vraag

wifi kanalen slecht

• Aan het warmlopen
  • 2 reacties
ik heb de instructie gevolgd om t wifi kanaal te wijzigen. er staat kies tussen 1-6-11 en alleen welke goed beoordeeld wordt. Echter ze staan allen op bad, of average. geen enkel kanaal heeft goede ontvangst. wat kan hieraan gedaan worden?

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Niks, de 2,4Ghz wifi band is gewoon vol, je loopt sowieso de kans van storing vanuit bluetooth, zigbee, babyphones o.a.

Dat is ook wat die meeting zegt het, niet de ontvangst, maar de kwaliteit van je signaal met betrekking tot storing.

Om nog mooier te maken, omdat bij de meeste mensen die modems ergens in een meterkast of in een kant achter de tv meubel in de woonkamer staan, moeten die modems op 100% kracht uitzenden om bereik in de andere kant van je huis te krijgen, maar dan straal je ook nog 10 huizen verder... Al die signalen door elkaar zorgt voor problemen.

Wat je kunt proberen is als je apparatuur (mobiel, laptop, tablet, etc...) 5Ghz wifi (AC) aan kunnen, is investeren in een betere wifi netwerk systeem. Maar anders heeft het weinig zin.
Dank voor de reactie.
Dat hierdoor het wifi signaal slecht is begrijp ik..
maar mijn PC is aangesloten op LAN en die valt ook regelmatig weg, dat moet dan een andere oorzaak hebben toch?
Reputatie 4
Badge +1
Dat zal een andere oorzaak hebben, je originele vraag ging alleen over wifi dus daarom gaf Rena Chan antwoord op je waarom Wifi instabiel/traag kan zijn.

Als je internet met de kabel wegvalt heb je dan ook geen wifi/vaste telefonie en/of TV meer? Zie je ook iets gebeuren op de lampjes op het modem? Hoe lang duurt het dan voordat je weer internet hebt en moet je dan het modem ook herstarten of iets dergelijks?

Als je ook je klantnummer in je profiel zet kan ik je verbinding meten op mogelijk problemen. Klik daarvoor je profiel plaatje > bewerk profiel > klantnummer invullen en onderaan sla wijzigingen op.

Groet, Kevin
Reputatie 4
Badge +1
Je hebt nog geen reactie gegeven, mocht je nog willen dat we je hierbij verder helpen hoor ik graag wat van je!

Reageer