beantwoord

Wifi/Internet Traag

Heb sinds afgelopen week(en) last van traag internet, Wifi bereikt met goed geluk een download snelheid van 4mb maar meestal zit het tussen de 2 & 3mb in, waar het een tijdje geleden nog ruim boven de 20mb zat. De aangegeven en logische vervolg stappen heb ik allemaal doorlopen: Channels veranderd, modem van de stroom/reset, Harde reset etc maar geen resultaat.

Tevens heb ik boven op de slaapkamer geen tv verbinding meer (connectie loopt via een verbindingsset) als ik wil zappen krijg ik alleen zwart beeld met vraagtekens waar normaal het zendernummer staat, het tele2 menu werkt wel gewoon, ik kan via daar ook gewoon uitzending gemist kijken, dit werkt met af een toe een hapering wel.
icon

Beste antwoord door Ben van Tele2 16 juni 2016, 15:32

Hoi Fab86,
Ik heb een update voor je. We gaan een monteur uitsturen naar je om ervoor te zorgen dat je verbinding gecontroleerd wordt.
Hou me op de hoogte van de bevindingen.
Als je nog andere vragen hebt, hoor ik het graag van je.
Groet,
Ben
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

14 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hey fab86,
Jammer om te horen dat je last hebt van traag internet en dat de televisie soms niet goed werkt.
Ik heb je verhaal gelezen en wil dan ook graag samen met je kijken naar de mogelijke oorzaken en oplossingen.

Je zegt dat je al aardig wat tips hebt gevolgd, zoals kanaal wijzigen en resets. Mag ik ook aannemen dat vanaf het ISRA-punt het modem met een korte kabel is verbonden? Dit is ook belangrijk om de snelheid en stabiliteit te waarborgen.

Helaas hebben de oplossingen tot nu toe dus nog niet het gewenste resultaat opgeleverd. Heb je al wel eens gekeken naar een bekabelde verbinding?
Hierdoor raak je geen snelheid kwijt door wifi en de verbinding is dan ook een stuk stabieler.
Hier kan je er nog meer informatie over lezen: Internet Snelheid Uitgelegd - Tele2

Wat betreft de televisie verbinding kan ik je allereerst vragen om te checken of je een goede internetsnelheid haalt met een bekabelde verbinding.
Vervolgens is het dan goed om te checken of de televisie goed werkt wanneer de decoder direct is aangesloten op het modem middels een kabel zonder homeplugs. Door deze plugs heb je geen lange kabels meer nodig, maar ze kunnen nog wel eens zorgen voor instabiliteit en ook trage signaaldoorgifte.
Dus mijn vraag is, werkt het wel goed als het signaal direct vanaf het modem wordt doorgezet.
Hi Ben,

ISRA-punt is inderdaad verbonden met een korte kabel, wat betreft snelheid met kabel: is idd stabieler, loopt tegen de 20mb aan, maar is vergeleken de snelheid wat ik had bij het aansluiten (+/- half jaar geleden) ook een stuk langzamer. De tv in de woonkamer is direct aangesloten op de modem en hier ondervind ik ook geen problemen mee. Het is echt alleen de tv op de boven verdieping.

Wifi is zowel dicht bij de modem als op de boven verdieping erg traag, zoals bovenstaand aangegeven rond de 4mb.

Bedankt voor je reactie.
Reputatie 6
Badge +5
He fab86,
Bedankt voor je reactie.
Wifi is zeer handig zodat je draadloos in je woning met al je apparaten kan verbinden met internet.
Echter zitten er ook nadelen aan, zoals snelheidsverlies en instabiliteit.
Dit kan wel geoptimaliseerd worden.
Wifi hulp - Tele2
Hier kan je wat tips vinden.

