beantwoord

Wi-fi doet het niet

  • 29 October 2019
  • 11 reacties
  • 1409 x bekeken

Hi! Sinds afgelopen vrijdag heb ik geen Wi-fi meer. Het modem staat nog wel aan, met groene lampjes maar de lampjes van de WLAN en Wireless branden niet. Ik heb de stroom er al een paar keer vanaf gehaald en met een paperclip het resetknopje ingedrukt, maar geen resultaat. 

 

Graag hoor ik mogelijke manieren om dit te fixen :)

icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 8 November 2019, 09:51

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 4

Hallo Noortje,

 

Sommige Tele2 modems hebben een knop op het modem zitten om WLAN aan/uit te zetten, als die ook op jouw modem zit heeft iemand die misschien per ongeluk ingedrukt?

Anders even kijken of je kan inloggen op het modem en daar kijken of WiFi nog aan staat, hier staan de verschillende types en hoe je in kan loggen: https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/wifi/wifi-kanaal-veranderen/

Hi! Nee, geen apart WLAN knopje op mijn modem.. Ik kan ook niet inloggen, hij doet telkens heel lang over het laden van de pagina en zegt uiteindelijk dat de pagina niet geopend kan worden. 

Reputatie 4

Je probeert wel via een vaste netwerk verbinding in te loggen neem ik aan, zo ja dan klinkt het niet goed.

Je zou morgen de klantenservice kunnen bellen om te kijken of die nog van afstand in het modem kunnen kijken en het kunnen fixen.

Anders wachten tot er iemand van Tele2 hier reageert.

Reputatie 5

Hé Noortjeknol,

Om je zo goed mogelijk verder te kunnen helpen wil ik meteen met de deur in huis vallen door je gegevens te vragen, mocht het dus nog niet opgelost zijn dan kun je in een privébericht naar mij sturen je:
 

  • Naam
  • Adres
  • Postcode + Woonplaats
  • Klantnummer
  • Geboortedatum
  • Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

 

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin

Ik ga dan voor je kijken wat er aan de hand kan zijn en je helpen aan een oplossing!

Groet, Kevin

Thanks all for your responses. i was having similar questions and your answers were helpful to me.

Reputatie 5

@stephensmith1211 That's good to hear, thanks for sharing!


@Noortjeknol Ik heb je bericht ontvangen en ik zie dat je modem al sinds 22 oktober geen verbinding meer heeft. Zou je mij daarom kunnen vertellen hoe en waar je het modem hebt aangesloten? 

  • Hoe lang is de kabel van het modem naar het aansluitpunt en is deze rond of plat?
  • Zit er een splitter aangesloten op die kabel?
  • In welke kamer staat het modem?

 

Ik hoor het graag!

@stephensmith1211 That's good to hear, thanks for sharing!


@Noortjeknol Ik heb je bericht ontvangen en ik zie dat je modem al sinds 22 oktober geen verbinding meer heeft. Zou je mij daarom kunnen vertellen hoe en waar je het modem hebt aangesloten? 

  • Hoe lang is de kabel van het modem naar het aansluitpunt en is deze rond of plat?
  • Zit er een splitter aangesloten op die kabel?
  • In welke kamer staat het modem?

 

Ik hoor het graag!

Hi Kevin,

De kabel is volgens mij 1 meter en rond, er zit geen splitter aan. Ik woon in een studio dus het modem staat in dezelfde kamer als alle andere spullen :) 

 

Reputatie 5

Bedankt voor je reactie. Ik zie dat, volgens KPN, je hoofdaansluiting in de meterkast zou moeten zitten en ik wil je daarom vragen om je modem daar aan te sluiten. Mogelijk dat het aansluitpunt in de meterkast er anders uit ziet dan wat je in de studio hebt, de vier meest voorkomende aansluitpunten en hoe het modem daarop aangesloten moet worden vindt je in de handleiding bij punt 4.

 

Hi Kevin, 

ik heb hem in mijn meterkast aangesloten, maar nu knippert er alleen een rood powerlampje, verder gebeurt er niks..

 

Reputatie 5

Hé Noortjeknol,

Bedankt voor het testen en je geduld. Ik zie in de meting dat je verbinding nog steeds niet werkt en ga daarom de storing doorzetten naar onze netwerkbeheerder KPN. Je zal binnen ongeveer 1 werkdag van KPN een sms ontvangen met een link om online een afspraak te maken voor een KPN monteur. Laat je weten of het daarna opgelost is?

Groet, Kevin

Reputatie 5

Topic vanwege inactiviteit gesloten