beantwoord

Xbox One S op MediaAccess TG789bvn

  • 17 april 2017
  • 13 reacties
  • 461 x bekeken

Hallo, ik heb al een aantal maanden een Xbox One S in huis staan.
Ik heb ook al een aantal maanden een probleem met de modem en hoofdzakelijk de werking ervan....want het werkt niet zoals het hoort.
Ik heb GEEN NAT op strict staan of moderate. die is OPEN.Dus is dat niet het probleem.
Wat is dan wel het probleem ?

Ik start mn xbox op...ik zie op de modem dat er een lampje gaat branden. Laat ik zeggen dat poort 2 aan gaat.
Vervolgens gaat of het lampje knipperen of blijft alleen maar aan staan.

Staat ie alleen maar aan, dan heeft de xbox geen internet verbinding.
Knippert het lampje, dan heeft de xbox wel een verbinding...

Knippert t...geen probleem.
Alleen maar aan...probleem.

Ik moet dan de internetkabel uit de modem halen en er dan opnieuw in doen.
9 van de 10 keer dat ik dat doe gaat het lampje knipperen en hopla internet op mn xbox. :)

Soms dan moet ik de kabel in een andere openstaande poort doen om hetzelfde resultaat te behalen.

Irritant.
Behoorlijk irritant.

Nou vraag ik mij dus af, ben ik de enigste die dit probleem heeft ?
Hoe is dit op te lossen ?

Volgens een monteur van Tele2 kan het NIET aan de modem liggen maar MOET het wel aan de Xbox One S liggen.
Daar geloof ik dus niets van.

MVG,

Djaxelb
icon

Beste antwoord door JeroenM van Tele2 22 april 2017, 09:43

Poort 1 en 2 is voor tv en poort 3 en 4 voor internet. Dat geldt bij de oude zwarte modems.

Het gaat hier om een ander type modem.


Zo hoort een modem niet te werken, lijkt mij.


Nee inderdaad niet.

Ik ga een nieuw modem opsturen zodat we dit kunnen testen. Het nieuwe modem zou binnen 3 werkdagen moeten binnenkomen.
Zou je het oude modem terug kunnen sturen in de doos waar de nieuwe in binnen komt?

Ik laat het topic open staan om zeker te weten of het opgelost is.

Jeroen M
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hallo Djaxelb,

Heb je misschien ook een router aangesloten in het netwerk?
Zo ja zou je dan eens zonder kunnen testen?

En kun je het klantnummer dat op je factuur staat aan je profiel koppelen?
Dan kijk ik even mee.

Groeten,
Jeroen M
Hallo Djaxelb,

Heb je misschien ook een router aangesloten in het netwerk?
Zo ja zou je dan eens zonder kunnen testen?

En kun je het klantnummer dat op je factuur staat aan je profiel koppelen?
Dan kijk ik even mee.

Groeten,
Jeroen M



Hallo Jeroen,

dank je voor je reactie.
Nee ik heb er geen router op aangesloten.
De Xbox One is aangesloten via een kabel en zit of in poort 2 of in poort 3 van de modem.

Hoe koppel ik dat aan elkaar ? Ik heb geen idee namelijk. 🙂

MVG.
Djaxelb
Dat koppelen van mn klanten nummer aan mn profiel is me dus gelukt.
Kwestie van even mn ogen gebruiken lol.

Vaag dat er verders geen antwoord meer komt...
Reputatie 4
Badge +3
Dat koppelen van mn klanten nummer aan mn profiel is me dus gelukt.
Kwestie van even mn ogen gebruiken lol.


Top !

Ik heb met je meegekeken en zie dat het modem aan mijn kant ook vrij traag is. Ik heb het modem terug gezet naar de fabrieksinstellingen en aan mijn kant lijkt het beter te gaan .(Nu moet je wel de poorten even opnieuw instellen)

Zou je kunnen testen of dit het probleem heeft opgelost?

Jeroen M
Dat koppelen van mn klanten nummer aan mn profiel is me dus gelukt.
Kwestie van even mn ogen gebruiken lol.


Top !

Ik heb met je meegekeken en zie dat het modem aan mijn kant ook vrij traag is. Ik heb het modem terug gezet naar de fabrieksinstellingen en aan mijn kant lijkt het beter te gaan .(Nu moet je wel de poorten even opnieuw instellen)

Zou je kunnen testen of dit het probleem heeft opgelost?

Jeroen M


Hoi Jeroen,

op het moment van lezen stond mn xbox one aan.
Die heb ik opnieuw opgestart en inderdaad, meteen op Xbox Live.
Daarna heb ik de xbox one helemaal uit gedaan en weer opnieuw aan gedaan en inderdaad, meteen op Xbox Live.
Mocht het zo zijn, dat er wat veranderd hiermee in de aankomende dagen dan reageer ik hier weer op.
Voorlopig is het opgelost...onder voorbehoud dus :)

Mijn dank is groot.

