vraag

ZTE modum: rood lampje bij internet, en dus geen internet beschikbaar, hoe op te lossen?

  • 30 maart 2020
  • 28 reacties
  • 1333 x bekeken

Beste,

 

Vannochtend toen ik opstond had ik opeens geen internet meer. Nadat ik naar het modum had gekeken (ZTE, vorig jaar gekregen) zag ik dat het internet lampje rood was. 

 

Even ingelogd op de pagina van het modem en het lijkt er op dat het het modem niet lukt om een IP adres te krijgen.

 

Hoe los ik dit op?

Opnieuw opstarten al twee keer geprobeerd…

Voor het geval het een lokale storing is: ik woon in de regio Eindhoven.

 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

28 reacties

I also have the exact same problem since this morning. Red light on internet also ZTE modem.

Tried power on / off, reset on modem it doesn't help. 

Region : Eindhoven

 

Ik heb sinds vanochtend hetzelfde probleem. Rood lampje brandt en geen internet. Ook regio Eindhoven. Stekker er een paar minuten uit helpt niet. Zowel via wifi als lankabel geen internet verbinding

Reputatie 5
Badge +3

Kan het kloppen dat u in de omgeving van Eindhoven woont? Daar zijn we namelijk momenteel bezig een algemene storing te onderzoeken. 

Seems like Eindhoven Tele2 services are having issue. Need to work from home but can't.  Hope help arrives soon.

Yes I live in Eindhoven. 

Kan het kloppen dat u in de omgeving van Eindhoven woont? Daar zijn we namelijk momenteel bezig een algemene storing te onderzoeken. 

Bedankt voor de snelle reactie,

Ja, woon inderdaad in Eindhoven omgeving. Is er al enig zicht op hoe lang het gaat duren?

 

Reputatie 5
Badge +3

Kan het kloppen dat u in de omgeving van Eindhoven woont? Daar zijn we namelijk momenteel bezig een algemene storing te onderzoeken. 

Bedankt voor de snelle reactie,

Ja, woon inderdaad in Eindhoven omgeving. Is er al enig zicht op hoe lang het gaat duren?

 

 

Onze netwerkspecialisten zijn hard bezig om de oorzaak te achterhalen en te verhelpen. Hoe lang dit duurt heb ik helaas nog geen inzicht in. Excuses voor het ongemak!

Updates worden geplaatst in  https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-en-acties-174/mogelijke-problemen-vaste-diensten-omgeving-eindhoven-79528

THrough the link you can see thre progress (in Dutch)

Het is weer zover hoor. In deze tijden waar mensen thuis werken is er weer eens een internet storing bij tele2 in Eindhoven. Ben nu al 2 keer gebeld of ik mijn contract in juli verlengen wil, maar begin tele2 een beetje zat te raken. Geen betrouwbaar internet. Geen indicatie wanneer dit opgelost is. Heel irritant.

Volgens allestoringen.nl zijn er landelijke storingen bij Tele2 T-mobileKPN ziggo

Inmiddels 9 uur verder en het enige bericht dat we krijgen is, we werken er aan. Inderdaad ja jullie werken ik moet een dag werk inleveren.

Reputatie 7
Badge +4

Had je al mobiel internet via mobiele hotspot overwogen. Misschien even je databundel uitbreiden, maar dan kun je wel doorwerken!

Het is weer zover hoor. In deze tijden waar mensen thuis werken is er weer eens een internet storing bij tele2 in Eindhoven. Ben nu al 2 keer gebeld of ik mijn contract in juli verlengen wil, maar begin tele2 een beetje zat te raken. Geen betrouwbaar internet. Geen indicatie wanneer dit opgelost is. Heel irritant.

Vandaag heb ik hier ook last van maar ik moet er bij zeggen dat ik al 3 jaar klant ben bij Tele2 en dit de allereerste keer is dat ik last heb van een storing die langer dan een uur duurt.

