beantwoord

Wel wifi geen internet

• 11 december 2017
  • 8 reacties
  • 2858 x bekeken

HELP!!!

ik heb afgelopen donderdagavond en nu weer geen internet maar wel wifi??? Hij doet overigens helemaal niets... klantenservice proberen te bellen maar die zijn dicht vanwege het weer! Wie kan mij helpen?
icon

Beste antwoord door Gela 11 december 2017, 20:56

Wanneer je modem goed werkt dan zal het er zo uitzien, dit is met telefoon.
Je ziet hier nog net een groen lichtje achter, dat moet dan bij jou ook zo zijn als je een kabel gebruikt.

Jij hebt dus duidelijk geen verbinding met het internet zoals jou foto laat zien.

Een vraag is: weet je zeker dat de kabel tussen modem en ISRA (aansluitpunt) goed is?
Goed is, ronde kabel en maximaal 2 meter lang. Zo ja, dan is het probleem buiten jou woning en kun je er zelf niets aan doen. Zorg dat je klantnummer in je profiel staat zodat een moderator snel kan meekijken wat er met jou lijn aan de hand is. Of je probeert morgenochtend nog een keer de klantenservice te bellen en dan doen ze wel een lijnmeting om het probleem te vinden.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Brandt het DSL lampje op de modem? Daaraan kan je zien of er verbinding met de centrale is.
De WiFi heeft niets met internet te maken, dat is de verbinding tussen de computer en de modem. De modem verzorgt de verbinding naar internet.
Ik heb totaal geen verstand van een modem en ik zie ook geen lampje DSL staan? Op dit moment brand power en wifi
Dan zit het lampje aan de achterkant naast het plugje waar de kabel van de telefooncentrale inzit.
Dit zijn de enige lampjes die zich op de modem begeven
In ieder geval moet ook het lampje Internet groen branden. Heb je de modem al een keer 1 minuut van de spanning gehaald ? (netsteker los gehaald)
Ja niets helpt, heel vervelend en dat ook precies op momenten wanneer ze niet bereikbaar zijn
Badge +2
Wanneer je modem goed werkt dan zal het er zo uitzien, dit is met telefoon.
Je ziet hier nog net een groen lichtje achter, dat moet dan bij jou ook zo zijn als je een kabel gebruikt.

Jij hebt dus duidelijk geen verbinding met het internet zoals jou foto laat zien.

Een vraag is: weet je zeker dat de kabel tussen modem en ISRA (aansluitpunt) goed is?
Goed is, ronde kabel en maximaal 2 meter lang. Zo ja, dan is het probleem buiten jou woning en kun je er zelf niets aan doen. Zorg dat je klantnummer in je profiel staat zodat een moderator snel kan meekijken wat er met jou lijn aan de hand is. Of je probeert morgenochtend nog een keer de klantenservice te bellen en dan doen ze wel een lijnmeting om het probleem te vinden.
Reputatie 4
Badge +3
Zoals Gela al verteld heb ik een klantnummer nodig om met je mee te kijken.

Als ik je foto zo zie is er geen verbinding en is er misschien een monteur nodig.