beantwoord

Wat is de probleem bij rood “internet” lampje ?

• 5 september 2015
  • 32 reacties
  • 10320 x bekeken

Reputatie 2
  • Blijvertje
  • 36 reacties
Op modem Internet lampje staat in rood, geen internet geen telefoon. wat is de probleem?
icon

Beste antwoord door Rick van Tele2 15 september 2015, 16:09

Hoi een.

Zoals jlthkoch aangeeft wordt dit probleem al besproken in een ander topic. Als deze ook opgepakt zou worden gaan we in elkaars vaarwater zitten. Ik hoop dat het snel wordt opgelost.

Groet,
Rick
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

32 reacties

Reputatie 7
Dit is het zoveelste topic, maar er is 4 dagen geleden al door Jefta om jouw gegevens gevraagd, dus het openen van meerdere topics heeft geen enkel nut: https://forum.tele2.nl/vaste-telefonie-189/storing-problemen-46425/index1.html
Reputatie 2
Sorry, ik daar niet gezien.
Bedankt!
Reputatie 2
Sorry, ik heb daar niet gezien.
Bedankt voor deze informatie!
Reputatie 7
Weet je niet meer welke topics je zelf opent? Ik zie dat je inmiddels weer eens privégegevens op het forum hebt gezet, dit is nu al de derde keer. Moeten dus weer verwijderd worden. De gegevens waren gevraagd in een privé bericht!
Reputatie 6
Badge +5
Daarom is het ook handiger om het bij één topic te houden hè. :8
Dat houd het voor anderen overzichtelijker, maar voor jezelf ook. :D

't Is blijkbaar wel een nieuw probleem, als er nu wel een
DSL connectie is terwijl het Internet lampje rood blijft.
Reputatie 7
Badge +5
LOL, het is handiger om het bij 1 topic te houden dus ga je zelf maar in het "verkeerde topic" verder over de vraag uit het "juiste topic" 🆒

En nee, niet iedereen hoeft te weten hoe een forum werkt.
En die het wel weten hebben hier een luxe probleem dat het forum te vaak niet werkt 😛
Reputatie 6
Badge +5
Neuh, ik ga hier niet 'verder'. :8 Ik concludeer wat daar ook al was vastgesteld. 😃
Reputatie 7
Nee, niet iedereen hoeft te weten hoe een forum werkt, maar als er al meerdere keren is aangegeven géén privégegevens te plaatsen en je doet het gewoon weer en je maakt topics aan, maar kunt deze kennelijk niet meer terug vinden dan wordt het wel heel lastig.
Reputatie 2
Dit is echt NIEUW probleem. toen was KPN probleem nu zet Tele2 dwars, totaal anders.
Reputatie 7
Dit "nieuwe" probleem bestaat dan pas sinds gisteren, dus een beetje voorbarige conclusie!
Reputatie 5
Badge +3
Dit is echt NIEUW probleem. toen was KPN probleem nu zet Tele2 dwars, totaal anders.
Ik denk dat (topicstarter een) dat wel weet, die was er namelijk bij 🆒
Reputatie 7
Wat jij "denkt" dat is niet zo belangrijk. Jij bent van mening dat het een nieuw probleem is. Het "nieuwe" probleem bestaat een dag. Dus een beetje voorbarig om te stellen dat Tele2 dwars ligt, want het is weekend en dan heeft men het "nieuwe" probleem niet eens op kunnen lossen, laat staan dwars liggen.
Ik denk dat (topicstarter een) dat wel weet, die was er namelijk bij 🆒
Reputatie 5
Badge +3
Inderdaad 'nieuw probleem' dat is mijn eigen mening dus,....
En dat die niet belangrijk is zoals jij beweerd, is een misselijke arrogante opmerking!!
Als de topicstarter zelf aangeeft dat er een nieuw probleem is bijgekomen, mag ik toch zeker wel meedenken?
Wat JIJ denkt is WEL duidelijk, jammer dat de topicstarter hier helemaal niks mee opschiet,..
Hallo
waarom jou lampje rood knippert dat komt omdat bij Tele2 de mensen alvast in kerststemming zijn en dan mogen de klanten meegenieten van gekleurde knipperende lampjes.
Zo had ik laatst ook wat.
De bliksem was ingeslagen in mijn modem, mijn hele modem zwart en er was zelfs een stuk van afgeslagen .Dus ik contact opnemen met de helpdesk en ik kreeg een nieuwe modem.
De oude modem werd teruggestuurd en binnen een mnd kreeg ik een rekening van tele2 of ik ff de modem wou betalen.
De mensen van Tele2 dachten dat ik blijkbaar in mijn vrije tijd een superheld was genaamd stroomman en ze dachten dat ik een aardig partijtje stroom door mijn Eigen modem had gejaagd .Tsja volgens mij zit er in die koppies van Tele2 heel wat scheef.
Reputatie 2
KPN monteur weer weest. Maar probleem is nog niet opgelost!
Weer stepje verder, wel internet nu. Maar na paar minuten online dan valt de verbinding weg, dit gebeurt voor zowel IE en Chrome.
-----------------------------
De DNS-server reageert nietDe DNS-server reageert niet
Uw computer probeert een DNS-server te gebruiken die onjuist is of niet bestaat. Gedetecteerd
Neem contact op met uw netwerkbeheerder