Wat mij betreft is de service dus prima. :)

Helemaal top dat je een andere ervaring hebt dan ik. Weet niet wat dat toevoegt aan dat we nu intussen al meer dan tien uur een storing hebben?

Een storing is vervelend maar niet altijd te voorkomen. Wat ik wel jammer vind is dat er geen enkele indicatie is wanneer het opgelost is. Kan ik bijvoorbeeld verwachten dat het vanavond nog lukt of duurt het nog minimaal tot morgen ochtend of morgen middag. Zelfs als die inschatting om de halve dag wordt bijgesteld zou ik datnog steeds meer waarderen dan helemaal geen info

Een storing is vervelend maar niet altijd te voorkomen. Wat ik wel jammer vind is dat er geen enkele indicatie is wanneer het opgelost is. Kan ik bijvoorbeeld verwachten dat het vanavond nog lukt of duurt het nog minimaal tot morgen ochtend of morgen middag. Zelfs als die inschatting om de halve dag wordt bijgesteld zou ik datnog steeds meer waarderen dan helemaal geen info

Precies helemaal gelijk in.

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/klacht-over-telecomaanbieder/storing-wat-zijn-mijn-rechten

Reputatie 7
Badge +4

Tja, dat is het compensatierecht! Maandbedrag delen door 30 en dan x het aantal van 24 uur dat de dienst niet werkte.

40 euro per maand/ 30 x 1 = 1.33 euro per dag. Laten we hopen dat jij gewoon weer snel verbinding hebt

Als ze nu gewoon een update geven, dan weten we waar we aan toe zijn. Na 5 uur gisteren niets meer gehoord. Dit is hoe tele2 omgaat met klanten die jarenlang internet afnemen. Enkel een bericht we zijn er mee bezig, houdt deze pagina in de gaten, waarop vervolgens helemaal niets meer toegevoegd wordt.

 

Maar is goed dan weet ik nu hoe tele2 omgaat met klanten in een crisissituatie. Mijn contract met tele2 zal in juli niet verlengd worden, puur hier om. 

 

Ik heb nog steeds geen internet

Sorry hoor #Tele2...

Zo'n lange storing (> 24 uur) heb ik in 12½ jaar abonnee zijn nog niet meegemaakt. Waar blijven de updates? Waarom duurt het zo lang? Waarom moet ik (de klant) overal zelf achteraan gaan?

Ik wacht op een actuele update en liever nog weer vast internet en telefoon want dat is in deze tijd dat je zowat aan huis gekluisterd moet zijn wel zo prettig!

M'n databundel van m'n telefoon is nu bijna op…

Groeten!

Jep hier hetzelfde! 

Sinds gister al geen internet en nu nog steeds niet opgelost.. 

Hier dus straks weer met alle Kids het huis uit naar iemand anders toe die wel gewoon internet heeft.. 

Aangezien we anders niet thuis les kunnen geven... Hoop dat dit niet veel langer zo nog duurt...? 

Volgens allestoringen.nl zijn er landelijke storingen bij Tele2 T-mobileKPN ziggo


Ik heb alleen hier een storing..

En tele 2 is van t mobile dus dat zou kunnen inderdaad.. 

Maar zowel Ziggo als KPN geen storing! Want ik ben zelf ook naar iemand gegaan met kon omdat die dus wel internet heeft.. 

Updates worden geplaatst in  https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-en-acties-174/mogelijke-problemen-vaste-diensten-omgeving-eindhoven-79528

THrough the link you can see thre progress (in Dutch)

Zojuist staat een update erop haha

Niets veranderd nog.. 

 

Telefoon en internet van ons bedrijf ligt er nu al 24 uur uit! En dat in deze crisistijd, waarin het toch al spannend is of we ons hoofd boven water kunnen houden! Waarom moet dit zo lang duren Tele2? Geef eens wat concrete informatie, wat is er in godsnaam aan de hand? Is er een hack? Is er een kast uitgebrand?Geef eens een inschatting wanneer we weer operationeel kunnen zijn.