Zeer trage downloadsnelheid omgeving Roosendaal

• 20 september 2018
  • 78 reacties
  • 4797 x bekeken

Reputatie 1
Opeens vandaag was mijn internet niet vooruit te branden, woon in Roosendaal Brabant.
Diverse speedtests gedaan en ben vreselijk geschrokken.

Ik zit 100 meter vanaf de centrale, normaal haal ik een download snelheid van ca. 30 Mbps , nu opeens
kom ik niet verder dan 1,1 Mbps ?????

Tele2 wat is er aan de hand, heb gekeken naar storingen in mijn regio, maar kan geen storingen ontdekken.

Was altijd zeer tevreden, maar dit slaat alles..............

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

78 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Is dat bekabeld of via wifi?
Ik woon ook in Roosendaal en heb het zelfde probleem, nu al een paar dagen.
Zowel op WIFI als over de kabel.
Ook bij mij precies hetzelfde. Ik woon ook in Roosendaal en heb inmiddels o,2 Mbps download snelheid. Div. keren contact gehad met tele2. Zij hebben het erover dat het een storing is waarvan zij zelf ook niet precies weten hoe dit veroorzaakt word, maar dat KPN eraan bezig is. Wat voor mij een hele nare bijkomstigheid is, is dat ik een bedrijf mijn NAT instelling heb laten wijzigen van 3 naar 1 voor de ps maar dat gisteren door een medewerker van tele 2 mijn router gereset is en daarmee ook mijn NAT instelling terug naar de oorspronkelijke versie is gezet. Terwijl het hoogstwaarschijnlijk niets met de router te maken heeft maar met de storing.
Lijkt erop dat ik niet de enigste ben die dut probleem heeft. Sinds kort heb ik ook last van extreem lage download snelheden. Dan spreken we over snelheden >1Mbps. Eerst was dit minstens 10-15 Mbps. Als de upload snelheid ook laag was dan kon ik er wel iets logisch uit halen, maar mijn upload is 10-20 Mbps (Afhankelijk van waar ik in het huis sta). Dus hier zit een luchtje aan.

Wanneer is dit probleem merkbaar:
Als ik iets moet downloaden (Zoals een MP3, app in de appstory of gewoon bestand op de pc). Als ik zit te gamen, is er niet te merken dat er een storing is.

P.S. als er een storing is, wordt het wel gewaardeerd dat dit op de storingkaart komt, zodat men ervan op de hoogte is
Bij mij hetzelfde, al zeker een week.
Ook in Roosendaal.
Mobiel en laptop hetzelfde, gisteren 0,09mbps download(!)
Kan op dit moment niet eens mijn mail openen.
Als iemand meer info heeft graag hier plaatsen 🙂
sint willebrord.
probeer al 4 dagen tele2 dit duidelijk te maken maar weet niet wat voor ezels daar werken maar niemand kan er blijkbaar wat aan doen ,,ik zit op 78kbps download WOW en upload 8mbps , enja ook het kanaal in de modem meerdere keren op 6-11 verandert ,,nee joh niks werkt gewoon .of ze er mee bezig zijn is nog een raadsel .ben dus maar overgestapt gisteren en dan krijg je zn mooie mail van tele2 dat je nog wel een maand moet betalen voor ( lucht ) want ze leveren hun prachtige diensten van 30mbps aan je ..bullshit .
Ik heb inmiddels nog een keer contact opgenomen met tele2. Helaas is het probleem nog niet opgelost. Er word hard aan gewerkt werd mij verteld. Er is mij gezegd dat de storing beter op internet vermeld gaat worden want het gaat om een grote storing. Hopelijk is het snel opgelost, heel vervelend dit.
De klanten service vind ik waardeloos ,nog maar niet te spreken over de virtual chat ,dan spreek je zn chatmedewerker en als je dan je verhaal doet en ze komen er niet aan uit dan beëindigen ze gewoon de chat met andere woorden meneer (zoek het maar uit) mij is niets vertel dat er een storing is mij is verteld dat alles gewoon prima werkt en dat er 32,7mb (download) 9mb (up) binnenkomt bij mij , en dan ga je bellen nou ben zn 2 uur nu in totaal bezig geweest in 4 dagen om alles zo perfect mogelijk uit te leggen , als er een storing is vind ik dat ze dit ook wel eens mogen publiceren dat scheelt hoop frustratie bij mensen met hetzelfde probleem ,hier in de straat gaat iedereen overstappen want sommige zitten al een week zonder internet en er word blijkbaar niets aangedaan door tele2 , kost klanten !!!
Reputatie 6
Badge +3
Er is momenteel geen algemene storing bekend in ons systeem. We krijgen wel meerdere signalen over dit probleem binnen. Dit probleem lijkt echter in het netwerk te zitten dat in beheer is bij KPN. Ik kan je dan ook alleen vragen de klantenservice te bellen dan sturen we KPN aan zodat ze dit verder kunnen onderzoeken.
Er is momenteel geen algemene storing bekend in ons systeem. We krijgen wel meerdere signalen over dit probleem binnen. Dit probleem lijkt echter in het netwerk te zitten dat in beheer is bij KPN. Ik kan je dan ook alleen vragen de klantenservice te bellen dan sturen we KPN aan zodat ze dit verder kunnen onderzoeken.
Klanten service bellen lost ook niks op dat doe ik al 4 dagen , is het nog niet duidelijk genoeg dan jasper ? dat er een probleem is ! Dus graag als je wilt dit doorgeven aan KPN
Reputatie 6
Badge +3
Het is al doorgegeven aan KPN en ze zijn dit ook aan het onderzoeken
Ik heb er ook last van in Roosendaal mn download snelheid is minder als 1 mb... echt bijna helemaal niks terwijl mn upload snelheid 23mb is. Valt niks mee te doen zo.... ergenis grrr
Ik heb hetzelfde probleem!!! Nu sinds 2 dagen. Uploadsnelheid prima, downloaden traaaaag. Ik merk het zelfs nog met gewoon m’n facebook te gebruiken. Ik woon ook in Roosendaal.
Reputatie 1
Hallo mede Tele2 ers ......

