beantwoord

Wel wifi verbinding maar geen internet

  • 10 April 2019
  • 15 reacties
  • 6267 x bekeken

Goede avond, sinds een week geeft de wifi aan dat geen internet verbinding is.
Ik heb de router inmiddels 5x gereset, maar zonder resultaat.
Iemand enige idee wat ik nog meer kan doen
icon

Beste antwoord door Anton van Tele2 11 April 2019, 13:17

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

15 reacties

Om te beginnen is het handig als je wat meer info geeft, zoals welk type Modem heb jij en zend deze wel een Wifi signaal (netwerknaam/SSID) uit of niet?
Heb jij via een kabelverbinding (UTP) wel een internet verbinding?
Hoi cypher,

De modem is technicolor (tg789bvn).
De modem zend wel wifi signaal uit.
De signaal kan ook worden ontvangen door laptop of mobile, maar daarna krijg ik de melding geen internet verbinding.
Bedraad is er ook geen connectie
Het eerste waar je normaal mee begint is de hardware, de kabel van je ISRA punt die naar je Modem gaat en het Modem zelf.
Heb jij iets aan de bekabeling verandert of zo, als dat niet zo is dan leest Tele2 je Modem uit om te kijken of het aan de verbinding ligt.
Zelf kun je ook zien wat de status lampjes van je modem doen, welke kleur branden ze en knipperen ze of niet.
Je kunt je Modem ook een harde reset geven, pinnetje in het gaatje steken aan de achterkant van je Modem en 10 seconden het knopje induwen dat erachter verstopt zit, daarna als dat werkt je wifi beveiligen/instellen.
De DSL lampje is groen en blift knipperen.
Het lampje van de wifi is groen.
Een harde reset heb ik ook al geven, maar heeft niet geholpen.
Reputatie 1
Hoi cypher,

De modem is technicolor (tg789bvn).
De modem zend wel wifi signaal uit.
De signaal kan ook worden ontvangen door laptop of mobile, maar daarna krijg ik de melding geen internet verbinding.
Bedraad is er ook geen connectie


Dus even ter bevestiging: je hebt dit al met meerdere apparaten geprobeerd en bij allen hetzelfde probleem?
Klopt
sinds Tele2 hun aankondigingen over het optimaliseren van hun netwerk erg diep begraaft....
check deze pagina:
https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-en-acties-174/optimaliseren-van-ons-vaste-netwerk-67812?sort=dateline.desc
Reputatie 1
Klopt
Nog een vraag ter bevestiging: de kabel die je huis in gaat is aangesloten op je modem?
Reputatie 3
Badge +5
De DSL lampje is groen en blift knipperen.
Het lampje van de wifi is groen.
Een harde reset heb ik ook al geven, maar heeft niet geholpen.


Wanneer het DSL lampje aan het knipperen is dan is hij het signaal aan het zoeken. Deze moet altijd steady groen branden. Ik wil daarom graag even je verbinding nakijken mocht dat nog niet zijn gebeurd.

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Geboortedatum
- Laatste vier cijfers van je IBAN nummer
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Anton.

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.

Groeten Anton
Reputatie 3
Badge +5

Bedankt voor je gegevens Serwan.

Ik heb even de lijn voor je doorgemeten en ben tot de conclusie gekomen dat er een storing is in de centrale. Ik zal je het technische verhaal besparen, maar het komt erop neer dat er een monteur naar de centrale moet. Ik heb daarom een bericht doorgestuurd naar KPN. KPN gaat een monteur voor je inplannen. Wanneer zij ook bij je thuis wat willen doormeten zullen ze een afspraak met je maken. Je krijgt dan een SMS op het bij ons bekende telefoonnummer. In de SMS vind je een link en dan kun je online een afspraak inplannen. De doorlooptijd van deze storing is maximaal 3 werkdagen. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

Groeten Anton

*** Moderator edit: Meer informatie over dit onderwerp vind je in de Wiki ***

Bijvoorbeeld in dit artikel:

 

Hoi Anton,

Bedankt voor het nakijken.

Gr,
Sonya
Reputatie 3
Badge +5
Ik wilde graag dit topic sluiten, omdat ik geen reactie meer van je heb gekregen, maar nu ben ik het volgende tegen gekomen. Ik zag dat de monteur op 12-04 tussen 08:00 en 10:00 bij je langs is geweest, maar je niet aan trof. Ik zie ook dat het probleem nog niet is opgelost. Ik kan wel even opnieuw een bericht doorsturen naar KPN. Ik hoor dat graag.

Groeten Anton
Hoi Anton,

Zij waren bij mij thuis gekomen, zonder eerst een afspraak te maken.
Opeens wordt ik gebeld, en zij zeiden dat ze voor de deur stonden.

Gr,
Sonya
Reputatie 3
Badge +5
Oh dat is natuurlijk wel vreemd. Ik kan wel begrijpen dat je nu je internet nodig hebt. Ik adviseer om dan even onze monteurs desk te bellen. Die kunnen dan gelijk met je regelen dat er een een nieuwe monteur wordt aangestuurd.

Groeten Anton
Reputatie 3
Badge +5
Ik heb niks meer van je gehoord en ga ervan uit dat het is opgelost. Mocht dat niet zo zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Groeten Anton