vraag

Wegvallend internet (vervolg)

Onlangs heb ik hetzelfde probleem gemeld dat kort geleden werd gesloten omdat de problemen ineens wegbleven (https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/wegvallend-internet-73112). Maar eerder deze week kwam het probleem terug en nu net weer: wifi doet het niet terwijl bedraad wel werkt. Om het zeker te weten geprobeerd een SpeedTest via wifi te doen maar dat lukte inderdaad niet (het lukt niet eens om te connecten met een testserver). Na aan/uit van het Tele2 modem is het probleem verholpen. @Tele2 moderator, graag het probleem opnieuw oppakken. Alvast bedankt.

13 Reacties

Zojuist trad hetzelfde probleem weer op: wifi doet het niet meer terwijl bedraad wel werkt. @Tele2 moderator, wil je svp nakijken wat er met het Tele2 Comtrend2 modem mis gaat?
Reputatie 4
Badge +1
Hé Rob,

Jammer te horen dat je weer problemen hebt, ik had de hoop dat alles opgelost zou zijn!

Je probleem is nu alleen anders dan je vorig topic waarin je aangaf dat je zowel met bekabelt als wifi storingen had. Ook zag ik toen dat er fouten op de lijn gemeten werden, iets dat ik nu niet meet in het modem. Mijn conclusie is daarom ook dat je wifi verbinding de oorzaak is en dat is iets wat we niet volledig kunnen ondersteunen, wel kan ik je verwijzen naar onze hulppagina voor wifi instellen en optimaliseren.

Veel succes met het uitzoeken!
Vandaag weer hetzelfde probleem; maar weer een reboot van het modem gedaan.
Ik heb de hulppagina van Tele2 bekeken en heb naar aanleiding daarvan het wifi kanaal van 1 naar 6 veranderd om toch iets te proberen. Ik heb geen idee wat de oorzaak dus weet ook niet of het veranderen van het wifi kanaal de oplossing is. Maar even aankijken weer.
@Tele2 moderator, willen jullie het modem eens nakijken of jullie iets zien? Alvast dank.
Reputatie 4
Badge +1
Hé Rob,

Je verbinding ziet er nog steeds goed uit, er zitten geen fouten op de lijn en de snelheid is ook in orde. Zoals al aangegeven is wifi niet volledig ondersteund dus kan ik niets meer voor je doen dan je verwijzen naar de link die ik in mijn vorig bericht geplaatst hebt, voornamelijk de tips onder het kopje "Internetsnelheid" raad ik aan om te lezen/proberen.

Nogmaals success!

Groet, Kevin
De tips onder het kopje 'Internetsnelheid' had ik ook al de vorige keer gelezen. Ik heb toen met de WifiAnalyzer app in alle hoeken van huis gecheckt of er iets veranderd was mbt drukte op kanalen 1, 6 en 11. Dat was niet het geval maar omdat ik toch iets wilde proberen ben ik toen veranderd van kanaal 1 naar 6. Het heeft geen verschil gemaakt want gisteravond stopte wifi weer en was een reboot van het modem wederom nodig. Dat is dus 5 keer in ruim een week. Ik kom met de tips en filmpjes van Tele2 niet verder om de oorzaak vast te stellen.
Ik hoop dat Tele2 nog iets kan betekenen om mijn probleem op te lossen ?!
Reputatie 7
Badge +4
Je zou een apart, huis dekkend mesh wifi netwerk kunnen overwegen. Garantie op volledige wifi dekking door het modem is er gewoon niet. Zie voor info:
https://www.coolblue.nl/routers/wifi-mesh.
Ik heb zelf die goedkope tp-link deco 5 en dat werkt fantastisch!
Net stopte wifi weer en was een reboot van het modem wederom nodig.
Reputatie 4
Badge +1
Ik had het al even kort aangegeven maar helaas kunnen we wifi niet volledig ondersteunen wanneer deze wegvalt zoals bij jou. Als de eerder gegeven tips niet geholpen hebben dan kun je het beste kijken naar een alternatief zoals bijvoorbeeld een extra router met een groter bereik of een wifi-mesh die eric je ook aangeraden heeft.

Groet, Kevin
Sinds vanmorgen is nu wel het oude probleem terug: dus compleet wegvallend internet (zowel bedraad als draadloos/wifi). Na reset van het modem doet alles het weer. @Kevin, wil je svp het modem uitlezen of je wat ziet en indien nodig KPN inschakelen? Alvast dank!
Reputatie 4
Badge +1
Hé Rob,

De verbinding meet op een paar foutjes na goed, ik denk ook niet dat die paar fouten de storing veroorzaakt hebben. Ik heb ondanks dat wel KPN aangestuurd, mogelijk dat zij nog een oorzaak kunnen vinden. Het kan zijn dat je gebeld wordt voor een monteur. Mocht je na 4 dagen nog niets gehoor hebben laat het even weten dan ga ik voor je kijken wat de terugkoppeling van KPN is!

Groet, Kevin
Bedankt Kevin. Ik heb gister een sms van KPN gekregen, en inmiddels staat de afspraak met KPN gepland op Nov 9. De complete lijn viel overigens eerder deze week weer uit dus ik ben blij dat KPN er naar gaat kijken en hopelijk iets vind dat ze ook kunnen oplossen. Ik hou je op de hoogte.
De KPN monteur is vanmorgen geweest, en heeft vastgesteld dat de KPN lijn OK is. Hij (KPN) kan niets betekenen om mijn problemen op te lossen; zijn conclusie is dat het aan het modem ligt.
Omdat ik per Dec 4 as. overstap naar ZIGGO nu nog even geen nieuw modem sturen maar dit ticket wel graag openhouden. Als de problemen erger worden dan dat ze nu zijn meld ik me weer.
Reputatie 4
Badge +1
Hé Rob,

Bedankt voor je update! Ik zal je topic uiteraard niet sluiten tot die tijd, hopelijk is het vol te houden maar zo niet weet je me te vinden 🙂

Groet, Kevin

Reageer