beantwoord

Wifi werkt niet, nu op hotspot oude macbook

  • 1 December 2019
  • 3 reacties
  • 140 x bekeken

  • Durft te posten
  • 1 reactie

Mijn wifi deed het opeens niet meer. Mijn oude macbook erbij gepakt om te testen of het aan wifi ligt of aan het internet zelf. Oude macbook deed het prima, en heel kort nog even op wifi, en toen niet meer. Vervolgens heb ik een hotspot aangemaakt op mijn oude macbook, die verbonden is met een lan-kabel aan m’n router (de witte comtrend). Mijn nieuwe macbook pakt dat prima op en mijn huawei mobiel ook. 

 

Wat kan ik doen? ik heb mn router al een paar keer gereset. en de diagnostische test geeft ook niet veel info. 

icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 2 December 2019, 13:09

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 5

Hé enm,

Ik raad aan je modem een harde reset te geven d.m.v. het resetknopje achterop 10 seconden in te drukken, deze kun je met bijvoorbeeld een tandenstoker of paperclip bereiken. Daarna gaat het modem terug naar de fabrieksinstellingen dus let erop dat je eventuele eigen instellingen opnieuw zal moeten instellen. Het kan zijn dat je daarna ook nog een normale herstart van het modem moet doen door de stroom er 10 seconden af te halen.

Verbindt daarna opnieuw je apparaten met het wifi netwerk en wachtwoord die op de sticker op het modem staan, hopelijk werkt het daarna!

Groet, Kevin

Dat had ik allemaal al gedaan, heb nu de klantenservice te pakken gehad en er bleek een flinke fout in de modem software te zitten wat niet met reset opgelost kon worden. Kun je deze topic verwijderen? Heeft toch geen zin meer antwoorden te krijgen want het probleem is al verholpen. 

Reputatie 5

Fijn dat het probleem is opgelost enm, bedankt voor je update. Ik ga het topic dan voor je sluiten.

Groet, Kevin