beantwoord

wifi problemen


  • Durft te posten
  • 1 reactie
beste allemaal,

Ik heb sinds 2 jaar tele2 adsl, meestal tot tevredenheid maar de laatste tijd gaat het qua wifi slechter...
Het probleem is niet nieuw, af en toe is ineens de internet verbinding weg (wel wifi verbinding maar zonder internet) en moet ik de router een tijdje van het stroom af halen om het te resetten. Als dat 1x per paar maand is of 1x per maand dan is dat nog prima maar het is tegenwoordig meerdere keren per week en soms meerdere keren per dag en dan wordt het vervelend...
Is er iemand die een vergelijkbaar probleem had en waarbij het opgelost is? het betreft een VI-3223u router (tenminste deze code staat erop).
Overigens helpt een ander wifi kanaal, netwerk naam enz allemaal niet (er zijn geen andere wifi netwerken in de buurt (op 1 buurman na) dus dat mag het probleem niet zijn lijkt me.

Ik hoor graag welke mogelijkheden er zijn om dit op te lossen!
Alvast dank.

Groet,
David

icon Beste antwoord door Christel van Tele2 23 november 2017, 15:31

Je wifi verbinding was niet optimaal ingesteld m.b.t. het uitzenden van je signaal dus dat heb ik voor je aangepast. Ik hoor graag van je of dit iets heeft veranderd!

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Hi davidsg, welkom op het forum!

Voor de zekerheid wil ik graag voor je kijken of je algehele verbinding wel goed functioneert. Zou je daarvoor je klantnummer in je profiel willen zetten?
**Reactie door moderator aangepast i.v.m. privacy**
Reputatie 3
Badge +2
Je wifi verbinding was niet optimaal ingesteld m.b.t. het uitzenden van je signaal dus dat heb ik voor je aangepast. Ik hoor graag van je of dit iets heeft veranderd!
Hallo, ik heb ook dit probleem! Alleen bij mij is het dagelijks om het kwartier. Begin november is dit begonnen
Reputatie 5
Badge +1
Dat ligt niet aan de wifi verbinding tussen het modem en computer/telefoon maar aan de Internet verbinding. Dagelijks om het kwartier moet je dan steeds resetten? Dan heb je een waarschijnlijk een slechte lijn. Ook anderen die op hetzelfde segment zitten kunnen last hebben als modems steeds opnieuw gaan intrainen. Als het eenmaal goed staat niet meer resetten. Bekijk ook het log van het modem en daar staan alle CRC errors ect. Dat kan van pas komen als er een storingsmelding wordt gedaan.