beantwoord

Waarom "Helaas, op het door jou opgegeven adres kunnen wij geen producten leveren."?

  • 19 april 2017
  • 8 reacties
  • 197 x bekeken

Dag,

Vroeger had ik Tele2 en toen stapte ik over naar de goedkoopste provider aan het einde van mijn contract. Nu gaat bij deze provider de prijs omhoog per 1 juni, dus ik ben weer in de markt voor iets goedkopers. Bij Tele2 ben ik bijna een tientje per maand goedkoper uit.

Maar als ik mijn postcode-huisnummer probeer bij de beschikbaarheidscheck voor een 'Internet Light' abo van 20Mb krijg ik "Helaas, op het door jou opgegeven adres kunnen wij geen producten leveren."

Waarom is dat? Vroeger had ik hier immers wel zo'n 20Mb aansluiting. Wordt dit product alleen aangeboden op die adressen in de weilanden waar geen hogere snelheden boven de 20Mb leverbaar zijn?

Met andere woorden, als je snel internet kan afnemen dan moet je het ook afnemen?
icon

Beste antwoord door Heidy van Tele2 20 april 2017, 13:39

Bedankt voor je snelle bericht.
Ik kan beide producten op jouw adres aanmelden. ADSL met een snelheid van 12 MB en VDSL met een snelheid van 28 MB.
ADSL bieden we aan voor €22.00 p/m en VDSL voor €25.00 p/m.

Groetjes Heidy
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Badge +1
Goedemorgen rrustema,

Alleereerst zijn we natuurlijk blij als we je weer mogen verwelkomen bij Tele2 🙂.
Het kan heel goed zijn dat ADSL niet meer leverbaar is op je adres. Dit kan verschillende oorzaken hebben, de koperlijn is van mindere kwaliteit of de afstand tussen je woning en de wijkcentrale is te ver voor een stabiele verbinding.
We zien de laatste jaren een enorme toename van devices die zijn gekoppeld aan het modem, hierdoor zijn de light verbindingen niet meer toereikend voor een goede verbinding.
Onze VDSL lijn is per maand €3.00 duurder dan de ADSL lijn. Op zich een klein prijsverschil maar veel meer MB's.

Het is niet zo dat alleen de snelle verbinding afgenomen moet worden, op redelijk veel postcodes bestaat er nog een keuze tussen de ADSL en VDSL verbinding.
Ik hoop dat je iets mee kunt, uiteraard helpen we je graag verder.

Groetjes Heidy
Toevallig ben ik eens naar de wijkcentrale gefietst omdat er problemen waren met mijn ADSL-verbinding. Bij de wijkcentrale heb ik een monteur opgewacht omdat ik toch niet kon werken zonder internet. De KPN-monteur heeft uiteindelijk uitgevonden dat een koperen pinnetje in het rek in de centrale kapot was. Maar ik weet nu waar die centrale is, vlakbij. Ik was eerst naar de verkeerde gefietst, die was ook vlakbij. Voor de meeste bewoners van Amsterdam is de wijkcentrale dichtbij. De koperen KPN-verbinding is ook niet veranderd. Ik heb nu immers een goede, snelle verbinding via online.nl. Waarschijnlijk VDSL. Dat gaat door hetzelfde koper.

Heb je nog andere antwoorden op mijn vraag op voorraad?
Badge +1
Heb je voor mij jouw gegevens? Dan kan ik het voor je uitzoeken.
Wij leveren VDSL op dezelde manier als Online. Dit gaat inderdaad via de koperlijn, op veel postcodes gaat de VDSL lijn ook een stukje over de glasvezellijn.
Ik kan nog niet zeggen hoe dit bij jou zit.

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Heidy.

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Groet,

Heidy
Badge +1
Bedankt voor je snelle bericht.
Ik kan beide producten op jouw adres aanmelden. ADSL met een snelheid van 12 MB en VDSL met een snelheid van 28 MB.
ADSL bieden we aan voor €22.00 p/m en VDSL voor €25.00 p/m.

Groetjes Heidy
Klinkt goed. Even reconstrueren hoe ik dan aan die foutmelding kom.

Op https://www.tele2.nl/shop/thuis/postcodecheck/?preselect=intlight vul ik de postcode en het huisnummer in. Dan verschijnt daar "Stel jouw pakket samen
Helaas, op het door jou opgegeven adres 105. .. . kunnen wij geen producten leveren. (Wijzig adres)"

Op https://www.tele2.nl/shop/thuis/postcodecheck/?preselect=intbasis,veilint exact dezelfde melding.

Dat neem ik dan letterlijk, dus dan moet die melding toch echt anders lijkt me. Hoe verder, hoe stap ik over?
Badge +1
Ik weet niet waarom je het zelf niet kan aanmelden, ik kan dat stukje helaas niet voor je wijzgigen.
Ik kan je wel aanmelden met een overstap als je me jouw gegevens prive stuurt.
We hebben dan ook het overstap/ contract nummer nodig van Online.

Groetjes Heidy
Dit komt over als een rommelige procedure. Zo een waar ik dan veel tijd in ga stoppen en dan blijkt dat het toch niet kan. Of na veel bellen en uitleggen toch weer wel. En dan ondertussen een tijdje zonder internet. Ik wacht wel tot de website gerepareerd is en alles gaat zoals het hoort.
Badge +1
Dat is jammer om te horen. Mocht je toch willen over gaan tot aanmelden dan weet je ons te vinden.
Ik wens je een heel fijn weekend :)

Groetjes Heidy