beantwoord

Wifi met glasvezelmodem Technicolor TG789vn v3 werkt niet

• 20 december 2015
  • 5 reacties
  • 432 x bekeken

Ik heb problemen met mijn wifi internet. Het werkt gewoon niet. Het volgende heb ik geconstateerd en geprobeerd, wie weet raad?
1) Bedraad werkt alles naar behoren.
2) Regelmatig kon ik geen verbinding maken met een mobiel device en als het al lukte kwam er geen internet door. Nu werkt wifi helemaal niet meer.
3) Als ik met een wifi analyzer naar het signaal kijk zie ik dat het signaal om de paar seconden helemaal weg valt. Afstand naar modem is 2 meter.
4) Ik heb het modem al helemaal gereset en opnieuw ingesteld. Geen resultaat.
5) Tele2 helpdesk zegt dat het komt omdat er tegenwoordig erg veel draadloze signalen in huis zijn en kon verder ook niet helpen. Is volgens mij op zijn zachts uitgedrukt gelul want zelfs op een afstand van 2 meter werkt het niet.
icon

Beste antwoord door Ciana van Tele2 23 december 2015, 20:40

Hi ArjenW,

Bedankt voor je berichtje. Fijn dat je hebt uitgelegd welke stappen je al hebt doorlopen. Bedoel je dat de kabel tussen jouw modem en ISRA punt niet langer dan 2 meter is? Ervaar je deze problemen al sinds het begin van jouw abonnement? Zo ja, zou je dan willen controleren of alles goed is aangesloten?

Kan je verduidelijken hoeveel kanalen (andere netwerken) er in jouw buurt zijn? Zijn het er veel? Twintig bijvoorbeeld? Zo ja, zal het lastig worden voor mij om de verbinding te verbeteren gezien de verstoringen. Laat het me weten zodat ik met je mee kan denken!

Fijne feestdagen. Groet, Ciana
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Oja,
vergeten te vermelden dat ik het modem heb ingesteld op kanaal 6, het meest vrije beschikbare kanaal.
Reputatie 2
Badge +2
Hi ArjenW,

Bedankt voor je berichtje. Fijn dat je hebt uitgelegd welke stappen je al hebt doorlopen. Bedoel je dat de kabel tussen jouw modem en ISRA punt niet langer dan 2 meter is? Ervaar je deze problemen al sinds het begin van jouw abonnement? Zo ja, zou je dan willen controleren of alles goed is aangesloten?

Kan je verduidelijken hoeveel kanalen (andere netwerken) er in jouw buurt zijn? Zijn het er veel? Twintig bijvoorbeeld? Zo ja, zal het lastig worden voor mij om de verbinding te verbeteren gezien de verstoringen. Laat het me weten zodat ik met je mee kan denken!

Fijne feestdagen. Groet, Ciana
Reputatie 5
Badge +3
Punt 5 geeft al aan dat ze er echt niks van snappen , vreemd dat het bij al die andere draadloze buren WEL gewoon werkt!!
Het antwoord hierboven is van een zeer hoog pappen en nathouden gehalte, daar wordt je niet wijzer van,.
Het modem heeft problemen met het uitdelen van ip-adressen, om dat te omzeilen zal je een dynamisch IP adres aan kunnen maken .
http://www.snelrennen.nl/ip/#.VnxEBVLSdVc

Succes!
Badge +5
@Help2014

Volgens mij bedoel je een STATISCH ip aanmaken, want Dynamisch is het standaard al ;)

Maar als het signaal compleet wegvalt lijkt mij dat geen IP kwestie, maar eerder een defect wifi gedeelte van het modem.

Antwoord van Tele2 gaat inderdaad nergens over.
Reputatie 2
Badge +2
Hoi ArjenW,

Je bent niet meer teruggekomen in jouw topic. Heb je mijn assistentie nog nodig? :8 Zo ja, zou je dan nog antwoord willen geven op onze vragen? Als de reactie binnen een week uitblijft, sluit ik jouw topic.

Fijne jaarwisseling!

Groet, Ciana