vraag

Wegvallende internetverbinding (instabiel) - lampje op het modem brand rood

• 30 juli 2017
  • 22 reacties
  • 662 x bekeken

Hallo,
ik heb een vraagje, is er storing in Rotterdam? Ik kan me voorstellen dat er vanwege hevige regenval storingen kunnen zijn, maar ik zie niks bij actuele storingen. Ik heb dit al sinds een paar dagen. Het powerlampje van mijn modem (TG789bvn) wordt rood en dan soms samen in combinatie met een rood internet lampje.
Meestal is het na 23.00h vaker dan overdag. Maar overdag komt het ook voor.

Mijn situatie is als volgt, ik zit op mijn desktop die met kabel is aangesloten op mijn modem die op de muur is aangesloten waar de telefoonlijn binnenkomt. De kabel is ongeveer 1m lang.
Niet alleen heb ik dan geen internet op mijn desktop, ook niks op via wifi.

Ik had hiervoor ook een probleem, maar dat was toentertijd opgelost, dit is een nieuw probleem.

Bedankt,
Kaya

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

22 reacties

Oh wacht, ik zie het al, er is storing bij KPN

Er is vanaf 23:05 een storing bij KPN. http://allestoringen.nl/storing/kpn/nieuws/147027-storing-bij-kpn-2

Kan het hier mee te maken hebben?
Reputatie 2
Hé kaya.md, als ik nu je verbinding controleer zie ik dat deze inmiddels terug is. Het zou kunnen zijn dat er een algemene storing is geweest, maar dat zou ik je op dit moment niet kunnen bevestigen. Onze klantenservice was gesloten op het moment dat je verbinding weg was gevallen, daarbij hebben we niet in de gaten kunnen houden of er meerdere telefonische meldingen over binnen gekomen zijn - het valt mij wel op dat, behalve jou topic, via de sociale media hier geen verdere meldingen over binnen zijn gekomen.

De verbinding zoals ik die nu zie lijkt goed en stabiel. Zou je het ons kunnen laten weten als dit veranderd? We zouden dan op dat moment graag willen kijken of we vanaf hier de oorzaak kunnen zien.
Hier (Laren GLD) (WEER) het zelfde probleem, haperende TV en regelmatig wegvallen van de internet verbinding.
3 weken geleden(Maandag 3/7) monteur langs geweest en een nieuw modem geïnstalleerd dit hielp niet, 2 dagen later heeft een monteur in de centrale een Chip?! vervangen daarna 3 weken geen problemen meer
tot vandaag. lijkt of het erger is geworden.
om de 1 a 2 minuten (bij de vorige storing was het om de 10 a 15 minuten) wordt de verbinding verbroken en tv is helemaal bagger.

100/100 glasvezel verbinding.
zit er serieus aan te denken om maar weer terug naar Ziggo te gaan. 😡 😡 😡

Wrangler
Reputatie 2
@Wrangler, welkom op het Tele2 forum. Het is duidelijk dat de storing die je ervaart niet onder de titel van dit topic valt. Met die reden verzoek ik je graag om een eigen topic aan te maken met betrekking tot het probleem van je glasvezel verbinding, zodat we je van dienst kunnen zijn.
Wrangler: je plaatst dit bericht in een topic over storing in Rotterdam. Jouw storing heeft niets met een storing in R'dam te maken. Je kan beter een eigen topic openen door op "Start een topic" te klikken.

Ruben, wat een snelle reactie 😆
Hé kaya.md, als ik nu je verbinding controleer zie ik dat deze inmiddels terug is. Het zou kunnen zijn dat er een algemene storing is geweest, maar dat zou ik je op dit moment niet kunnen bevestigen.

Hallo Ruben en bedankt,
ja op dit moment werkt internet, maar het is de laatste dagen dan ook pas na 23h dat er storing is bij mij.

