beantwoord

0900 nummers

  • 23 april 2018
  • 22 reacties
  • 2851 x bekeken

Volgens Tele2 vallen 0900 servicenummers onder noemer amusement
Dus wanneer je als Tele2 abonnee een 0900 belt krijg je een bandje dat dit nummer niet correct is.
Tele2 besluit dus nu dat Tele2 klanten geen 0900 nummers mogen bellen.
NIET OMDAT HET MOET MAAR OMDAT DIT KAN.
icon

Beste antwoord door Jasper van Tele2 1 mei 2018, 09:19

@liseiking Ik kan je frustratie begrijpen als je al een tijdje bezig bent. Maar je moet natuurlijk begrijpen dat als je geen informatie geeft waar we om vragen, we het probleem niet kunnen uitzoeken
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het is nog niet helemaal duidelijk wat je probleem is. Allereerst de onduidelijkheid over hoe een nummer heet? https://www.consuwijzer.nl/thema/kosten-van-informatienummers-vast-en-mobiel
"
Wat is een informatienummer?
Een informatienummer is een telefoonnummer dat begint met 0800, 0900, 0906, 0909 of 18. Dit is een telefoonnummer waar u vaak extra voor betaalt. U betaalt niet alleen voor het contact met dit nummer maar ook voor de dienst die het nummer levert. 0800-nummers zijn juist helemaal gratis. U betaalt daarvoor ook geen belkosten.

Wat is het verschil tussen de informatienummers?
0800-nummers zijn gratis informatiediensten;
0900-nummers zijn vooral klantenservices van bedrijven;
0909-nummers zijn vooral belspelletjes of prijsvragen;
0906-nummers zijn vooral sekslijnen, maar ook andere informatiediensten;
en bij 18xy-nummers kunt u telefoonnummers opvragen.
"
Bij nieuwe klanten is het bekend dat Tele2 wel eens 09xy nummers blokkeren totdat de eerste twee facturen betaald zijn. Is dat het geval bij jou?
Daarnaast is er een mogelijkheid om via een chat met de klantenservice e.e.a. te blokkeren.
Alle 09xy nummers of alleen 0906/0909 nummers. Zo'n blokkade kun je in de portal onder "productinstellingen" terug vinden.



Als dat het ook niet is, gaat het dan om 1 specifiek nummer of zo?
Voor 0900 nummer mag maximaal 1 euro per gesprek worden gevraagd. Vaak worden 0900 nummers gebruikt voor bijvoorbeeld kans-spelen of voor paragnosten. Voor deze nummers wordt dan meer gevraagd dan het wettelijk toegestane 1 euro per gesprek. Tele2 sluit deze nummers dus af omdat er meer wordt gevraagd dan wettelijk is toegestaan.

Voor telefoonnummers waar meer wordt gevraagd maximaal 1 euro per gesprek bestaan de 0909 nummers.

Zie ook: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/telefoonnummers-gebruiken/tariefregels-voor-informatienummers

Heeft u een 0900-nummer en kost dat meer dan 15 cent per minuut? Dat moet u een maximumtarief per gesprek aanhouden. Dit geldt niet voor 0906- en 0909-nummers.
Volgens ACM via een 0900-nummer mag geen betaaldienst, waarvoot een tarief per gesprek in rekening wordt gebracht, aangeboden worden voor; diensten van erotische, seksuele of pornografische aard of die daar (in) direct naar verwijzen; of amusementsdiensten of diensten die daar (in) direct naar verwijzen.
Dus 0900 spirituele diensten vallen onder " amusement" en wie bepaalt dat??
Reputatie 7
Badge +4

Dus 0900 spirituele diensten vallen onder " amusement" en wie bepaalt dat??


