Wifi Range Extender

• 28 mei 2015
  • 6 reacties
  • 1076 x bekeken

Hallo,
Ik heb internet van Tele2 en de Tele2 router in mijn slaapkamer staan, aan de voorkant van het huis. Echter de andere slaapkamer, aan de achterkant van het huis, heeft hierdoor eigenlijk nauwelijks Wifi verbinding. Heeft iemand een goede tip/ervaring/merk van een Range Extender die compatibel is met de Tele2 router?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Denk dat je beter een antenne aan de router kan schroeven. Kost geen extra electriciteit, en zorgt niet voor extra storing op de wifi frequenties. Op mijn modem kan je de antenne verwisselen. Weet natuurlijk niet of dat bij die van jou ook kan.
Reputatie 6
Badge +5
Beste miichellz,
Leuk om te zien dat je ons gevonden hebt op het Tele2 Forum!
Ik help je er graag bij.
Michiel2000 geeft je een goeie tip 🙂 Dank je wel! Dit kan mogelijk zijn, maar op niet elk modem kan dit gedaan worden.
Ook is het niet duidelijk waarom het komt dat micchellz in de slaapkamer aan de achterkant slechte wifi heeft.
Het kan ook komen door de situatie thuis. Sommige muren kunnen het signaal erg verzwakken.

Een optie om het te verbeteren is om een tweede router te installeren op een andere plek in huis.
Zo heb je een extra zendmast, die de andere plekken in huis ook kan bereiken.
Als je meer info wil over dit onderwerp raad ik je aan deze pagina eens te lezen:
Externe Router - Tele2

Als ik nog meer voor je kan doen, hoor ik het graag van je.
Groet,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
Een optie is ook nog steeds een wifi Range Extender zoals de TS noemt. :8
De vraag blijft of iemand daar ervaring mee heeft. :D

Ikke niet. 😳 Maar op zich zou elke gewone wifi repeater, (of range
extender, hoe je zo'n ding ook maar noemt) wel moeten werken. 🙂
Reputatie 6
Badge +5
Dat klopt Jeroen! 🙂
Een WiFi range extender zou ook kunnen.
Echter heb ik van deze elektronica ook weinig verstand, dus kan ook moeilijk een aanbeveling doen omtrent deze producten.
Wellicht kan de topicstarter iets vinden op Tweakers.net ? En dan zoeken naar WiFi Range Extender...
Meer zou ik nu ook even niet weten.

Groet,
Ben
Reputatie 7
Badge +5
LOL, is wat ik er van gemerkt heb een luxere versie van het ouderwetse zilverfolie ;)
Weet niet hoe dat huis eruit ziet, ik zou ergens tussenin (hal ?) een extern routertje planten.
Reputatie 6
Badge +5
LOL 😃 Als je daar een super wifi antenne van
weet te bouwen, dan heb je verder niks nodig. :P

Als het een Davolink modem is misschien iets met...
eh.....kom, wat was het ook alweer? :8