vraag

abonnement vaste telefonie

• 13 februari 2017
  • 3 reacties
  • 257 x bekeken

Half december werd ik gebeld door Tele2 met het aanbod voor sneller internet. Ik heb naast internet van Tele2 ook vaste telefonie. Na 19.00 uur ‘s avonds en in het weekend kon ik naar vaste nummers binnen Nederland bellen voor 0.11 cent per gesprek, ongeacht de gespreksduur.

Tijdens het telefoongesprek heb ik benadrukt dat ik geen andere manier van bellen wilde. Nu blijk ik met het nieuwe abonnement op alle momenten van de dag een veel hoger beltarief te hebben. Als ik dit vooraf had geweten, dan was ik nooit akkoord gegaan met het afsluiten van een nieuw abonnement. Mij is tijdens het telefoongesprek gemeld dat iets hogere abonnementskosten (circa 50 cent per maand) voor het internetabonnement de enige wijziging in de kosten zou zijn.
Ik voel mij hierdoor misleid, omdat ik niet volledig ben voorgelicht over de consequenties van deze wijziging.

Nu heb ik al een paar keer een klacht ingediend. Vandaag kreeg ik per mail een reactie, waarbij totaal niet wordt ingegaan op mijn klacht. Er wordt alleen gezegd dat het klopt dat ik een belbasis abonnement heb. Maar daar gaat het juist om. Dus heb ik weer een nieuwe klacht ingediend, omdat ik hier echt ontzettend van baal. Zowel de manier waarop dit gegaan is, als de manier waarop met mijn klacht wordt omgegaan.

Mijn vraag is: medewerker van Tele2: ik wil graag een oplossing hiervoor, bijvoorbeeld mijn oude abonnement voor vaste telefonie terug. Het abonnement dat ik nu heb, wil ik niet.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Dag,

Ik vrees ervoor dat ik niet veel voor je kan betekenen, omdat je toen met de voorwaarden akkoord bent gegaan. Wel zou ik even met je mee willen kijken wat er precies met de klacht is gebeurd.

Zou je mij de volgende gegevens kunnen sturen in een privébericht? Dit doe je door op mijn naam te klikken en dan op bericht.

Naam
Adres

Ik hoor graag van je!
Beste Trinh,

Ik zal de gegevens versturen.

Bedankt ook voor de reactie.
Ja, ik ben inderdaad met de voorwaarden akkoord gegaan, maar zoals ik in het bericht ook al meldde: over bellen hebben we het niet gehad. Ik zou in dit soort gevallen verwachten dat aan mij de mogelijkheden uitgelegd zouden worden wat betreft het bellen.
De manier waarop dit gegaan is voelt voor mij helemaal niet goed. Ik word ongevraagd benaderd met een 'aanbod', ik word half geïnformeerd en zit vervolgens met de consequenties. Het telefoontje overviel mij. Doordat er werd gezegd dat er verder niets veranderde, behalve dat de abonnementsprijs zou wijzigen naar € 25 per maand, dacht ik dat het goed zat.
Jammer dat er zo met klanten wordt omgegaan. Ik ben al heel lang klant bij Tele2, maar deze handelwijze zorgt ervoor dat ik er ernstig over nadenk mijn abonnement zo spoedig mogelijk te beëindigen en in ieder geval nooit meer op telefonische aanbiedingen in te gaan.
Is iemand van Tele2 hier nog mee bezig?
Ik heb de gegevens verstuurd, maar nog niets gehoord.