Je probleem blijft vaag. Jij probeert dus een 0900 nummer te bellen wat niet via Tele2 lukt? En zij hebben dit om hun motiverende redenen afgesloten? Over welk nummer heb je het dan?
Het is niet een enkel nummer...het zijn meerdere 0900 nummers. En een probleem??? eerder een constatering. Een telefoonmaatschappij bepaalt wat we mogen bellen.
Reputatie 7
Badge +4
Doe eens een paar van die voorbeelden. Hier heb ik nog niet eerder van gehoord.
Zoekt en gij zult vinden.
Deze klachten zijn al eerder genoemd op dit forum.
Reputatie 7
Badge +4
Nou, als je dit soort cruciale info is toch wel handig , zeker als jij het bij de hand hebt? Onder spirituele nummers o.i.d. vind ik geen HIT op dit forum. Als het zo vaag blijft dan lijkt het toch wat minder serieus?
Bij mij sinds kort ook 0909 nummers onmogelijk terwijl dit voorheen wel kon. Bij contact via facebook kunnen ze niets anders concluderen dan dat er geen blokkering op mijn simkaart zit.
Reputatie 5
Badge +3
@Liseiking Ik zou ook graag wel willen weten welke nummers je precies niet kan bereiken.
Bij mij zijn het 09061502 ,09067290027, 09094400043 welke eerst wel werkte.
Reputatie 5
Badge +3
@Erwin maar bel je dit vanaf je vaste telefonie (waar deze topic over gaat) of over mobiele telefonie? Ik zag namelijk dat je het over een blokkade op een simkaart had.
Klopt mobiel inderdaad.
Reputatie 5
Badge +3
Dan raad ik aan je eigen topic te maken in het mobiele gedeelte van deze pagina. Hierdoor lopen niet 2 gesprekken in 1 topic door elkaar. Tevens kunnen ze je daar mogelijk beter helpen.
Nog steeds krijg ik een bandje met de tekst: dit nummer is niet correct: wanneer ik een 0900 nummer bel.
Nu dus maar weer klachtenformulier van Tele2 invullen!!!!!
Misschien helpt dit....????

Met z'n allen moet dit lukken.
Reputatie 7
Badge +4
Als je nu eerst eens aangeeft om welke nummers(s) het gaat, dan komen we vast een stap verder. Tot nu toe heb je niets concreets aangegeven behalve dat het om spirituele diensten gaat.
Dat heb ik gedaan bij Tele2.....maar op het internet hoef je alleen maar 0900 nummers te googelen en dan krijg je allerlei sites met 0900 nummers.
Fijn dat jij er zo voor inzet!!!!!
Reputatie 7
Badge
Even concreet ....
Ik maak samen met Frans gebruik van Valys, dit is een taxidienst voor invalide mensen.
Tel. 0900-9630
Ik heb sinds 16 Maart weer Tele2 abonnement. Ik vind het wel belangrijk om te weten of ik dit nummer kan bellen of niet? Graag duidelijkheid zodat ik voorzorgsmaatregelen kan nemen en niet voor verrassingen kom te staan.
Reputatie 7
Badge
Volgens Tele2 vallen 0900 servicenummers onder noemer amusement
Dus wanneer je als Tele2 abonnee een 0900 belt krijg je een bandje dat dit nummer niet correct is.
Tele2 besluit dus nu dat Tele2 klanten geen 0900 nummers mogen bellen.


Dit is absoluut niet waar ...heb net getest en ik kan als Tele2 abonnee gewoon 0900 nrs bellen.
Als jij een bandje krijgt dat het nummer niet correct is dan zal dat de oorzaak zijn dat je het niet kan bellen.
Reputatie 7
Badge +2
Graag duidelijkheid zodat ik voorzorgsmaatregelen kan nemen en niet voor verrassingen kom te staan.

Ik heb de volgende in dit post van 2 maanden geleden gevonden, van @JeroenK van Tele2


Onderstaande is van toepassing op klanten met een nieuw nummer, restricties worden na het betalen van de eerste twee facturen opgeheven:

Er zijn een aantal blokkades ingesteld:
- Klant kan in Nederland geen internationale nummers bellen
- Klant kan in het buitenland geen internationale nummers bellen behalve naar Nederland
- Klant kan pas gebruik maken van premium sms en 0906/0909-nummers als er 2 facturen zijn betaald

Je kan dus wel:
- In Nederland internationale nummers smsen
- 0900-nummers bellen.
- In het buitenland lokaal bellen (bijvoorbeeld in België een nummer in België)
- In het buitenland naar alle landen smsen
- In Nederland en in het buitenland data gebruiken en ook een bundel bestellen


Je hebt zelf al getest.

Blokkade geldt alleen bij nieuwe nummers, als je van een andere provider komt, gelden die blokkades er niet.


Als TS niet zo geheimzinnig doet over welke nummer her gaat (seriously we don't judge) kan de community mee denken / helpen, anders kan TS dat nogmaals bij de klantenservice van Tele2 aangeven.
Reputatie 5
Badge +3
@liseiking Ik kan je frustratie begrijpen als je al een tijdje bezig bent. Maar je moet natuurlijk begrijpen dat als je geen informatie geeft waar we om vragen, we het probleem niet kunnen uitzoeken
Reputatie 5
Badge +3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Als je de tijd hebt, heb ik nog wel een mail gestuurd met een tevredenheidsonderzoek. We zijn zeer benieuwd naar je ervaring op dit forum en de afhandeling van je topic.

Fijne dag en groetjes
Jasper