ZTE Modem en XBOX / multiplayer games

• 22 March 2020
  • 9 reacties
  • 321 x bekeken

Sinds afgelopen vrijdag een nieuwe modem ontvangen. De ZTE Modem. Deze gelijk geïnstalleerd en alles werkte...totdat ik wilde gamen op de Xbox.

Multiplayer game werkte niet. Ok kan dacht ik. Dus ik ruim 5 uur bezig geweest met oa port forwarding, static IP address etc maar helaas niets hielp.

Ik heb de oude technicolor weer aangesloten en binnen 5 minuten had ik alles weer werkende. Ben ik de enigste? Alvast bedankt voor de reactie(s).

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Je bent niet de enigste die hiertegen aanloopt. Gebruik de zoekfunctie van het forum met Xbox en je vind meerdere topics en mogelijke oplossingen. Blijkbaar had je de technicolor al eens goed geprogrammeerd waardoor het werkt. Er is verder geen ondersteuning van Tele2 klantenservice of moderators. Zij leveren puur de internet dienst, als je door de NAT heen wilt komen zul je zelf aan de slag moeten, op dit forum zijn andere klanten die het leuk vinden om te helpen. 

Beste Eric, bedankt voor uw reactie. Heb al zoveel gelezen en gezien (YouTube) dat ik het opgegeven heb. Bij de technicolor modem log je in, stel je het in en het werkt. Bij de ZTE modem heb ik zoveel instellingen gedaan en helaas niets werkt. Ik weet dat Tele2 geen hulp levert vandaar dat ik het maar via dit forum probeer en wellicht iemand een oplossing hiervoor heeft. Alvast bedankt.

Wat het rare is, nat type staat gewoon op open maar alsnog werkt het niet. 

ZTE werkt vrij strikt op MAC Adress en alleen het ip nummer invullen is niet voldoende om het aangesloten apparaat te vinden. Static ip adres is wel zeker nodig en met het juiste MAC Adress hiervan.

Beste Gela, bedankt voor de reactie. Ook dat heb ik allemaal gedaan. Port forwarding en static IP address uitgevoerd, niets werkt.

Onderstaande poorten had ik opengezet:

• Poort 88 (UDP)
  • Poort 3074 (UDP en TCP)
  • Poort 53 (UDP en TCP)
  • Poort 80 (TCP)
  • Poort 500 (UDP)
  • Poort 3544 (UDP)
  • Poort 4500 (UDP)

tevens dmv onderstaande uitleg port forwarding gedaan:

https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/portforwarding-instellen/

Hopelijk dat iemand nog een oplossing heeft?

Het verbaasd me dat Tele2 geen hulp kan geven hierover….is er dan niemand van Tele2 die een xbox of Playstation heeft /gebruikt? Een modem geven en dan zeggen zoek het maar uit lijkt me wel erg makkelijk op deze manier. Die Technicolor modem die ik hiervoor heb was vrij makkelijk om in te stellen. De ZTE Modem is gewoonweg een drama. Iemand nog een oplossing? Heb overigens dit forum ook afgestruind naar een oplossing echter tot op heden niets nuttigs kunnen vinden (en zeer tijdrovend allemaal).

Dat komt door de restricties in het Modem, erg dicht gespijkerd .

Andere providers gebruiken hem ook, daar is het ook een drama, soms helpt dan bellen kwaad worden en aanvoeren dat andere providers dan van hun kant je modem configureren zodat je DMZ op open staat en bv niet strikt.

Andere oplossing is overstappen naar een andere provider.

Bedankt voor je reactie, daar zat ik zelf ook al aan te denken. Maar ik mag toch wel aannemen dat iemand weet hoe ik dit werkende kan krijgen?