beantwoord

Doorschakelen bij bezet naar mobiel en direct doorschakelen naar telefoondienst

• 10 juni 2016
  • 24 reacties
  • 659 x bekeken

Sinds een 2 dagen werkt de directe doorschakeling *21* en vertraagd doorschakelen *61* niet meer altijd. Waardoor je niet meer bereikbaar bent.Wanneer en hoe kan dit probleem worden opgelost?
icon

Beste antwoord door Rick van Tele2 13 juni 2016, 16:06

Hoi Ilse,

We hebben een probleem gehad waardoor het doorschakelen niet altijd goed ging, maar dit is inmiddels opgelost. Merk jij inmiddels ook verbetering?

Groetjes,
Rick
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

24 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi Ilse,

We hebben een probleem gehad waardoor het doorschakelen niet altijd goed ging, maar dit is inmiddels opgelost. Merk jij inmiddels ook verbetering?

Groetjes,
Rick
Nee, ik merk nog geen verschil. Toevallig werkte *21 vandaag wel. *61 niet. Nu werken beiden niet. Wanneer is het doorschakelprobleem opgelost?
Reputatie 4
Badge +3
Jammer dat het nog niet werkt. Misschien is het handig om eerst even alle doorschakelingen uit te zetten en ze dan opnieuw in te schakelen. Hoe je dit kunt doen, vind je op deze pagina. Ik ben benieuwd of het daarna beter gaat.
Uitschakelen van de doorschakelingen en dan 1 doorschakeling aanzetten werkt niet. Er is ook geen kiestoon na *61*nr#. Dat is normaal wel het geval. Modem van de netstroom halen en weer aansluiten werkt ook niet. Via mijn tele2 de doorschakelingen wijzigen heeft hetZelfde effect. Kunnen jullie op afstand niet vast de doorschakelingen aanzetten zoals gisteren doorgegeven in een privebericht? En dan zelf bellen, dan weet je of het werkt of niet...
Hierbij hetzelfde probleem. Doorschakelen van vaste telefonie (Tele2) naar mobiel werkt niet. Wanneer je het vaste nummer belt, als je deze ingesteld hebt op doorschakelen, krijg je geen beltoon bij ons te horen en wordt de lijn na enkele seconden stilte afgebroken.

Probleem is er nu al 2 weken, graag ontvangen we duidelijkheid over de oplossing hiervan.
Reputatie 6
Badge +5
@lumined
Bedankt voor je reactie.
Ik vraag je alsjeblieft een nieuw topic aan te maken, zo blijft het voor ons ook overzichtelijk en lopen gesprekken niet door elkaar.
Andere forumleden kunnen je dan helpen, en een moderator zal dan ook snel je topic oppakken.
Dank je wel.
Groet, Ben

@Ilse
Ik heb Rick gevraagd om hier naar te kijken.
Heb je een privébericht naar hem gestuurd? Hier kan ik niet bij op dit moment.
Maar we houden het in de gaten en mocht je zelf nog iets vinden, horen we het graag van je.
Vriendelijke groet,
Ben
Hou ons op de hoogte.
Beste Rick, de problemen zijn nog steeds hetzelfde. Wanneer kan ik weer vertraagd *61 icm direct doorschakelen *21 gebruiken?
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Ilse,

We hadden dit probleem vrij snel opgelost, maar bij een aantal klanten had dit nog niet de juiste uitwerking. Vanaf volgende week moet het bij jou ook weer werken. Mocht je uiterlijk volgende week vrijdag nog geen gebruik kunnen maken van het doorschakelen, wil je mij dan een berichtje sturen?

Groetjes,
Rick
Eindelijk werkt het doorschakelen weer. De storing heeft geduurd van 8 juni t/m 2 juli 2016, Zorg jij voor een passende compensatie?
Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +4
Eventuele vergoedingen kunnen worden aangevraagd via www.tele2.nl/vergoeding .
Reputatie 4
Badge +3
Ik heb geen idee of we hier een vergoeding voor geven, maar de aanvraag verloopt inderdaad via het formulier waar Eric hierboven naar linkt.
Sinds vandaag werkt de direct doorschakelen niet meer. Na het kiezen komt een snelle toon. Bij vorige storingen hoorde je niets na het kiezen van de code. Hoe en wanneer kunnen we weer direct doorschakelen?
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Ilse,

Werkte dit een paar dagen geleden nog wel of kan je dat niet zeggen?

