Wifi doet het niet

• 26 maart 2019
  • 11 reacties
  • 861 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 4 reacties
Het is weer zover. Vandaag ligt het draadloze internet er wederom uit en is jullie klachtenservice niet bereikbaar. Gezien ik voor werk afhankelijk ben van deze verbinding ben ik op zoek naar een snelle oplossing.

Sinds vanmorgen werkt het draadloze internet component van ons modem niet meer. Alle lichtjes branden zoals het hoort, alles is aangesloten zoals het hoort, alle instellingen staan hetzelfde. Hij is al meermaals gereset en (minstens 2 minuten) van het stroom geweest. De gateway van het modem is overigens ook niet bereikbaar. Via de browser (192.168.0.1.) kan ik er ook niet in. Pingen in cmd.exe komt niet aan. Met de kabel is internet dit keer wel toegankelijk. TV doet het gewoon, zoals altijd het geval is als het internet het bij jullie niet doet.

Recent (zo'n 2 maanden geleden) is ons modem vervangen. Toen met dezelfde problemen (wel TV, geen internet). Nu wederom dezelfde problemen.

Hoe kan dit worden opgelost.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Michiel
Reputatie 7
Badge +4
De 169.x.x.x range betekend dat je laptop geen IP adres heeft gekregen. Bijvoorbeeld doordat je wifi signaal te zwak of afwezig is.
Afgelopen weekend kwamen de problemen weer op. De oorzaak gevonden, maar geen idee hoe ik dit moet oplossen. De telefoons geven aan geen internet te hebben, maar deze werken momenteel wel. De laptop van mijn vrouw krijgt een verkeerd IP toegewezen. Mijn locale netwerk bevindt zich in de 192.168.1.X/24 range. Als ik op de laptop echter de configuratie van het netwerk check, dan wordt voor de laptop een verkeerde configuratie ingesteld.
``` Connection-specific DNS Suffix . :
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::f91c:65e1:5129:cab7%17
Autoconfiguration IPv4 Address. . : 169.254.202.183
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Default Gateway . . . . . . . . . :```

Zoals je ziet komen de subnetmaskers niet overeen, zal het IP altijd out of range zijn en mis ik een gateway. Als ik in de router kijk, dan zie ik ook niet dat de laptop terug komt in het lijstje Detected devices.

Aangezien mijn vrouw niet bekend is met de achtergrond van het internet met bijbehorende instellingen wil ik geen fixed IP toekennen, aangezien de laptop op veel verschillende netwerken wordt gebruikt. Op andere netwerken ondervindt zij overigens geen problemen met het verkrijgen van een verbinding.
Vanaf vanmorgen werkt alles spontaan weer naar behoren. Waarschijnlijk is het een storing geweest.
Vooralsnog bedankt voor alle tips!
Reputatie 2
Badge +1
Tips voor het instellen/verbeteren van de wifi verbinding kun je via onderstaande link vinden.
https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/wifi/
Update:
Gisteren zowel de stekker eruit gehaald als het modem gereset, zonder resultaat. Gisterenavond 45 minuten internettoegang (woonkamer en redelijk onstabiel) gehad via de wifi. Vannacht wederom niet. Nu vanmorgen sinds een kwartier wifi-toegang mogelijk (wederom enkel rond het modem en redelijk onstabiel). Na dit kwartier brand het wifi-lichtje ineens niet meer (voorheen wel). Wederom geeft uitzetten en resetten geen verbetering... Ik zal weer even bellen.
try rebooting.
i guess that might help.
regards
Badge +2
Welk modem heb je daar in gebruik?
Reputatie 1
Maak je wel verbinding met 192.168.1.1 met een bekabelde verbinding? En de resets die je hebt gedaan, is dat alleen stekker er even uit of ook middels de reset functie achterop het modem?
192.168.0.1 moet 192.168.1.1 zijn. En heb het even getest, maar ik kan de klantenservice gewoon bereiken op 020-754 4444.

Ja klopt, bereikbaar zijn ze gewoon. Maar het is te druk, waardoor je na zo'n 4 minuten wordt verwezen naar de website of het forum en niet meer in de wacht staat. Vandaar mijn vraag hier. Wat betreft 192 ; spelfout en beide werken niet 🙂
Reputatie 1
192.168.0.1 moet 192.168.1.1 zijn. En heb het even getest, maar ik kan de klantenservice gewoon bereiken op 020-754 4444.