Wegvallende DSL verbinding

Hi,

Sinds afgelopen week ervaar ik problemen met de DSL connectie op de router.
Hieronder zal ik het probleem wat verder uitleggen, inclusief stappen die ik al ondernomen heb.

Omschrijving Issue
- DSL connectie valt regelmatig weg op de router.
- WLAN en LAN functioneert prima; alleen DSL connectie niet.
- Niet duidelijk wat de oorzaak is.

Bevindingen
- Om de 10-25 valt DSL connectie volledig weg
- Verschillende apparaten geprobeerd -> ervaar dit op alle geteste apparaten
- WLAN én bekabeld geprobeerd -> geen verschil

(Vermoed dat het niet aan de router ligt..)

Wat heb ik al geprobeerd?
- Router factory reset -> probleem blijft
- 2.4ghz uitgezet, puur 5ghz -> probleem blijft
- alleen 2.4ghz -> probleem blijft
- Bekabelde verbinding met pc -> probleem blijft
(WIFI issues lijken me hiermee uitgesloten)

- Kabel tussen ISRA en router vervangen -> probleem blijft

Volgende stappen?
Ik heb mijn klantnummer bijgevoegd aan mijn profiel. Kunnen jullie remote mijn router uitlezen? Wellicht zien jullie meer.

Ik vermoed dat er aan de DLM/DSLAM kant iets niet goed zit.
Er zit waarschijnlijk geen link: maar het valt op dat dit sinds begin juli speelt. Dit overlapt met introductie nieuwe Tele2 abonnementen, wellicht dat hier iets scheef gaat.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Flink balen om zo'n instabiele internetverbinding te hebben. Met eigen troubleshooting kom ik niet verder, helaas.

Mvg,
Tim
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 Reacties

Als toevoeging, screenshot
Reputatie 4
Badge +2
Hé vriesdoos,

Duidelijk verhaal, hier kan ik wat mee!

Ik heb naar je verbinding gekeken en tijdens het nakijken viel de verbinding volledig weg, of je had zelf het modem gereboot of de volledig verbinding naar het modem toe werd onderbroken.

Je geeft aan de kabel tussen modem en ISRA al vervangen te hebben, waar zit je ISRA punt en zit er maar 1 kabel tussen of is de constructie anders/langer?

Groet, Kevin
Hi Kevin,

Dat uitvallen gebeurt dus constant, na 10-25 minuten valt de DSL connectie weg. Dit herhaalt zich de hele dag. Ik heb gisterenmiddag de router gereset, daarna niet meer aangeraakt.

De ISRA bevindt zich in de meterkast. Het modem/router ook. Er zit maar één kabel tussen van 1 meter.

Hoop dat je hier iets mee kunt. Hoor het graag als je meer details nodig hebt. Bedankt! 😀
Woops, zit op mobiel en heb per ongeluk je reply als antwoord aangevinkt. Dat was niet de bedoeling - we moeten het issue nog oplossen 😜
Reputatie 4
Badge +2
Dan heb ik alle informatie om het door te zetten naar KPN voor een onderzoek van de verbinding. Ze zullen binnen 1 werkdag een sms sturen waar je zelf de monteur mee in kunt plannen, ik zal daarvoor het mobiel nummer doorgeven dat we al van je hebben.

Laat je weten hoe het afloopt?

Ik hoor het graag!
Super, dankjewel! Ik houd je op de hoogte.
Hi Kevin,

De router is nu 26 uur up met DSL zonder issues. Het lijkt daarmee opgelost.

Zou je de afspraak met de monteur kunnen cancellen?
Reputatie 4
Badge +2
Hé vriesdoos,

Ik kan KPN vanavond niet meer bereiken. Voor wanneer staat de afspraak?
Ik heb de afspraak op vrijdagmorgen staan.
Reputatie 4
Badge +2
Oke, dan zal ik even op mijn to-do lijstje voor morgen zetten. Zodra ik de afspraak geanulleerd heb zal ik het hier melden.

Fijn dat het niet meer weg valt btw!

Groet, Kevin
Super, dankjewel Kevin! Bij deze opgelost iig. 🙂
Reputatie 4
Badge +2
Ik heb zojuist KPN gesproken en de afspraak van vrijdag is bij deze geanulleerd en het KPN ticket is daarmee gesloten

Groet, Kevin
Nogmaals bedankt Kevin! 🙂 Fijne dag verder!