Wifi versterker werkt niet (‘s-avonds)

  • 18 February 2019
  • 13 reacties
  • 654 x bekeken

Hallo



Mijn modem zit aan de begane grond.

Mijn wifiversterker (NETGEAR) zit aan de eerste verdieping.



‘S-dag werkt alles ok (denk ik).

‘S-avonds zegt de versterker dat hij geen internet heeft. Dan reset ik de modem en werkt de versterker weer prima.



Als ik de modem niet reset, dan werkt de versterker perfect de ochtend daarna.



Wat zou je advies zijn?



Gr

Michele

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +8
Brandt er een blauwe lamp op de modem?
Reputatie 7
Badge +12
Een Mifi versterker blijft een raar ding. Half de tijd luistert het en half de tijd zend hij. Daarom gaat je effectieve wifisnelheid met 50% naar beneden. Ik denk als je niet het modem, maar de Netgear uit en aanzet in de ochtend dat hetzelfde gebeurt. Enigste wat wel op het modem kan aanstaan is de ECO mode. Dan gaat wifi s'nachts uit. Zet dan ECO mode op het modem uit.
@theocoppes geen blauwe lamp op de modem

@eric als ik de NETGEAR ‘s-avonds uit en aanzet, dan heb ik nog geen internet met de versterker

De ECO mode is uitgezet op het modem
Hallo

Nu heb ik problemen ook met andere toestellen. Ze kunnen niet communiceren tussen elkaar via de Modem.

Als de modem gereset is, dan werkt alles prima. Ik moet het resetten iedere 3-4 dagen.

Hoe kan ik een nieuwe modem ontvangen?

Gr
Michele
Reputatie 7
Badge +12
Je moet een andere wifi versterker regelen. Dit soort kastjes is echt prut. Denk eens aan een wifi mesh systeem.
@eric bedankt.

Toen ik deze topic creëerde, dacht ik dat het probleem toch in de versterker was.
Nu denk ik dat er geen probleem is met de versterker. Als ik de versterker helemaal uitzet, heb ik sowieso problemen met andere toestellen die tussen elkaar niet kunnen communiceren.
Daardoor wil ik graag met een nieuwe modem proberen.
Reputatie 7
Badge +8
Je krijgt niet zo gemakkelijk een nieuw modem. Heb je een ZTE?
@theocoppes ik heb dit modem
Reputatie 7
Badge +8
Alleen als de technische dienst ervan overtuigd is dat de modem kapot is krijg je een nieuwe. Ze zullen er online aan gaan meten. Ik had dezelfde, was compleet uitgevallen. Een jaar geleden ca. In gesprek met de technische dienst terwijl ze aan het meten waren besloten dat er een nieuwe komt. Nu een ZTE. Erg goed! Maar hij moet duidelijk kapot zijn!
Reputatie 5
Je moet een andere wifi versterker regelen. Dit soort kastjes is echt prut. Denk eens aan een wifi mesh systeem.
Een wifi versterker is nooit een optie, een zwak signaal kan niet versterkt worden.
De signaalsterkte wordt bepaald door het modem,...m.a.w het slechte (zwakke) signaal wordt alleen maar verlengd, en gaat never/nooit beter worden, de naam wifi versterker is een lokkertje het is in de de praktijk het bestaande wifi signaal alleen maar verlengen.
Reputatie 7
Badge +8
Maar niet klagen over wifi. Daar heeft tele2 geen verantwoordelijkheid voor.!
Reputatie 5
Maar niet klagen over wifi. Daar heeft tele2 geen verantwoordelijkheid voor.!
Mooi verhaal, maar je krijgt het modem van Tele2 i.c.m. je abonnement wat ook wifi aanbied en dan mag je zeker wel fatsoenlijke wifi op de begane grond verwachten, verder boven of buiten rond het huis is een ander verhaal, dat zal je met A-merk homeplug verder moeten gaan en dan komt er nog bij hoeveel fasen je hoofdaansluiting telt, bij 3 fasen is het een gok of het werkt, daar de wcd bij het modem op een andere fase kan zitten als de wcd op de bovenverdieping.
Bij (wat bij de meeste huishoudens het geval is) een hoofdaansluiting van 1 fase is dat probleem er niet.
Reputatie 5
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag en groetjes,
Jasper