beantwoord

WiFi trager na verhoging glasvezel 50 -> 100mb

• 16 januari 2017
  • 4 reacties
  • 272 x bekeken

Op 13-1 is de snelheid van mijn glasvezel verhoogd van 50 naar 100mb.
Tijdens mijn 50Mb abonnement haalde ik met WiFi een downloadsnelheid van 45Mb. Netjes dus....

Ik gebruik een Apple Extreme AirPort als router.

Nadat de snelheid werd verhoogd naar 100 Mb bleef de snelheid op WiFi vreemd genoeg gelijk op 45Mb.
Na telefonisch contact met de helpdesk van Tele2 werd me geadviseerd om het Glasvezelmodem en de Technicolor router 10 seconde van de stroom af te halen. Nadat ik dit gedaan had zakte de snelheid permanent naar 25Mb.....

Opnieuw contact opgenomen met de helpdesk. Om reden dat de Snelheid bedraad gemeten vanaf de Apple Extreme 80-90Mb is, en dit voor Tele2 een acceptabele snelheid is, bieden zij verder geen ondersteuning.
Dit ook omdat ik een Apple Extreme gebruik.

Wie o wie kan mij verder helpen met dit probleem?
Op advies van Apple heb ik de Apple Extreme al een harde reset gegeven en het netwerk opnieuw aangemaakt. Helaas zonder enig verschil, dus op de WiFi maximaal 25Mb.

Kortom, een duurder abonnement met hogere snelheid, met als resultaat een lagere snelheid op WiFi....
Graag dan ook jullie advies!!!!

Gr Martin
icon

Beste antwoord door Gela 17 januari 2017, 11:43

Met jou probleem kun je denk ik beter terecht op tweakers.net daar lopen al langere tijd de nodige topic's hierover.

Zit voor jou vast wel wat tussen om een oplossing te krijgen. En anders stel je gewoon je vraag daar.
https://gathering.tweakers.net/forum/find?keyword=Apple+Extreme+AirPort+en+glasvezel
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Is er niemand die dit probleem herkent en een mogelijke oplossing heeft?
Badge +2
Met jou probleem kun je denk ik beter terecht op tweakers.net daar lopen al langere tijd de nodige topic's hierover.

Zit voor jou vast wel wat tussen om een oplossing te krijgen. En anders stel je gewoon je vraag daar.
https://gathering.tweakers.net/forum/find?keyword=Apple+Extreme+AirPort+en+glasvezel
Hoi Gela,

Bedankt dat je de moeite hebt genomen om te reageren.
Lijkt erop dat de oplossing inderdaad bij tweakers te vinden is!

Top, nogmaals bedankt!
Reputatie 4
Badge +3
Bedankt, Gela!

Ik ga dit topic nu sluiten. Mocht je nog vragen hebben, open dan gewoon een nieuw topic door hier te klikken.

Groetjes Tom