Je kan ook kijken of een externe router misschien een oplossing voor je is. Deze kan wellicht het wifi-signaal beter door je kamer heen zenden. Hier kan je nog wat meer info vinden daarover:
Externe Router - Tele2

Als ik nog meer voor je kan doen, hoor ik het graag van je.
Vriendelijke groet,
Ben
Hi Ben,

Die stappen heb ik al doornomen, helaas zonder resultaat. Ik snap dat er snelheids verlies is met wifi, maar ik mag toch wel meer verwachten dan 4mb in een 50mb pakket, ik verwacht absoluut geen 50mb wifi, maar de helft moet toch zeker wel geleverd kunnen worden, helemaal als er bijna geen apparaten gekoppeld zijn, daarnaast zijn de snelheden van boven de 20mb ook geruime tijd gehaald in het recente verleden.

Externe router is een optie maar zoals al aangegeven heb ik wel een goede verbinding gehad, en daar betaal ik ook elke maand voor, het is mijn oog punt dan ook vreemd dat ik een externe router moet aanschaffen omdat Tele2 niet een fatsoenlijke wifi verbinding kan geven.
Reputatie 6
Badge +5
Hi fab86,
Ik snap dat je dit niet goed genoeg vindt.
4Mb/s van een 50Mb/s verbinding is ook niet al te best.
Daarom wil ik ook echt wel even controleren of alles ook correct staat ingesteld voor de 50Mb/s verbinding.
Om dit te doen heb ik enkele gegevens van je nodig.

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Ben.

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Groet,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
Hoi fab86
Bedankt voor het versturen van je gegevens.
Ik heb alles kunnen opzoeken in ons systeem.
Klopt het dat je een verbindingset gebruikt voor de andere televisie?
Het zijn handige apparaten, maar het kan zijn dat hierdoor het signaal niet goed wordt doorgegeven.

Verder heb ik ook geconstateerd dat de lijn niet haalt wat deze behoort te halen.
Ik heb een onderzoek opgestart om te achterhalen wat de oorzaak is van deze lage snelheid.
We gaan hier zeker naar kijken en we zullen je op de hoogte houden van de voortgang.
Bedankt voor je geduld. We houden contact.
Vriendelijke groet,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Fab86,
Ik heb een update voor je. We gaan een monteur uitsturen naar je om ervoor te zorgen dat je verbinding gecontroleerd wordt.
Hou me op de hoogte van de bevindingen.
Als je nog andere vragen hebt, hoor ik het graag van je.
Groet,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
Hoi fab86,
Het is inmiddels een paar maanden geleden dat we elkaar spraken.
Hoe staat het er nu voor? Gaat alles goed met de lijn en de snelheid?
Ik hoor het graag als er nog iets is.
Groet,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Fabian,
Ik heb helaas niks meer van je gehoord.
Daarom ga ik er nu vanuit dat er geen issues meer zijn en dat we de zaak kunnen sluiten.
Maar ik hou het nog even open, hopende op een reactie.
Komt deze niet, dan sluit ik het topic volgende keer.
Groet, Ben
Mijn gegevens staan in "mijn profiel".
Snelheid was vorige week dinsdag tot en met vrijdag redelijk.
Zondag avond (11 september) was het weer ellende.
Vaak is het zodat er geen test gedaan kan worden, geen mail kan sturen en ontvangen, Google niet opent.
Snelheid was vorige week dinsdag tot en met vrijdag redelijk.
Zondag avond (11 september) was het weer ellende.
Vaak is het zodat er geen test gedaan kan worden, geen mail kan sturen en ontvangen, Google niet opent.

Het gekke is dat de "ping" redelijk is.
Download en upload is dramatisch slecht.
Hoi Fabian,
Ik heb helaas niks meer van je gehoord.
Daarom ga ik er nu vanuit dat er geen issues meer zijn en dat we de zaak kunnen sluiten.
Maar ik hou het nog even open, hopende op een reactie.
Komt deze niet, dan sluit ik het topic volgende keer.
Groet, Ben

Mijn gegevens staan in "mijn profiel".
Reputatie 6
Badge +5
Ik had je berichten gezien in het andere topic hierover MCP.
Laten we daar verder in gesprek gaan. Anders lopen er zaken door elkaar en dat is niet handig.
Groet, Ben