beantwoord

Waar voldoet jouw ideale modem aan?

Reputatie 3
Badge +6
Het modem, de belangrijke schakel tussen jou en het internet signaal. Waar zou een modem volgens jou aan moeten voldoen? We horen graag hoe jullie op het forum hierover denken. Denk daarbij aan het installeren van je modem, maar natuurlijk ook aan het gebruik.

We zijn benieuwd naar jullie suggesties.

icon Beste antwoord door Romy van Tele2 22 januari 2015, 11:02

Hoi forumleden,

Bedankt voor al jullie input! Fijn dat jullie meedenken, daar hebben wij ontzettend veel aan.

We hebben alles verzameld en nemen dit mee. Mochten er ontwikkelingen zijn op dit gebied, brengen we jullie natuurlijk op de hoogte via dit forum.

Fijne dag!

Groetjes,
Romy

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 Reacties

Badge +2
Dit is een interessante vraagstelling van de Tele2 mensen. Hiermee loop je behoorlijk voorop in de telecom wereld.

Inmiddels is gebruik van internet dusdanig ingeburgerd dat maar nog maar weinig mensen het als onzin beschouwen en zijn er nu verschillende groepen mensen die op hun eigen manier ermee omgaan.

Er is een groep gebruikers die er niets van wil weten hoe het werkt, het moet werken punt.
Een andere groep is juist het tegenovergestelde daarvan en wil veel meer daarmee kunnen doen.

En wat zou het mooi zijn als de provider daarop zou inhaken met het modem wat meegeleverd wordt met de verbinding naar het internet.

Na een aantal missers maak ik sinds 2008 gebruik van Tele2 met Het Davolink 2020 modem en dat is een goed modem, als modem. Het router en Wi-Fi gedeelte heb ik vrij snel uitgezet (DMZ) en er een eigen router aangehangen. Een redelijk dure investering in een dualband 2.4GHZ en 5Ghz router met vele mogelijkheden zoals een vpn tunnel opzetten een gastnetwerk enz.

Ook de kort geleden ontvangen Technicolor voor het VDSL netwerk is hetzelfde lot ondergaan.
Mijn interne netwerk draait op 1,0 Gbps heeft een nas en 2 accespoints en nog een paar meer leuke dingen. Dit kan niet met een standaard modem/router combinatie en dat hoeft ook niet.

Geef de keus aan de afnemer om te kiezen voor een: a. een kaal goed werkend modem met 1 of hooguit 2 lan poorten en laat hem het verder lekker zelf uitzoeken al dan niet met behulp van het forum.
En: b. de afnemer die er niets van wil weten of zelfs er niets van wil begrijpen gewoon een standaard combi-modem met routertje en wifi.

Beide partijen zijn tevreden, de freak met zijn poorten open (je moet maar durven) en de gewone die geen problemen wil en alleen maar ‘moet’ internetten.

Nu staat hier een mooie combinatie modem/router en wifi en het eerste wat ik doe is het uitzetten.
Best wel jammer eigenlijk.
Reputatie 6
Badge +5
Nu word eigenlijk alleen rekening gehouden met mensen die er weinig verstand van hebben.
Waarom niet 2 login's op die modem? Een voor een simpele setup.
Waarbij alle basisinstellingen worden aangehouden.
En eentje voor advanced setup voor degenen die daar behoefte aan hebben.
En waarbij alle nu verborgen opties van de modem te zien zijn.
Reputatie 7
Dat zou mooi zijn, Jeroen, maar hoe voorkom je dat de mensen die denken dat ze er verstand van hebben eveneens onder de advanced setup gaan lopen klooien en vervolgens de helpdesk lastig vallen omdat het niet meer werkt?
Reputatie 7
Badge +5
Spijker op zijn kop jlthkoch.
De "ideale modem" is het modem waar de provider wél ondersteuning op geeft.
Zij verzorgen dan de (verborgen) advanced settings.
Reputatie 6
Badge +5
jlthkoch schreef:

Dat zou mooi zijn, Jeroen, maar hoe voorkom je dat de mensen die denken dat ze er verstand van hebben eveneens onder de advanced setup gaan lopen klooien en vervolgens de helpdesk lastig vallen omdat het niet meer werkt?

Ja dat zit er wel in natuurlijk. Misschien een fabrieks-reset knop die
niet achterop in een gaatje maar wat makkelijker in te drukken is.
En de voorwaarde: Voordat u de klantenservice belt: Zet eerst uw modem
terug op fabrieksinstellingen, en kijk dan of u weer verbinding heeft. 🙂
Reputatie 7
Onder die voorwaarden ga ik "akkoord" met je plannen 😉

PS: Ik ben trouwens benieuwd naar dat nieuwe Technicolor-modem dat je tegenwoordig bij VDSL krijgt i.p.v. de Comtrend. Zijn die Technicolors beter of uitgebreider? (Dan moet ik eens kijken of ik wat kan regelen om te "testen"
Reputatie 1
Een modem waarmee ik open NAT heb met 2 consoles en niet gemiddeld en een extra router in de DMZ, waarbij de beide consoles op 1 poort kunnen dat zal echt gaaf zijn.
Reputatie 3
Badge +6
Hoi forumleden,

Bedankt voor al jullie input! Fijn dat jullie meedenken, daar hebben wij ontzettend veel aan.

We hebben alles verzameld en nemen dit mee. Mochten er ontwikkelingen zijn op dit gebied, brengen we jullie natuurlijk op de hoogte via dit forum.

Fijne dag!

Groetjes,
Romy