Onze klantenservice was gesloten op het moment dat je verbinding weg was gevallen, daarbij hebben we niet in de gaten kunnen houden of er meerdere telefonische meldingen over binnen gekomen zijn - het valt mij wel op dat, behalve jou topic, via de sociale media hier geen verdere meldingen over binnen zijn gekomen.

Maar de website zei toch iets over storing bij KPN om 23.05, dat was precies de tijd dat ik ook storing had, dus ik dacht 'dat heeft daar mee te maken'.

De verbinding zoals ik die nu zie lijkt goed en stabiel. Zou je het ons kunnen laten weten als dit veranderd? We zouden dan op dat moment graag willen kijken of we vanaf hier de oorzaak kunnen zien.

Zal ik doen en bedankt
Update 30-juli om 21.48h
Vanavond om 21.48 is mijn router spontaan gaan rebooten. Ik merkte op mijn laptop ineens dat ik geen internet had. Ik keek naar mijn router en zag alleen 1 rood lampje (power) branden en voor de rest geen lampjes, alles was uit. Dus vandaar mijn conclusie dat dit een reboot moest zijn.
Om 21.51 kreeg ik weer alle groene lampjes terug en ook mijn internet.
Ik heb het niet eerder gehad dat mijn router vanzelf ging rebooten.
Reputatie 2
Hé kaya.md, ik kan bevestigen dat de verbinding is weggevallen en terug is gekomen om 21:50:37 op 30 juni. De oorzaak is vanaf hier niet in te zien en het ziet er naar uit alsof de verbinding sindsdien werkend is gebleven. Kan je dit voor mij in de gaten blijven houden? Ik hoor het graag als het niet goed gaat, dan gaan we samen voor een definitieve oplossing zorgen.
Hallo Ruben,
ik heb sinds vanochtend al storing, geen internet. Rood powerlampje en verder geen groene lampjes behalve een paar groene Lan die knipperen. Geen internet of dsl lampje. Het lijkt haast alsof ik ben afgesloten.
Ik kan ook niet even bellen aangezien mijn prepaid kaart mij niet toelaat de klantenservice te bellen.
Wat moet ik doen?
Reputatie 2
Hé kaya.md, in dit geval zal ik voor jou een stapje overslaan door direct te zorgen dat een medewerker van de netwerkbeheerder (KPN) je gaat bellen voor een afspraak. Om dit op te lossen hebben we een bericht doorgestuurd naar KPN met het mobiele telefoonnummer wat je naar mij hebt gestuurd. Ze bellen je terug binnen 12 uur om een afspraak te maken voor een monteur. Als je vandaag word gebeld, mag je er van uit gaan dat ze morgen of overmorgen bij je langs kunnen komen. Uiteindelijk zullen we je moeten verzoeken het gesprek met KPN af te wachten zodat je precies weet waar je aan toe bent. Mocht je een gesprek gemist hebben, wacht dan nog even verder af: KPN poogt in totaal drie keer om op te bellen - als ze je na de derde keer niet hebben kunnen bereiken sluiten ze de melding. In het geval dat de verbinding functioneert op het moment dat zij deze controleren, zullen ze ook geen contact op nemen. Mocht je in dat geval contact willen leggen met Tele2 is het mogelijk om te bellen met de monteursafdeling, het nummer is per privébericht en e-mail met je gedeeld.

Hopelijk zal dit het probleem definitief oplossen.
Hallo Ruben,
Enorm bedankt voor al je werk, wat fantastisch dat dit zo snel geregeld kan worden.
Echter thuis aangekomen werkt mijn verbinding spontaan weer. Ik ben terug van de H&M waar ze internet hebben voor klanten en voordat we de huisdeur opendeden kregen we al berichtjes op onze smartphone (internet werkte dus).