De DNS-server reageert niet Gedetecteerd
Uw computer probeert een DNS-server te gebruiken die onjuist is of niet bestaat.
Reputatie 6
Badge +5
Laat je de computer automatisch een IP adres en dergelijke krijgen?

Blijft dan alles wel groen branden op het modem?
Reputatie 2
Alle lampje op het modem zijn goed, anders zal ik vertellen.
de computer heeft nooit probleem met internet als maar via andere netwerk aansluiting.
Reputatie 2
Het helpt door modem opnieuw te starten!
Maar waar ligt de oorzaak?
Reputatie 5
Badge +3
Het helpt door modem opnieuw te starten!
Maar waar ligt de oorzaak?

Wat is de afstand naar de tel.centrale zie hier:
https://www.tele2.nl/wholesale/availability-check/

Ik weet niet meer of dit al gevraagd was, in die 25;) topics die je al hebt aangemaakt :S
Reputatie 6
Badge +5
Als je bij die link van Help2014 je postcode en huisnummer invult, dan zie je
de afstand tot de centrale bij 'copper exchange distance (approx)'.

Kun je dan die paar minuten dat het wel werkt wel normaal internetten trouwens?
Reputatie 2
Copper exchange distance (approx.): 392 meters.
Ik krijg allen vragen, van mijn kant alles in order, bij anders ISP werkt alles goed. Ik heb alles gecontroleerd.
Reputatie 6
Badge +5
Da's heel dichtbij de (wijk) centrale.
Maar kun je in die paar minuten dat het wel werkt wel normaal internetten?
Of krijg je sowieso geen enkele pagina te zien?

Je zou bij je netwerkkaart een paar extra DNS servers kunnen toevoegen.
Misschien dat dat het verhelpt. Dus bijvoorbeeld
8.8.8.8 en 8.8.4.4 dat zijn 2 DNS servers van Google.
Let goed op waar de punten staan. :)

En weet je zeker dat er niet toch andere (verkeerde)
DNS servers stonden ingesteld bij jet netwerk?
Bijvoorbeeld die van een andere ISP.
Reputatie 2
Ja, Ik kan internet tot die wegvallen.
Was alles goed, ik hoop vandaag beter gaat.
Reputatie 2
Ik heb geen DNS servers, allen een computer naast modem.
Reputatie 2
ALS ER IS IETS BIJZONDER IN MIJN KANT ZAL IK ZERKER AL DUIDELIJK AANGEGEVEN.
(wacht dus niet tot opvragen)