beantwoord

Wat is 'foret.nl'? Wifi is slecht.

  • 13 May 2020
  • 6 reacties
  • 434 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 3 reacties
Dit krijg ik rechtsonder te zien. Het icoontje geeft het tevens verkeerd aan; ik ben niet verbonden met een internetkabel.

Sinds een paar dagen doet de wifi erg raar. Ik heb een Tele2 ZTE modem. Ik heb de standaard oplossing al geprobeerd: uit en aan zetten, computer opnieuw opstarten, netwerken vergeten en opnieuw invoeren etc.

De eerste paar seconden geeft het goede wifi icoontje weer, kort daarna verandert het in een het icoontje zoals in de afbeelding te zien. Voor het eerst zie ik iets staan dat ‘foret.nl’ heet, wat is dat?

Iemand anders hetzelfde probleem ervaren?

icon

Beste antwoord door eric 13 May 2020, 11:29

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Het icoontje links naast dat berichtje wil zeggen dat je een bekabelde internet verbinding hebt, en geen Wi-Fi verbinding.

 

Reputatie 7
Badge +12

Die bovenste aanduiding zou een VPN dienst kunnen zijn. Gebruik je die bewust?

Het icoontje links naast dat berichtje wil zeggen dat je een bekabelde internet verbinding hebt, en geen Wi-Fi verbinding.

 

Dat weet ik en dat is verwarrend; ik gebruik namelijk helemaal geen kabel met mijn laptop.

Die bovenste aanduiding zou een VPN dienst kunnen zijn. Gebruik je die bewust?

Hier had ik niet over nagedacht, dankjewel. Ik gebruik inderdaad een VPN om artikelen te kunnen lezen via het netwerk van de universiteit (de software heet ‘Pulse Secure’).

Als ik deze uitzet doet mijn wifi het weer normaal en staat er ook netjes onder het wifinetwerk ‘Connected, secured'.

Als ik vervolgens de VPN aanzet verandert het naar het plaatje van mijn originele post en bij het wifinetwerk staat nu ‘No internet, secured'. 

Mijn internet doet het overigens nog wel! Alleen sommige sites willen niet laden en alles duurt langer.

Ik gebruik deze VPN al langer en heb hier nooit problemen mee gehad. Zojuist ook gecontroleerd of de software up-to-date is en dat is zo.

Reputatie 7
Badge +12

Met de VPN aan gaat al je internet verkeer via de universiteit. Die staan normaal wel bekend om grote capaciteit interne verbindingen, maar je voegt dus wel een langer pad toe naar websites. Ook als er blokkades zijn opgeworpen in de Proxy server van hen kom jij niet op de uiteindelijke websites uit. Dan is het een kwestie van de VPN even uitzetten.

Mijn vraag is beantwoord. Dankjewel @eric !