Gelukkig ben ik niet de enigste gelukkig.
Wat ik wel graag wil weten, ik woon midden in de stad, dus dichtbij oude postkantoor daar is ook de centrale.
Wonen jullie ook in de stad, want anders ligt het aan die centrale ???

Misschien handig om te weten voor Tele2 / Kpn.

Gaarne reactie
Ik woon in de Philipswijk, dus niet in de stad.
Ik woon in Fatimawijk.... download snelheid is bijna 0 .... shitzooi.
Hallo mede Tele2 ers ......

Gelukkig ben ik niet de enigste gelukkig.
Wat ik wel graag wil weten, ik woon midden in de stad, dus dichtbij oude postkantoor daar is ook de centrale.
Wonen jullie ook in de stad, want anders ligt het aan die centrale ???

Misschien handig om te weten voor Tele2 / Kpn.

Gaarne reactie

Dit kan verschilende oorzaken hebben denk dat het niet aan de centrale ligt ,hier in st-willebrord heeft bijna heel de straat tele2 en iedereen heeft hetzelfde probleem ,upload perfect ..download zero . heb wel te horen gekregen dat KPN er mee bezig is maarja ik blijf niet weken wachten iig . als het niet verholpen is na dit weekend dan zoeken ze het maar uit ,,moeten wij ook op dit moment ,ze wilden mij een nieuwe kabel sturen lol belachelijk gewoon ,
als het volgende week niet verholpen is , ga ik gewoon naar ziggo. Ben niet de moeilijkste ben ik misschien meer kwijt per maand maar dit is waanzin , totaal geen communicatie over dit probleem. Je download snelheid is gelijk aan 0. Heeft gevolgen voor alles wat je doet op het internet.
Niet alleen in Roosendaal dit probleem, maar ook in Wouw... Sinds een dag of 3 super slome internet. Ik word er echt simpel van. Vandaag gebeld naar tele2. Na een speedtest ging hij de storing doormelden en als het morgen nog is moeten we terugbellen. Maar het is nog steeds even traag.
Ik woon in de kalsdonk, al 4 dagen max 1,5 mbps.

Ook al 4 dagen aan het bellen met de klantenservice. Nu hebben ze mij gisteren een nieuwe modem gestuurd, omdat volgens de medewerker de probleem bij de modem ligt.

Ik kan uit deze topic dus uitmaken dat er niks mis is met mijn modem maar dat er een grote storing is.. lekker is dat zeg..
Internet ligt er bij mij nu zelfs helemaal uit. Ik heb een ZTE modem, het internet lampje btand nu rood. De rest is groen.
Internet ligt er bij mij nu zelfs helemaal uit. Ik heb een ZTE modem, het internet lampje btand nu rood. De rest is groen.

Bij mij nu ook rode lampje
Voor de zekerheid modem uitgezet en weer aangezet, maar helaas, gewoon weer rood het internet.
Voor de zekerheid modem uitgezet en weer aangezet, maar helaas, gewoon weer rood het internet.
Oudenbosch meld zich ook na 3x contact kabel opsturen etc deze week vandaag iemand die vertelde over de storing in roosendaal. Het ziet er naar uit dat de storing aan uitbreiden is. Ik ben aangemeld bij kpn en binnen 24 uur krijg ik bericht wanneer die een monteur gaan sturen.