WPS in nieuwe modem H369A?

• 12 november 2017
  • 7 reacties
  • 4369 x bekeken

Het antwoord dat ik kreeg op mijn vraag hoe ik WPS kon activeren in bovengenoemd nieuw modem was: "op het voorlaatste plaatje van het starttopic staat de WPS-tab in het menu"!
Omdat letterlijk ALLES bij de installatie van dit nieuwe modem bij Tele2 de fout in ging (!) ben ik er nu pas aan toegekomen om in voornoemd menu de WPS tap te kunnen activeren ware het niet dat ik die niet kan vinden!
Graag zou ik willen vernemen waar exact die WPS tab staat?
Dank voor de moeite.
HanLeen

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

In https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/een-kennismaking-met-de-zte-dualband-modem-van-tele2-60489 staat:
Op de bovenkant 3 toetsen voor Eco, Wifi en WPS stand. Met de Eco toets kun je Wifi bijvoorbeeld in de nacht uit zetten. De tijdstippen van aan of uit geef je op in het menu. (Scheduled ECO). En WPS moet je ook eerst aanzetten in het menu. Staat standaard uit.

In het voorlaatste plaatje van het starttopic, staat een WPS-tab in het menu.
Bij mij ziet dat gedeelte van het menu er heel anders uit, zie bijlage.
Vier weken geleden vroeg ik Tele2 om een ander modem, het mijne was zeer oud en de snelheid van internet miserabel langzaam. So far, so good (dacht ik), want sindsdien is het een nachtmerrie geworden door een ernstige administratieve fout van Tele2
(de woorden van een medewerkster van Tele2), zij komen er niet meer uit, doen dus maar niks, en ik zit met een gemankeerde internetverbinding, een nieuw modem waarin men aan de helpdesk van Tele2 niet kan kijken(!) en ik kan niet meer gebeld worden, die lijn is er niet meer, een ramp , dat is het.
Mijn menu van de nieuwe router geeft alleen de data van mijn PC!
Er wordt ook totaal niet gecommuniceerd met ons.
De WPS-tab heb ik dus niet en kan installatie van TV en range extenders vergeten.

Dank voor de snelle reactie. Groeten, HanLeen

Badge +2
Toch ben je er bijna, maar je moet nog door klikken. Je staat op "status". Klik op WLAN en dan op WPS.

Er valt verder niets te klikken want bij dit modem is weliswaar een menu maar dat is incompleet en vertoont alleen alle technische data van de aangesloten apparaten in mijn huis. Het modem is niet gekoppeld aan/ door de provider, dat is de “ernstige administratiefout” die al vier weken woekert?
I hate to admit! maar je had gelijk! Ik heb op WLAN geklikt, kwam op een andere bladzijde en daar vond ik de begeerde WPS-link. We konden toen prima de range extenders installeren en was dit probleem ook alweer opgelost. Hartelijk bedankt Gela, you did it!
HanLeen
Badge +2
En sportief van je dat je het meld.☺

Geniet ervan en niet vergeten na installatie weer uit te zetten zodat je geen ongenode gasten op je netwerk krijgt.