MVG,

Djaxelb
Dat koppelen van mn klanten nummer aan mn profiel is me dus gelukt.
Kwestie van even mn ogen gebruiken lol.


Top !

Ik heb met je meegekeken en zie dat het modem aan mijn kant ook vrij traag is. Ik heb het modem terug gezet naar de fabrieksinstellingen en aan mijn kant lijkt het beter te gaan .(Nu moet je wel de poorten even opnieuw instellen)

Zou je kunnen testen of dit het probleem heeft opgelost?

Jeroen M


Hoi Jeroen,

op het moment van lezen stond mn xbox one aan.
Die heb ik opnieuw opgestart en inderdaad, meteen op Xbox Live.
Daarna heb ik de xbox one helemaal uit gedaan en weer opnieuw aan gedaan en inderdaad, meteen op Xbox Live.
Mocht het zo zijn, dat er wat veranderd hiermee in de aankomende dagen dan reageer ik hier weer op.
Voorlopig is het opgelost...onder voorbehoud dus :)

Mijn dank is groot.

MVG,

Djaxelb



Nou, het is nog steeds hetzelfde gedoe.
Start net mn xbox op en ja hoor, geen xbox live.
Ik haal de kabel uit poort 2 in de modem stop m er weer in niets...doe t nog een x en wederom niets.
Stop m in poort 3 in de modem en hopla verbinding.....jaja
Zo hoort een modem niet te werken, lijkt mij.
Reputatie 1
Badge
Poort 1 en 2 is voor tv en poort 3 en 4 voor internet. Dat geldt bij de oude zwarte modems.
Reputatie 4
Badge +3
Poort 1 en 2 is voor tv en poort 3 en 4 voor internet. Dat geldt bij de oude zwarte modems.

Het gaat hier om een ander type modem.


Zo hoort een modem niet te werken, lijkt mij.


Nee inderdaad niet.

Ik ga een nieuw modem opsturen zodat we dit kunnen testen. Het nieuwe modem zou binnen 3 werkdagen moeten binnenkomen.
Zou je het oude modem terug kunnen sturen in de doos waar de nieuwe in binnen komt?

Ik laat het topic open staan om zeker te weten of het opgelost is.

Jeroen M
Poort 1 en 2 is voor tv en poort 3 en 4 voor internet. Dat geldt bij de oude zwarte modems.

Het gaat hier om een ander type modem.


Zo hoort een modem niet te werken, lijkt mij.


Nee inderdaad niet.

Ik ga een nieuw modem opsturen zodat we dit kunnen testen. Het nieuwe modem zou binnen 3 werkdagen moeten binnenkomen.
Zou je het oude modem terug kunnen sturen in de doos waar de nieuwe in binnen komt?

Ik laat het topic open staan om zeker te weten of het opgelost is.

Jeroen M



Top !
Wanneer ik de nieuwe heb ontvangen gaat de oude geretourneerd worden.
Hopelijk is het de oplossing....ga er wel vanuit eigenlijk...:)

@aagje...dank je voor je bericht !
Ik heb de modem dinsdag ontvangen.
Begon meteen al fout.
Kabel in de modem, geen internet.
Kabel er uit opnieuw erin en hoppa internet op mn Xbox.
Woensdag idem dito.
Gisteren ben ik iets gaan testen.
Normaliter als ik mijn bed in ga dan haal ik alle stekkers uit de stopcontacten.
Gisteren deed ik dat niet.
Nou deed ik net mn Xbox aan en ik heb meteen verbinding...
Vind het vreemd, maar goed.
Ik ga dat de aan komende dagen blijven testen.
Soieso tolereer ik het maar, dat het gaat zoals het gaat. Hoe vervelend het ook is.
Jeroen, bedankt voor je tijd en moeite !

MVG,

Djaxelb
Reputatie 4
Badge +3
Top!

Laat me maar weten of dit het probleem oplost.
Het is nog steeds hetzelfde.
9 van de 10 keer kan ik kabel eruit en er weer in doen in de modem om verbinding met het internet te krijgen op mn Xbox1.
Het probleem is dus niet opgelost helaas.
Maar goed.
Het is zoals het is, zal ik maar zeggen.
Nogmaals mijn dank voor je tijd en moeite, Jeroen.

MVG,
Djaxelb
Reputatie 4
Badge +3
Jammer dat het toch niet opgelost is.



Aangezien je er blijkbaar vrede mee hebt sluit ik hierbij het topic.

Groeten,

Jeroen M