Ik denk dat we KPN mensen wel kunnen annuleren nu of niet?
Het is vreemd hoor, maar had net rond 20.50h als ik me niet vergis, wederom geen internet. Rode lampjes in combinatie met groene lampjes. Ik snap niet wat hier aan de hand is. Ik ben even weggegaan van mijn pc en ben weer net terug en nu zijn alle lampjes wederom groen.
Reputatie 2
Dit is wel een lastige, kaya.md. We zien namelijk geen instabiliteit voorkomen vanuit de lijn buiten de woning, maar deze ervaar je toch wel echt. Ik zie de lijn ook wel wegvallen, maar de oorzaak lijkt niet in het signaal zelf te zitten. Het lijkt mij hier het beste om een monteur op locatie langs te sturen vanuit Tele2 om de aansluitsituatie van het modem te controleren en het modem te vervangen. Als ik vandaag deze monteur nog in ga plannen dan lukt het mij deze morgen langs te sturen, indien de tijdvakken goed uitkomen. Elke werkdag hebben we de mogelijkheid om tussen 08:00 en 13:00 of tussen 12:00 en 18:00 een monteur langs te sturen. Als morgen niet lukt zou het dus vanaf aanstaande maandag weer mogelijk zijn Indien de tijdvakken niet geschikt zijn is het ook altijd mogelijk om een los modem te versturen.

Ik ben zelf tot 17:00 aanwezig. Je kan met de monteursafdeling tot 20:00 bellen, als je via hen een afspraak wil inplannen kan dat natuurlijk ook altijd. Als we dit morgen pas regelen, kan de monteur vanaf maandag aangestuurd worden. Laat graag even weten wat je voorkeur betreft.
Hallo Ruben.
Ja dat is toch wel gek. Ik heb het modem gereset en daarna enkel de naam van de wifi veranderd en het wachtwoord ervan. Voor de rest heb ik er niet aan gezeten. Als de storing binnenshuis ligt, dan snap ik niet waarom mijn dsl signaal wegvalt. Dan zou ik eerder gewoon groene lampjes moeten zien bij dsl toch?
Ik vind het wel zonde om een monteur aan te sturen, als je geen storing op de lijn ziet, kunnen we dan eerst beginnen met een ander modem? En indien het dan niet lukt dan een monteur?
Ik ben maandag wel thuis van 08.00 tot 13.00h als een monteur aansturen het beste is.
Kaya

ps, ik heb eergisteren wederom een storing gehad rond 00.50h.
Reputatie 2
Doen we dat! Er zal maandag een modem verstuurd worden die dinsdag of woensdag zal worden aangeboden. Tegen die tijd hebben wij ook een track and trace code, mocht je die dan willen hebben. Als dit de oplossing niet is hoor ik graag de mogelijkheden tot het ontvangen van de monteur, geef dan graag voor een paar dagen de toekomst in de voorkeuren aan. Het oude modem kan teruggezonden worden in dezelfde doos, aangezien er een sticker met ons retour adres er bij zit.
Ja dank je wel, dat is heel goed.
En de laatste 2 dagen heeft het modem ook, zover ik weet, geen rode lampjes meer gegeven.
Reputatie 2
Dan blijven wij het samen in de gaten houden, Kaya 😃
Ok, ik heb het pakje ontvangen en ik ga het even in de gaten houden. Ik hou je hier op de hoogte, tot nog toe geen storing, behalve gisteren dan (met de oude modem nog).
Ja is goed en bedankt. Ik hou je via hier op de hoogte. Ik heb het pakje inmiddels ontvangen en ga het even bekijken. Ik had gisteren nog wel een kleine storing (met de oude modem nog).
Ja is goed en bedankt. Ik hou je via hier op de hoogte. Ik heb het pakje inmiddels ontvangen en ga het even bekijken. Ik had gisteren nog wel een kleine storing (met de oude modem nog).
Reputatie 2
Ik zal het topic voor je open houden zodat je kan reageren als er iets mis gaat!
Reputatie 2
Topic gesloten na inactiviteit