beantwoord

Welk type hoofdaansluiting is dit?

• 9 december 2017
  • 5 reacties
  • 5344 x bekeken

De vorige bewoners hadden UPC...

Net gebeld met de tele2 klantenservice, en die zullen me nu nog een aansluitdoos nasturen, behorend bij een type 3 aansluiting.

Dit is een woning uit de jaren 30.

Herkent iemand op de foto's de groene kabel die uit de muur komt? Of de rode, die vervolgens is opgeslitst (geopend) in 3 hele dunne draadjes: groen, blauw, en geel? En die vervolgens via een blauw adapter-achtig dingetje in een middeldikke gele draad/snoer overgaat....

Enig idee hoe ik de groene kabel, en de dikke kluwen koperdraad, of de rode kabel (met die flinterdunne groene, gele, blauwe draadjes; of de middeldikke gele draad) aansluit op de tele2 aansluitdoos volgens de instructies bij stap 5 (van de type 3) aansluiting?

Enorm bedankt voor alle suggesties en hulp!

Vriendelijke groet,

Mick
icon

Beste antwoord door Gela 9 december 2017, 15:23

Niets van dat alles. Dit is van een kabelaansluiting (Coax). Je moet de telefoonaansluiting zien te vinden.

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Badge +2
Niets van dat alles. Dit is van een kabelaansluiting (Coax). Je moet de telefoonaansluiting zien te vinden.

Reputatie 7
Badge +4
Dit is de COAX kabel van Ziggo, niet de telefoonaansluiting van KPN.
Begin eens in de meterkast te zoeken naar de KPN kabel.
Dank jullie wel, Gela en Eric!

Ik ben er maandag weer (laatste verbouwingen worden komende week afgerond), en zal dan verder zoeken. Ik heb vandaag al in de meterkast gezocht en gespeurd, maar zag daar uitsluitend zaken die met stroom en gas te maken hebben.

Ik zal maandag nog grondiger/specifieker/gerichter gaan zoelen, in de meterkast, en anders ook op andere plekken in de huiskamer/gang/halletje, naar een KPN/telefoonaansluiting.

Nogmaal dank.

Met vriendelijke groet,

Mick

(...) Of de rode, die vervolgens is opgeslitst (geopend) in 3 hele dunne draadjes: groen, blauw, en geel? En die vervolgens via een blauw adapter-achtig dingetje in een middeldikke gele draad/snoer overgaat....
Mick

Bij het opruimen van oude accounts kwam ik deze nog tegen(*g*) maar dit is toevallig een topic waar ik wat licht op kan werpen.

De dikke groene kabel is de COAX kabel van Ziggo.

Die rode/oranje kabel is een splinternieuwe glasvezelkabel. De blauwe connector die je zit is van het type "SC" en de gele kabel duidt op glasvezel van het type "single mode".
Daar kun je makkelijk 10 gigabit/sec. door sturen :)

Wat je ook doet, laat de blauwe SC connector die al is aangesloten zitten, en raak diegene die loshangt niet aan. Daar wordt de connector vuil van.
Reputatie 6
Badge +1
De topic starter kan hier https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search zien wat de max. speed op dat adres is, ik vermoed dat het ophoud bij 524 Mbit/s. Ook mooi, toch?