beantwoord

Wijzigen abonnement internet thuis abonnement werkt niet

  • 4 June 2020
  • 9 reacties
  • 267 x bekeken

Even een update over de tekst op de site - want die is, met alle respect, vrij misleidend :( 

Ik wil niet opzeggen, ik wil geen korting, ik wil gewoon 20mbits, met vaste telefoon voor 28.- per maand ipv het abonnement voor 30.- wat ik nu heb met meer snelheid dan ik nodig heb. Onderstaande tekst doet denken dat dat heel makkelijk zou moeten gaan als je maandelijks opzegbaar bent, en dus geen vast 12 maanden contract meer hebt: 

Flexibiliteit​

Je abonnement precies samenstellen zoals je wilt, dat kan bij Tele2. Zo kies je een abonnement dat echt bij je past en betaal je nooit teveel. En veranderen je wensen, dan wijzig je gewoon je pakket.

Maar… mijn wensen veranderen nu en ik wil dus mijn pakket aanpassen. Eerst kon het niet in de chat. Daarna weer wel, ik moest bellen met de klantservice hiervoor. Die heb ik nu as we speak aan de lijn. En nu zou ik moeten opzeggen en weer aanmelden maar dan zou ik wel zonder internet komen te zitten - dat is dan weer niet handig ivm thuiswerken en Corona…

Kan dit écht niet makkelijker? Ik wil niet opzeggen :( ik wil klant blijven! hoef ook geen korting - gewoon een passender abonnement.. En: waarom staat dit dan zo wel vermeldt op de site? Want 'gewoon' je pakket wijzigen gaat dus blijkbaar niet als je wensen veranderen. Het contact op de chat duurt erg lang, ik sta nu ook inmiddels een tijdje in de wacht - ik werk zelf bij een chat (ja, ik ben er zo eentje) en daar gebeurt dit gewoonweg niet (plus het aanpassen van je pakket is suuuuuuuper simpel). Maar ja, wat ik zeg: ben verder erg tevreden over tele2 en wil niet weg. Gewoon simpelweg dat wat op de site staat: minder voor minder, en passender. 

Wat gaat er mis? 

icon

Beste antwoord door theocoppes 6 June 2020, 15:02

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hogere snelheden bij 20mbit pakketten betekent echt een andere lijnaansluiting naar jouw huis. Dat kan niet meer onder het Tele2 thuis merk. Wel kun je vragen bij t-mobile om zonder aansluitkosten van t-mobile thuis gebruik te gaan maken.

Reputatie 7

Die tekst stamt uit de tijd dat Tele2 verschillende internet snelheden kon aanbieden. Inmiddels biedt Tele2 alleen nog het (tot) 20Mbps abonnement, je pakket wijzigen bij Tele2 is daardoor niet meer mogelijk. Wil je een hogere snelheid dan kan je dat alleen bij andere providers krijgen, waaronder T-Mobile.

maar………..ik wil geen hogere snelheid - juist lager dan wat ik nu heb. Ik gebruik het niet - en wil dus lager met verlenging van een 12 maanden contract 

Volgens de pagina voor wijzigen van het pakket kan je daarvoor 0800 1207 bellen, die weten meer dan de algemene klantenservice. Het je dat nummer gebeld? 

Zoals ik die pagina lees kan je bij het 20Mb/s internet pakket kiezen uit drie bel abonnementen.. De prijzen daar zijn met een introductiekorting van 6 maanden, maar dat geldt niet voor bestaande klanten.

Reputatie 7
Badge +8

Voor bestaande klanten krijg je wel elk jaar een korting van 6 maanden maal 5 euro als je hetzelfde blijft of iets wijzigt. Ik word elk jaar gebeld voor een verlenging. Omdat ik al vaker via mobiel.nl verlengd heb met nieuwe telefoon wordt ik ook door mobiel.nl gebeld als een van mijn abonnementen bijna afloopt. 

Volgens de pagina voor wijzigen van het pakket kan je daarvoor 0800 1207 bellen, die weten meer dan de algemene klantenservice. Het je dat nummer gebeld? 

Zoals ik die pagina lees kan je bij het 20Mb/s internet pakket kiezen uit drie bel abonnementen.. De prijzen daar zijn met een introductiekorting van 6 maanden, maar dat geldt niet voor bestaande klanten.

ik heb gechat, en gebeld, en nog een keer gechat - elke keer hetzelfde antwoord :') kijk ik hoef geen korting - korting boeit me niet. Ik vind het gewoon heel erg raar dat ik nu verplicht meer moet afnemen dan ik gebruik, terwijl de tekst op de website anders aangeeft, en nieuwe klanten wel gewoon een lage instap snelheid kunnen afnemen. 

Reputatie 7

Voor bestaande klanten krijg je wel elk jaar een korting van 6 maanden maal 5 euro als je hetzelfde blijft of iets wijzigt. Ik word elk jaar gebeld voor een verlenging. Omdat ik al vaker via mobiel.nl verlengd heb met nieuwe telefoon wordt ik ook door mobiel.nl gebeld als een van mijn abonnementen bijna afloopt. 

Het topic gaat over vast internet :clown:

Reputatie 7

maar………..ik wil geen hogere snelheid - juist lager dan wat ik nu heb. Ik gebruik het niet - en wil dus lager met verlenging van een 12 maanden contract 

Dan is het raar. Als je nog een (oud), sneller Tele2 abonnement hebt, zou ik niet weten waarom je niet zou kunnen downgraden. De moderators hier kunnen het voor je nakijken, zij zijn na het weekend weer actief op het forum.

Reputatie 7
Badge +8

Ook op het vaste internet krijg ik jaarlijks een korting van 6 maal € 5. Je moet dan wel akkoord gaan met de nieuwe tarieven. Maar met 30 Euro korting loont het zich eigenlijk altijd. Ik zou niet willen downgraden van mijn basis met 60 Mbps naar 20 Mbps. Dan liever die 30 Euro ontvangen en alles hetzelfde laten.