beantwoord

Waarom kun je eigenlijk geen Technicolor TG789BVN modem gebruiken met een Internet Light abonnement?

• 31 januari 2016
  • 11 reacties
  • 528 x bekeken

Reputatie 2
Die is toch geavanceerder dan de Davolink DV2020 aangezien het hogere snelheden ondersteunt?
icon

Beste antwoord door Gela 31 januari 2016, 20:26

De Technicolor is zeker een goed modem te noemen maar die is voor zover ik weet geconfigureerd voor gebruik met glasvezel en of VDSL2 en kan daarom niet gebruikt worden met ADSL.
De Davolink zal vervangen kunnen worden door de Comtrend indien nodig. Dat is overigens ook een goed werkend apparaat dacht ik te weten.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Badge +2
De Technicolor is zeker een goed modem te noemen maar die is voor zover ik weet geconfigureerd voor gebruik met glasvezel en of VDSL2 en kan daarom niet gebruikt worden met ADSL.
De Davolink zal vervangen kunnen worden door de Comtrend indien nodig. Dat is overigens ook een goed werkend apparaat dacht ik te weten.
Reputatie 2
Aha dat zou het verklaren, thanks. Ik heb als het goed is vanaf morgen na 18:00 een Internet Basis verbinding (32 mb's?) maar ik dacht ik sluit de nieuwe modem alvast aan, maar helaas.
Reputatie 2
Mijn snelheid wordt dus ge-uprade, maar dat had je wel door denk ik.
Badge +2
Dat is de ervaring die ik hier ook heb. Het modem was er een paar dagen eerder dan de aansluiting van ADSL naar VDSL en bij mij werkte hij ook niet op de oude lijn waar de Davolink wel zijn werk kon doen.
Tip: wissel zeker de kabels om voor de nieuwe meegeleverde en vooral die tussen ISRA en modem. De nieuwe heeft 4 aders. (Cat5e met rj12).
Reputatie 2
Ga ik doen 🙂
Reputatie 5
Badge +3
Dat is de ervaring die ik hier ook heb. Het modem was er een paar dagen eerder dan de aansluiting van ADSL naar VDSL en bij mij werkte hij ook niet op de oude lijn waar de Davolink wel zijn werk kon doen.
Tip: wissel zeker de kabels om voor de nieuwe meegeleverde en vooral die tussen ISRA en modem. De nieuwe heeft 4 aders. (Cat5e met rj12).

Cat5e heeft 4x2 aderparen deze zijn voor netwerkkabels en daar gaat een RJ45 connector op, voor een RJ12 (je bedoeld waarschijnlijk een RJ11) is een 4 aderige kabel afdoende daar alleen de middelste twee adres rood en blauw gebruikt worden.
Badge +2

Cat5e heeft 4x2 aderparen deze zijn voor netwerkkabels en daar gaat een RJ45 connector op, voor een RJ12 (je bedoeld waarschijnlijk een RJ11) is een 4 aderige kabel afdoende daar alleen de middelste twee adres rood en blauw gebruikt worden.

Mooi verhaal en het blijft lastig om de kennis op peil te houden.

Deze kabel zit standaard in de doos met de Technicolor, heeft 4 aders, is rond en staat Cat5e op.
RJ11 heeft 2 aders en RJ12 heeft 4 aders. Dit is overigens al langere tijd zo.

Zelf gebruik ik deze kabel niet want ik maak ze vrijwel allemaal zelf en die tussen ISRA en modem zit is dan ook 15 meter lang hier.
Reputatie 5
Badge +3

Mooi verhaal en het blijft lastig om de kennis op peil te houden.

Deze kabel zit standaard in de doos met de Technicolor, heeft 4 aders, is rond en staat Cat5e op.
RJ11 heeft 2 aders en RJ12 heeft 4 aders. Dit is overigens al langere tijd zo.

Zelf gebruik ik deze kabel niet want ik maak ze vrijwel allemaal zelf en die tussen ISRA en modem zit is dan ook 15 meter lang hier.

ja ja je bakt er weer wat van, dat zijn nep cat5e kabels MET EEN VERKEERD OPSCHRIFT een Cat5E is een netwerkkabel met 4 aderpaartjes, zie jij 8 aansluitingen in een RJ11/12 connector??wie denk jij in de maling te nemen??
https://www.kabelshop.nl/Valueline-Cat-5e-netwerkkabel-3-00-m-grijs-BUDGET-UTP-0008-3-i4102-t1426.html?gclid=CIj5nOGB1coCFdgaGwodMMsFqw
Zoals gezegd alleen rood en blauw worden gebruikt de middelste twee in de connector de RJ11 wel te verstaan, je kennis is erg beperkt als je gelooft dat een cat5E nut heeft tussen een modem en Isra aansluiting waarvan 2 adertjes gebruikt worden, back to basic zou ik zeggen,.;)🆒
Reputatie 5
Badge +3
Dus deze kabel CAT 5E of CAT 5 zitten in een RJ11 of RJ12 connector? knap hoor om 8 draadjes in een 4polige stekker (RJ11 te knijpen of in een 6 polige RJ12 m.a.w. de cat5E bijgeleverde kabel is helemaal geen originele cat 5E kabel,..
Ik zal je kennis wel even bijschaven, geen probleem hoor ;);)
Reputatie 2
Modem doet het nu, oplevering is wat vroeger dan gepland 😃
Reputatie 5
Badge +3
Das mooi 😉