Wel verbinding, geen internet.

  • 9 September 2019
  • 11 reacties
  • 897 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 4 reacties
Beste heer/mevrouw,

ik ben sinds ruim een maand klant bij Tele2 en nou is het zo dat sinds ik klant ben meerdere malen per dag de wifi verbinding wegvalt. Op mijn laptop komt dan een driehoekje te staan bij het wifisignaal met de tekst 'verbonden, geen internet'. Bij verder kijken is er inderdaad wel verbinding met het tele2 signaal en zijn alle streepjes aanwezig.
Het is vrij simpel op te lossen door óf een minuut of 10 geduld te hebben, óf wifi uit te zetten, paar seconde laten weer aanzetten en voila alles doet het weer. Alleen is het ondanks dat toch wel een beetje irritant: de pagina waar je op bezig was moet je weer opnieuw zoeken, of de tekst die je wilde sturen is verdwenen, enz.

Het gebeurd niet alleen op mijn laptop maar ook op mijn telefoon en tablet.

Wat kan het zijn en wat kan ik eraan doen?

Alvast bedankt!

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 5
Zie je ook dat de lampjes op je modem anders gaan branden tijdens de storing? Valt je bekabelde verbinding ook uit? Indien je andere diensten hebt vallen dien ook weg?
Zie je ook dat de lampjes op je modem anders gaan branden tijdens de storing? Valt je bekabelde verbinding ook uit? Indien je andere diensten hebt vallen dien ook weg?

Beste Jasper,

de lampjes gaan naar mijn gevoel niet anders branden, ze worden in elk geval niet rood. Het knipper gedrag van de lampjes weet ik niet zo goed hoe normaal is en dus ook niet of dat veranderd. Telefonie werkt gewoon. Het testen van bekabelde verbinding had ik nog niet geprobeerd en is tot nu toe niet gelukt, hoewel de verbinding nadat ik mijn bericht hier plaatste nog meerdere keren is weggevallen, is hij eigenlijk vanaf het moment dat jij gereageerd hebt een stuk stabieler.
Uit nieuwsgierigheid: hebben jullie op afstand het een of ander gedaan?

Met vriendelijke groet,
AnnV

---

te vroeg gejuicht. Ik had kunnen weten dat het mis zou gaan zodra ik hier zou zetten dat het goed ging ;-)
Ja, de bekabelde verbinding valt ook uit. Een zelfde driehoekje, en ook daar de boodschap 'tele 2 xxx, geen internet toegang' Na enige tijd verdween het driehoekje, en toen ik de kabel eruit trok, bleek ook bij wifi weer te werken.
Reputatie 5
Zou je misschien in een privébericht je naam, volledig adres, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer kunnen sturen? Dan kan ik namelijk in detail kijken naar je verbinding

Hier stuur je een privébericht naar Jasper
Beste heer/mevrouw,

ik ben sinds ruim een maand klant bij Tele2 en nou is het zo dat sinds ik klant ben meerdere malen per dag de wifi verbinding wegvalt. Op mijn laptop komt dan een driehoekje te staan bij het wifisignaal met de tekst 'verbonden, geen internet'. Bij verder kijken is er inderdaad wel verbinding met het tele2 signaal en zijn alle streepjes aanwezig.
Het is vrij simpel op te lossen door óf een minuut of 10 geduld te hebben, óf wifi uit te zetten, paar seconde laten weer aanzetten en voila alles doet het weer. Alleen is het ondanks dat toch wel een beetje irritant: de pagina waar je op bezig was moet je weer opnieuw zoeken, of de tekst die je wilde sturen is verdwenen, enz.

Het gebeurd niet alleen op mijn laptop maar ook op mijn telefoon en tablet.

Wat kan het zijn en wat kan ik eraan doen?

Alvast bedankt!



I am having similar problems. I am a Tele2 client for about 20 months in my current apartment.
Everything used to work fine but starting a a few months ago, the connection has been unstable. A few times per day, the connection drops. I have the problem in my laptop, my girlfriend's laptop, tablet and phones. The Wifi connection still shows in the devices but it says there is no internet connection. After a few minutes, the connection gets restored. I thought it was a temporary problem but it kept happening and it's now getting very annoying.

I would like some assistance for this problem.

Thank you.
Reputatie 7
Badge +12
Would you like to have a look at my site

Klik NIET op die link. Is phising/ virus!

