beantwoord

Waarom geweigerd?

  • 18 July 2019
  • 9 reacties
  • 808 x bekeken

Waarom werd mijn verzoek om een telefoon abonoment te nemen geweigerd? Ik heb nu al via een andere site mijn telefoon genomen. Maar ik wil wel gewoon internet van tele2 hebben dit heb ik vandaag aangevraagd, maar waarschijnlijk zal hier weer een weigering of blockade of whatever uitkomen maar waarom? Ik ben clean bij bkr, nooit schulden gehad etc. Laat me gewoon betalen en geef me internet zo moelijk hoeft t niet te zijn toch.
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 19 July 2019, 15:40

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 5
Hé wesleyv33,

Jammer te horen dat het niet gelukt was om een telefoon abonnement aan te melden. Omdat ik geen gegevens van je heb kan ik uiteraard niet zeggen wat de reden is.

Wanneer je via onze website een vast internet/telefoon/tv abonnement afsluit dan zou je binnen een paar minuten een bevestigingsmail moeten krijgen met meer informatie, heb je die inmiddels al gehad?
Voor je bestelling met ordernummer *verwijderd* heeft Tele2 laten weten dat ze je niet als nieuwe klant accepteren. Daarom hebben we je bestelling moeten annuleren. De eenmalige betaling storten we binnen 5 werkdagen terug op je rekening.
Waarom is mijn aanvraag geweigerd?
Providers maken gebruik van partijen als Experian, Focum, Preventel of het BKR om te kijken of je kredietwaardig bent. Op basis daarvan kan de abonnementsaanvraag afgewezen worden. Details hierover kun je opvragen bij de partij zelf.

Tip! Via het BKR krijg je vaak al binnen enkele minuten inzage in je kredietoverzicht.

Na het wat rondzoeken op het forum blijkt dat er vaak een onterechte weigering is. En dat is dus ook hier weer het geval, gister mn bkr inzage gedaan en ben nergens geregistreerd. Nou heb ik mijn telefoon al ergens anders gehaald (geld wat tele2 misloopt) maar de kans is groot dat dezelfde fout gaat plaatsvinden bij de aanvraag van internet lijkt me.
Nou blijkt het dus te zijn dat Experian ook op postcode hun check doet. En mijn situatie (ik woon op *verwijderd*, mijn "buurman op *verwijderd*) Ik weet dat hij geen goede huur betaler is en wss schulden heeft. Ik wil natuurlijk niet aan hem gelinkt worden, ik heb niks met hem te maken. Ik denk dat dat het probleem is.
Reputatie 5
Wij doen voor vast internet/telefoon/TV geen controles via Experian, Focum, Preventel en/of BKR.

Je hebt nog niet verteld of je al een e-mail bevestiging hebt ontvangen, zoals aangegeven is dit het teken dat we je vast internet abonnement gaan opleveren.
Jahoor. En ik zei het al het lukt gewoon om het weer te verknallen. ''Op uw adres is niet leverbaar'' krijg ik na 11 dagen te horen. Jazeker is het wel leverbaar er zit een aansluiting toch of niet? vorige bewoner had toch ook internet of niet? ben nou al 3 weken bezig hiermee hoe moelijk kan het zijn in 2019 echt ongelofelijk
Reputatie 6
Badge +4
Hi Wesley,

Vervelend dat je geen abonnement kan krijgen bij Tele2. Echter is een bedrijf niet verplicht om je als klant aan te nemen, zij mogen je weigeren als jij of het adres waarop je woont gezien wordt als "risico geval". Wel zal ik je aanraden om de medewerkers van Tele2 op ee respectvolle manier aan te spreken, zij kunnen hier namelijk niks aan doen.
Kon toch op jullie site kiezen met mn toevoeging zelfs nog. alles ging goed en dan na 11 dagen dit? ik heb NU internet nodig dit duurt al veel te lang.
Reputatie 5
Er kunnen meerdere redenen zijn waarom we niet kunnen leveren op een adres, meestal heeft dit een technische reden. Als je te horen hebt gekregen dat het niet mogelijk is is de kans groot dat ik het ook niet voor je kan realiseren. Mocht je meer informatie willen hebben waarom het niet kan dan zal ik dit voor je uit moeten zoeken maar dan heb ik wel je gegevens nodig in een privébericht, klik daarvoor hieronder.

Ik heb dan nodig je:
  • Naam
  • Adres
  • Postcode + Woonplaats
  • Geboortedatum
  • Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin.


Groet, Kevin
Reputatie 5
Omdat er geen reactie gekomen is ga ik het topic bij deze sluiten