beantwoord

Wifi ZTE modem ver onder de maat, oplossingen?

  • 12 February 2021
  • 11 reacties
  • 418 x bekeken

Na diverse mogelijkheden te hebben geprobeerd die het signaal van het ZTE modem niet verbeteren vraag ik of iemand een simpele oplossing weet. 

DMZ werkt in mijn geval niet, instellen is te ingewikkeld. Heb al meerdere mensen binnen gehad die het opgegeven hebben. Wat ze roepen, ga naar Ziggo dan werkt het gewoon.

 

Tegenwoordig zijn er van die Apparaten die je aan je modem kunt prikken en die het signaal dan boosten. Volgens mij noemen ze het Mesh of zo. Alleen ik zoek een betaalbare oplossing (€100\150) die als ik het in een poort van het modem steek gaat functioneren als hoofd zender en ontvanger. En niet dat mijn modem ook nog steeds een eigen netwerk maakt maar alleen het signaal doorlaat.

 

Lastig uitleggen maar goed, dat dus.

icon

Beste antwoord door eric 12 February 2021, 21:40

Bekijk origineel bericht

11 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Denk eens aan een deco mesh systeem. Redelijk hufter proof.

OK zat meer naar deze te kijken omdat ziggo deze adviseert. Qua kosten gelijk maar wat is beter? https://www.bol.com/nl/p/tp-link-deco-m4-multiroom-wifi-3-pack/9300000006179760/?Referrer=ADVNLGOO002013-G-118359629227-S-1074198679806-9300000006179760&gclid=CjwKCAiA65iBBhB-EiwAW253W0LqhOHNRJ99vd1p4aCRxuCAo6NaMcnZKVeMeJRjsGLky9UHiUIPnRoCl9wQAvD_BwE

Reputatie 7
Badge +12

Is ook een deco systeem. Check even via google de verschillen.

Al die gegevens zeggen mij niet veel. Hoop dat hier iemand daar een licht over kan schijnen. 

Reputatie 7
Badge +12

Verschil is dat de Deco M5 een hogere theoretische doorvoersnelheid heeft op de 2.4GHz frequentieband (400 Mbps, Deco M5 versus 300 Mbps op de Deco M4). Het verschil is te verwaarlozen in de praktijk. Ook heeft de Deco M5 twee interne antennes meer. Dat geeft Iets betere ontvangst.

Ik heb de TP-link Deco M5 besteld en ga die straks ophalen.

Nu geeft de handleiding aan dat je de router functie van je modem moet uitzetten, hoe doe ik dit?

 

Straks zit of moet dus op het moden het volgende werken.

ZTE wifi off

LAN1 sony tv,

LAN2 tele2 box,

LAN3 Denon stereo,

LAN4 Deco M5 + alle wifi

Reputatie 7
Badge +12

Je moet de juist de router functie op de m5 uitschakelen. Dat doe je door de modus' AP' (access point) te kiezen tijdens de installatie via de app.

Oh, oké. 

Dus dan registreren alle Wifi apparaten zich dus allen op de M5 en niet op de ZTE router. Dat klinkt logisch. Om 3uur is mijn tijdslot bij coolblue dus dan ga ik daarna aan de slag. 

 

Ben ik wel benieuwd of mijn tv en Denon, NAS Ed het bekabelde niet op een ander ip netwerk zitten en nog bereikbaar zijn voor Google home... 🙏

Dank zover! 👍

Reputatie 7
Badge +12

Doordat de ZTE de IP adressen uitdeeld blijft alles 1 netwerk. Zet de wifi in ZTE wel uit. Die praat niet met het mesh netwerk van de m5. Als je de m5 het oude ssid en paswoord geeft hoef je de apparatuur in huis niet aan te passen. 

Een set van 3 is een mooi begin, ik heb er zelf 5 in mijn huis, inclusief de tuin voor de buitencamera.

Dat was even een behoorlijke aanpassing van mijn huidige systeem. Ik had voor 2 en 5 GHz verschillende SSIDs maar een Mesh heeft er maar 1 voor alles. Dit betekende alles opnieuw instellen en dat is een klus met bijna 20 apparaten. Zonnepanelen, alarm, verlichting, verwarming, Logitech HUB, Google Home enz.

 

Maar het werkt, was verder simpel in installatie en ik haal nu 95% snelheid en zeer stabiel. Ik ga het de komende dagen in de gaten houden maar ik ben nu al euforisch blij net deze keuze en je hulp @eric 

Reputatie 7
Badge +12

Heel graag gedaan. Ik heb er zelf ook veel plezier van. Het gastenaccount voor tijdelijk gebruik is ook heel handig. Kun je even snel aanzetten met een eenvoudig wachtwoord en weer uit als de visite weg is.

Reageer