Al meer dan 2 weken geen vaste telefoon en internet

• 8 februari 2017
  • 10 reacties
  • 309 x bekeken

Goedenavond,

Ik stel deze vraag namens mijn moeder (opgegeven mobiele nummer is van haar), aangezien zij door oogziekte heel moeilijk kan lezen is internet een vrij onbegaanbaar pad voor haar is.

Mijn ouders hebben sinds 23 januari geen internet en geen vaste telefonie tot hun beschikking. Ze hebben (middels mobiel) nu meerdere malen contact gehad met Tele2, maar dus nog steeds zonder resultaat. En dit terwijl mijn moeder snel moet hervatten met de behandeling van kanker.. U kunt zich dus voorstellen dat zij juist in deze periode ten alle tijden goed bereikbaar moet zijn.

Sinds 23 januari heeft Tele 2 voor een nieuwe modem gezorgd - zonder resultaat
Daarnaast is er een monteur van KPN geweest - zonder resultaat (aan de kabelverbinding was niets mis)
Volgens de klantenservice van Tele 2 is er iets mis met de detectiepoort en zou dit binnen 2 dagen en met spoed verholpen worden. Dit is inmiddels een week geleden (31 januari)

U kunt zich voorstellen dat met name mijn moeder hier nogal moedeloos van wordt. De kosten van het gebruik van de mobiele prepaid telefoon lopen op deze manier ook al aardig op, maar met name het feit dat ze in haar situatie niet bereikbaar is, is op zijn zachts gezegd erg vervelend.

Vandaar dat ik het nu maar via deze weg probeer. Hopelijk kunnen jullie ons helpen?

Wij horen het graag
Joey

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Lief dat jij je moeder zo helpt Joey! Naast het nummer kun je het beste ook het klantnummer e.d. invullen zodat de moderators het kunnen nakijken. Dat zal waarschijnlijk wel alleen de status van de werkzaamheden zijn, ik ga er vanuit dat KPN degene is die dit echt moet oplossen. Dat is altijd het lastige wanneer het netwerk niet van jou is, je bent afhankelijk van anderen.

Zo te horen is Tele2 dus wel al voor je bezig geweest. Over het algemeen moeten providers ruim de tijd krijgen om iets op te lossen, vaak is dat binnen een maand. Natuurlijk is het ... dat er nu extra kosten gemaakt moeten worden! Misschien dat deze bij een verzekering gedeclareerd kunnen worden? Providers vergoeden meestal geen vervolgkosten bij consumentendiensten.
Bedankt voor jouw reactie sogeking. Het klantnummer ed heb ik ook ingevuld maar de moderators laten nog niet echt van zich horen.:(
De monteur van KPN zei dus ook dat ie het wel zou kunnen verhelpen maar dat het een kwestie van Tele2 is, echt balen. Misschien toch maar overstappen naar KPN?
Tsja.. ondertussen betalen we ook gewoon voor een dienst waar we geen gebruik van kunnen maken.. vertrouw wel een beetje nog op de klantvriendelijkheid en klantgerichtheid van Tele2, maar hoe langer we geen reactie krijgen hoe minder dat wordt..
Reputatie 5
Badge +3
Dag Joey,

Wat vervelend voor je moeder! Ik kan me voorstellen dat ze er inderdaad moedeloos van wordt.

Gelukkig had je al je klantgegevens in je profiel gezet en heb ik zo met je mee kunnen kijken en ik zie dat jouw case in behandeling is en al is doorgezet voor een vervolgactie. Ik vrees ervoor dat ik dit niet voor je kan versnellen, maar heb het voor de zekerheid bij die afdeling voor je nagevraagd. Zodra ik vandaag wat hoor laat ik het je hier weten!

Groet, Trinh
Dag Trinh,

Bedankt voor jouw reactie. Zou heel fijn zijn als we ook via deze weg inderdaad op de hoogte gehouden kunnen worden. Dat scheelt heel wat telefoontjes. We zijn erg benieuwd!
Reputatie 5
Badge +3
Ik heb met de technische dienst gesproken en er is een nieuwe modem onderweg. Hiermee zou het opgelost moeten zijn! Kan je me laten weten wanneer je die hebt ontvangen en of het werkt? Dan kunnen we elkaar hier op de hoogte houden!
Dat is heel mooi dat er naar oplossingen gezocht wordt! Alleen heb ik in mijn eerste berichtje aangegeven dat we dus in het begin al een nieuwe modem ontvangen hebben (2 weken geleden). Deze is geïnstalleerd met telefonische assistentie van tele 2, de monteur van KPN heeft deze ook gecheckt. Dus de modem moet niet het probleem zijn??
Goedemorgen, heeft Tele2 mijn laatste bericht ontvangen?? Helaas is er nog steeds geen oplossing gevonden
Reputatie 5
Badge +3
Ja, hoor. Heb je ondertussen alweer een nieuwe modem ontvangen? Ze hebben namelijk met je meegekeken en zij denken dat het toch echt aan de modem ligt. Mocht een nieuwe modem niet werken hoor ik het graag hier van dan kan ik het terugkoppelen.
Ja de nieuwe modem is ontvangen en deze doet het gelukkig wel! Ik heb begrepen dat internet en telefoon het weer doen. Bedankt voor jouw hulp!
Reputatie 5
Badge +3
Mooi :D

Mocht je in de toekomst nog vragen hebben weet je ons te vinden. Vergeet niet voor de periode waar ze geen gebruik konden maken van het internet om een vergoeding aan te vragen.

Ik ga dit topic sluiten.
Groet, Trinh