beantwoord

Wat is het werkelijke WiFi bereik van TG789bvn?

  • 4 January 2021
  • 2 reacties
  • 153 x bekeken

Hallo,

 

Sinds vorige week heb ik Tele2 vast Internet. Het modem staat centraal in de huiskamer, echter op als je een paar meter van het modem wordt het signaal aanzienlijk zwakker. Op 5 meter afstand valt de verbinding zelfs weg (iPad en/of mobiele telefoon). In andere ruimten kan geen verbinding worden gemaakt met het WiFi netwerk.

 

De TG789bvn heeft geen zichtbare antenne. Het is mij verteld dat deze een interne antenne heeft, ik zie op het Internet afbeeldingen van een zeer kleine PCB antenne waar mijn inziens weinig van te verwachten is.

 

Kortom, wat zijn jullie ervaringen met WiFi van de TG789bvn? Het modem van de buren (vb. ZTE H369) geeft veel sterker signaal en is zelfs aan de andere kant van de woning te ontvangen.

 

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door eric 4 January 2021, 10:25

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

5 meter afstand is niet veel, maar dat ligt niet aan de interne antenne. Ook het andere ZTE modem wat Tele2 vroeger leverde heeft een interne antenne. Aangezien ZTE geboycod wordt voor levering van chips uit America is Tele2 een aantal jaren geleden overgestapt op Technocolor. 

Wat meer voor de hand ligt is dat door de grote hoeveelheid Wifi signalen om je heen, of een DECT handset die misschien naast je modem staat het wifi signaal wordt verstoort. Check eens deze tips.

Mocht je echt behoefte hebben aan een wifi signaal in heel de woning, dan zijn er twee oplossingen. Een huur optie van Tele2, slimme wifi. Of een koop optie van een Wifi Mesh systeem. Zie hier een voorbeeld.

Reputatie 7
Badge +8

De antenne is optimaal uitgerekend wat betreft de lengte. Als je ze 2 mm langer zou maken zakt de opbrengst dramatisch. De modem enkele centimeters van een muur verwijderen kan ook helpen. De afstand tot andere apparaten, bijv tv, radio, electrische klokken, thermostaten. Alle via internet bestuurbare lampen. Ik had grote problemen met mijn DECT telefoon en de kanalen door mijn buren gebruikt. Probeer een app als wifi optimizer.