Groetjes,
Rick
Ja, tussen 2 juli en 11 juli werkte het wel. Nu werkt vertraagd *61 wel en direct *21 niet. Ik krijg nu ook een gewone kiestoon te horen als ik de hoorn opneem. Normaal krijg ik een onderbroken kiestoon als een doorschakeling actief is. Dus graag zsm oplossen.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Ilse,

We hebben inderdaad een nieuw probleem gehad rondom de doorschakelingen. Ik heb hierover vandaag een update gehad: 14-07-2016 10:35 - Storing is opgelost.

Wil je mij vertellen of het bij jou is opgelost? Indien dat niet het geval is, ontvang ik graag jouw NAW-gegevens, geboortedatum en klantnummer via een privébericht.

Groetjes,
Rick
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Ilse,

Ik heb even de codes erbij gepakt die voor jouw ADSL tot 20mbit-verbinding gelden:

Direct/altijd doorschakelen: *21*1233#
Uitschakelen: #21#

Doorschakelen bij bezet *67*1233#
Uitschakelen: #67#

Doorschakelen bij niet opnemen *61*1233#
Uitschakelen: #61#

Omdat je eerst niet sprak over het tweede sterretje, ben ik benieuwd of het wellicht zo wel werkt. Zo niet, dan ga ik het volgende week bij mijn collega's navragen wat er aan de hand kan zijn.

Groetjes,
Rick
Beste Rick,

Het direct doorschakelen naar het 085 nr. staat voorgeprogrammeerd in mijn telefoontoestel. Dus *21*085......#
Waarom leg je het probleem telkens terug bij mij, terwijl jullie aangeven dat er een storing is? Ik wil dat het opgelost wordt. Voor juni 2016 werkte alles vlekkeloos, totdat jullie een storing hadden. Graag zsm oplossen, het probleem duurt nu al meer dan 1 maand. Alvast bedankt voor je hulp.
Reputatie 7
Badge +4
Probeer eens of het doorschakelen naar een ander nummer dan 085 wel werkt?
De 085 reeks is een vrij ongebruikelijke range (wel officieel hoor) maar misschien dat daar nog iets over te zeggen is?
Beste Eric, dank voor je tip. Helaas werkt het niet. Bij de eerste doorschakelstoring had ik altijd een snelle bezettoon als ik de hoorn van de haak nam om direct doorschakelen aan te zetten. Sinds de tweede storing krijg ik een normale kiestoon, ook al is *61 ingeschakeld. Na het intoetsen van *21 .....# krijg ik een snelle fouttoon te horen. Ook het modem opnieuw opstarten werkt niet. Heb je nog een andere tip? Ik denk dat het aan het netwerk/ wijkcentrale ligt...
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Ilse,

Ik ga het morgen aan de technische dienst voorleggen. Ik zal je laten weten hoe dit verloopt en ik hoop natuurlijk dat zij een oplossing hebben.

Overigens, heb je misschien ook geprobeerd om de doorschakelen dienst eerst uit te schakelen met #21#? Wellicht lukt het daarna wel. Systemen kunnen soms raar werken.

Groetjes,
Rick
Hallo Rick, heb je al een oplossing? Volgens mij zijn jullie overgestapt op een ander telefonieplattorm waardoor doorschakelen niet meer mogelijk is? Ik hoor graag van je.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Ilse,

Kort na het vorige probleem is er opnieuw een probleem ontstaan. We hebben inmiddels een tijdelijke oplossing. Je kunt de doorschakeling nu wel instellen via jouw MijnTele2. Wil je mij laten weten of dat lukt?

Groetjes,
Rick
Dat lukt wel. Maar dat is geen goede oplossing aangezien ik direct doorschakelen dagelijks aan en uitzet. Wanneer kan ik weer direct doorschakelen via de toetsen van mijn vaste telefoon?
Reputatie 4
Badge +3
Daarom is het ook een tijdelijke oplossing 🙂 Ik kan geen inschatting geven wanneer dit weer gaat werken, maar mijn collega's zijn druk bezig om dit op te lossen.