Welk type hoofdaansluiting is dit?

• 8 februari 2020
  • 9 reacties
  • 228 x bekeken

Herkent iemand de (telefoon)kabels op foto's?

Ik meende dat het hier een type 3 aansluiting betrof, en heb zodoende de instructies gevolgd uit de handleiding van Tele2 die horen bij dat type aansluiting. Concreet heb ik eerst de blauwe en rode draad, uit de kabels op de foto, verbonden met de aansluitdoos. Het modem (technicolor bvn) wilde echter, in beide gevallen, geen verbinding maken met het netwerk van Tele2.

Ik weet eigenlijk ook niet of dat er een signaal uit één van de kabels op de foto komt. Kan ik dat meten? En met welk instrument?

Nu ja, weet u misschien raad? Kan ik dit nog zelf oplossen of moet er een installateur aan te pas komen?

Enorm bedankt voor alle suggesties en hulp!

Vriendelijke groet,

O.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hoi Oracle,

Welkom op ons forum. Op basis van de foto's is het lastig te beoordelen of je de juiste kabel hebt gebruikt. Kun je van de 2 kabels die verder naar onderen liggen ook nog een foto toevoegen?

Groet, Michiel

Beste Michiel,

Hartelijk dank voor je reactie. De kabels waar je op doelt, die over de rand liggen, toch?, dat zijn afgeknipte stukken van de twee die ik respectievelijk op de foto omhoog houd.

Het pand was tot voor kort een winkelpand en is opgedeeld in twee woningen. De andere bewoner heeft internet en tv – ik weet echter nog niet van welke provider. Dat kom ik morgen pas aan de weet. Ik zal dan alles nog eens opnieuw fotograferen.

Weet je Michiel, ik sla een beetje een flater, want ik heb mijn vriendin, zij woont in het pand, Tele2 aangeraden, en nu krijg ik het niet aangesloten 🤭

Reputatie 7
Badge +5

Een oud winkelpand opgedeeld in twee woningen waarvan er een iig een een ISRA punt heeft die werkt, de vraag is dan of er meerdere aansluitingen voorhanden zijn op dat adres.

Is dat niet het geval dan kun jij geen ADSl verbinding tot stand brengen, er is dan immers geen lijn voor je want die is al bezet.

@Cypher hoe komt men aan de weet of er meerdere aansluitingen voorhanden zijn? De bovenwoning is al een poos bewoond, zeg maar. De onderverdieping is pas sinds vorig maand opgeleverd.

Naast de TV heeft men trouwens een Netwerkcontactdoos gemonteerd (CAT 6, heet dat geloof ik). Eén ingang is echter leeg. En ik vermoed dat de ingang waar men wel een netwerkkabel in kan steken verbonden is met een kabel die los in de meterkast uitkomt met als doel deze kabel ergens mee te verbinden. Deze kabel zal ook op mijn foto's staan, dunkt mij. Eén van de draden in de meterkast was ook verbonden met een connector, maar deze paste nergens in (te groot) en daarom heb ik de connector eraf geknipt om vervolgens de draadjes individueel te verbinden met de aansluitdoos, maar tevergeefs.

Reputatie 6
Badge +1

Misschien heeft de andere bewoner Ziggo?

Beide woningen hetzelfde huisnummer? 

Dat hoop ik ook… Overigens ben ik in de meterkast geen cai-aansluiting tegengekomen. 

EDIT: de huisnummersituatie is als volgt: 1/ 1A, zeg maar.

Reputatie 7
Badge +5

Als je bij de buren aanbelt en het vraagt dan weet je welke provider ze gebruiken, en is het een huur of koophuis?

Is het een huurhuis dan zal de verhuurder je wel het een en ander uit kunnen leggen, verder kun je Deze link eens doorlezen.

De bovenbuurvrouw heeft KPN. Ze kon niet alle providers kiezen - hiermee doelde ze misschien op providers van kabelinternet, maar dat weet ik niet, want ik heb haar zelf niet gesproken. Daarnaast heette het dat er 'iets niet goed gegaan was met de splitsing’?

EDIT: net met Tele2 gebeld. Ze gaan iemand van KPN voorbij sturen. Daar ben ik wel blij om.

Reputatie 3
Badge +1

EDIT: net met Tele2 gebeld. Ze gaan iemand van KPN voorbij sturen. Daar ben ik wel blij om.

De KPN monteur kan aangeven waar het ISRA (aansluit) punt in de woning moet zitten. Je kunt contact houden met onze monteurs afdeling als er na het monteurs bezoek nog verdere vragen zijn over de aansluiting.