Beste heer/mevrouw,

ik ben sinds ruim een maand klant bij Tele2 en nou is het zo dat sinds ik klant ben meerdere malen per dag de wifi verbinding wegvalt. Op mijn laptop komt dan een driehoekje te staan bij het wifisignaal met de tekst 'verbonden, geen internet'. Bij verder kijken is er inderdaad wel verbinding met het tele2 signaal en zijn alle streepjes aanwezig.
Het is vrij simpel op te lossen door óf een minuut of 10 geduld te hebben, óf wifi uit te zetten, paar seconde laten weer aanzetten en voila alles doet het weer. Alleen is het ondanks dat toch wel een beetje irritant: de pagina waar je op bezig was moet je weer opnieuw zoeken, of de tekst die je wilde sturen is verdwenen, enz.

Het gebeurd niet alleen op mijn laptop maar ook op mijn telefoon en tablet.

Wat kan het zijn en wat kan ik eraan doen?

Alvast bedankt!
I am having similar problems. I am a Tele2 client for about 20 months in my current apartment.
Everything used to work fine but starting a a few months ago, the connection has been unstable. A few times per day, the connection drops. I have the problem in my laptop, my girlfriend's laptop, tablet and phones. The Wifi connection still shows in the devices but it says there is no internet connection. After a few minutes, the connection gets restored. I thought it was a temporary problem but it kept happening and it's now getting very annoying.

I would like some assistance for this problem.

Thank you.

For me the problem has been reduced by changing the Wi-Fi channel. It is not completely gone, but it happens less often. Maybe that works for you too.


Beste heer/mevrouw,

ik ben sinds ruim een maand klant bij Tele2 en nou is het zo dat sinds ik klant ben meerdere malen per dag de wifi verbinding wegvalt. Op mijn laptop komt dan een driehoekje te staan bij het wifisignaal met de tekst 'verbonden, geen internet'. Bij verder kijken is er inderdaad wel verbinding met het tele2 signaal en zijn alle streepjes aanwezig.
Het is vrij simpel op te lossen door óf een minuut of 10 geduld te hebben, óf wifi uit te zetten, paar seconde laten weer aanzetten en voila alles doet het weer. Alleen is het ondanks dat toch wel een beetje irritant: de pagina waar je op bezig was moet je weer opnieuw zoeken, of de tekst die je wilde sturen is verdwenen, enz.

Het gebeurd niet alleen op mijn laptop maar ook op mijn telefoon en tablet.

Wat kan het zijn en wat kan ik eraan doen?

Alvast bedankt!
I am having similar problems. I am a Tele2 client for about 20 months in my current apartment.
Everything used to work fine but starting a a few months ago, the connection has been unstable. A few times per day, the connection drops. I have the problem in my laptop, my girlfriend's laptop, tablet and phones. The Wifi connection still shows in the devices but it says there is no internet connection. After a few minutes, the connection gets restored. I thought it was a temporary problem but it kept happening and it's now getting very annoying.

I would like some assistance for this problem.

Thank you.
For me the problem has been reduced by changing the Wi-Fi channel. It is not completely gone, but it happens less often. Maybe that works for you too.


Thank you for your suggestion. What do you mean by changing the channel?
In my router configuration, the channels are defined as Auto for both 2.4GHz and 5GHz. Do you mean setting a fixed channel for each of the frequencies?
Thank you for your suggestion. What do you mean by changing the channel?
In my router configuration, the channels are defined as Auto for both 2.4GHz and 5GHz. Do you mean setting a fixed channel for each of the frequencies?


Yes that is what I mean. With the app wifi analyzer classic (others will work too, this is just the one I used) you can see which channel you use and which channels the other wifi-connections around your appartment use. Try too choose one with as little interference of other connections as possible.

Would you like to have a look at my site *********Klik NIET op die link. Is phising/ virus!

Beter om dan ook niet die link in de quote te zetten. Haal die in ieder geval even weg @eric
Reputatie 7
Badge +12


Would you like to have a look at my site *********Klik NIET op die link. Is phising/ virus!
Beter om dan ook niet die link in de quote te zetten. Haal die in ieder geval even weg @eric


Goed punt!
Reputatie 3
Bedankt voor de vele meldingen over het bericht/de link die is doorgestuurd door Pishro. Het bericht is verwijderd en het account van deze persoon is geblokkeerd.