beantwoord

WIFI verbinding BIZAR slecht

• 4 juli 2016
  • 1 reactie
  • 126 x bekeken

Beste,
sinds een aantal maanden heb ik een abonnement bij Tele2. Sinds mijn overstap naar tele2 heb ik niets anders problemen met mijn WIFI verbinding.
ik heb dit al meer dan eens aangegeven bij de klantenservice. de klantenservice laat mij vervolgens een speedtest doen met een kabel aan de modem en die snelheid is prima. Hier houd de dienstverlening van de klantenservice dan ook op en ik word doorverwezen naar het tele2 forum.

de snelheid die ik via WIFI ontvang is 0,2 MB/S. echt zeer slecht en zeer frustrerend zoals u zich kan voorstellen.

Tevens heeft Tele2 mij 2 homepluggen toegestuurd om op de bovenverdieping TV te kunnen kijken. Ik heb alle adviezen van de klantenservice opgevolgd maar ook dit werkt niet met als gevolg dat ik boven dus geen TV meer kan kijken.

ik zou het zeer op prijs stellen als ik nu voor eens en voor altijd geholpen kan worden met mijn problemen.

Grt.
icon

Beste antwoord door WRSC 4 juli 2016, 22:04

Bij gebruik van homeplug hoor ik weleens dat als je ze in dezelfde stroomgroep zet dat deze 2-3x sneller is, het beste is dan nog altijd een lange UTP kabel trekken naar waar je tv wilt kijken.
betreft je WiFi, heb je al eens geprobeerd andere kanalen te gebruiken? Soms helpt het om "automatische beste kanaal zoeken" uit te zetten en handmatig een kanaal uitkiezen. Welke kanaal dat is, zal je eerst moeten checken wat je buren allemaal hebben. Als iedereen aan de "good neighbor policy" houdt dan zou je het beste kanaal 1,6 of 11 moeten hebben.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Bij gebruik van homeplug hoor ik weleens dat als je ze in dezelfde stroomgroep zet dat deze 2-3x sneller is, het beste is dan nog altijd een lange UTP kabel trekken naar waar je tv wilt kijken.
betreft je WiFi, heb je al eens geprobeerd andere kanalen te gebruiken? Soms helpt het om "automatische beste kanaal zoeken" uit te zetten en handmatig een kanaal uitkiezen. Welke kanaal dat is, zal je eerst moeten checken wat je buren allemaal hebben. Als iedereen aan de "good neighbor policy" houdt dan zou je het beste kanaal 1,6 of 11 moeten hebben.