beantwoord

Welke aansluiting?

  • 6 August 2019
  • 16 reacties
  • 1675 x bekeken

Kan iemand me helpen deze kabel te identificeren? Ik zit in een nieuwbouw woning die dit jaar gemaakt is en ik wil graag internet van Tele2 (als mogelijk is) maar de hoofdaansluiting ziet er als geen van de voorbeelden uit. Het is alleen dit kabeltje.

icon

Beste antwoord door eric 6 August 2019, 22:46

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Dat kabeltje gaat naar een plek in het huis. Dit is niet je ISRA punt. Geeft de Tele2 postcode check aan dat op DSL geleverd kan worden? (Internet light of basis) ?
Volgens de postcode check zou ik Internet Basis kunnen nemen en KPN geeft dit aan qua beschikbaarheid:


Alle checks geven aan dat DSL mogelijk zou moeten zijn maar dat kabeltje is het enige wat ons was aangewezen en wat we kunnen vinden.
Reputatie 7
Badge +8
Heb je niets in je meterkast?
Wat op de foto staat zit in de meterkast.
Reputatie 7
Badge +8
Verder niets in de meterkast? Benedenwoning met kruipruimte?
Nope, de rest is allemaal voor het energie en er is geen benedenwoning met kruipruimte. Het is een zelfstandige studentenkamer op begane grond en het enige wat in de kamer zelf te vinden is qua aansluitingen is dit:


Wat (van wat ik had begrepen) alleen werkt voor het aansluiten van Ziggo.
Reputatie 7
Badge +8
Jammer dan. Dan is die telefoon aansluiting misschien voor de complete woning? Jouw huisnummer is voor jou alleen of gemeenschappelijk?
Het huisnummer is van mij alleen. Het gebouw bestaat eigenlijk uit soort van mini-appartementen die wel allemaal zelfstandig zijn en we moeten daarom ook het internet/telefonie/etc individueel zelf regelen.
Reputatie 7
Badge +12
Dan lijkt het toch dat alleen Ziggo kan leveren. Als de studentenkamers geen eigen ISRa punt hebben zal de eigenaar deze eerst moeten aanvragen via www.mijnaansluiting.nl
Reputatie 7
Badge +8
Maar dan moet je eigenlijk ook een telefoon aansluiting hebben. Waar de stroomkabels en waterleiding binnenkomen helemaal niets? Kun je misschien bij de buren vragen of daar wel een telefoon aansluiting is?
Reputatie 7
Badge +8
Google eens op Isra punt afbeeldingen.
@eric: Oké, daar was ik al bang voor maar dat vermoeden hadden we al wel. Bedankt voor de hulp!

@theocoppes: Ik heb gekeken naar ISRA punt voorbeelden maar er is niets te vinden dat er op eentje lijkt. Helaas kan ik ook niet bij buren terecht met vragen want ik ben de eerste die aan het intrekken is maar alle kamers zien er precies hetzelfde uit. (En er zijn verder geen woningen dichtbij.)
Reputatie 7
Badge +8
Dan weet ik ook niet verder. Bij je verhuurder navragen?
Zal ik gaan doen want ik vind het echt raar dat het volgens elke checker die ik heb geprobeerd mogelijk moet zijn. In elk geval bedankt voor de moeite!
Reputatie 7
Badge +8
Heb je een eigen energieleverancier of is dat gezamenlijk met tussenmeter?
De energieleverancier is voor ons geregeld maar we hebben wel allemaal een eigen (slimme) meter.