beantwoord

vpn werkt niet via tele2/ZTE modem maar wel via Ziggo van de buren.

  • 23 February 2021
  • 2 reacties
  • 330 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 4 reacties

Als ik mijn WIFI verbind met mijn router kan ik geen VPN verbinding opzetten (type PPTP) met mijn werk, maar als ik gewoon even wissel naar de Ziggo wifi van de buren werkt het wel. Hoe kan dat nou?

 

Ik zie meer vragen over dit onderwerp.


Ik vermoed dat het ZTE H369A modem geen zogenaamde ESP of GRE pakketjes doorlaat. Dat is iets anders dan TCP of UDP pakketten. @tele2: klopt het dat het ZTE modem geen ESP pakketten door laat?

 

Alle antwoorden met verwijzingen naar poorten forwarden en dergelijke zijn niet van toepassing, want dat onderwerp betreft verkeer van buiten naar binnen. Ik wil van binnen naar buiten. Trouwens ook op dat Ziggo modem is er niets bijzonders ingesteld voor verkeer van binnen naar buiten.

 

Wie weet een oplossing voor het opzetten van een PPTP VPN verbinding naar buiten via het  tele2 modem?

Overigens een “openvpn” verbinding (ipv pptp) opzetten naar een externe server gaat wel, maar mijn werk heeft geen openvpn server.

icon

Beste antwoord door Cas van Tele2 4 March 2021, 11:44

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @Muk99,
Welkom op de Community! Ik ga je helpen met jouw VPN.

Allereerst mijn excuses voor mijn late reactie, dit topic is aan mijn aandacht ontglipt! Het ZTE Modem kan ESP of GRE pakketten verwerken, dat is geen probleem. Het ligt eraan hoe de MTU is afgesteld, als de waardes van de ESP pakketten binnen de MTU passen dan worden deze verwerkt. Het moet wel mogelijk zijn om een VPN te draaien op het ZTE modem. Je kan bijvoorbeeld https://protonvpn.com/ proberen om er een op te zetten. PPTP VPN is een van de oudste VPN toepassingen. De beveiliging van PPTP is best zwak, meer hierover lees je op deze website: https://www.vpngids.nl/vpn-info/vpn-protocollen/

Als je hier vragen over hebt dan hoor ik het graag. De Community staat voor je klaar!

Goed om te horen dat het niet in de GRE en ESP pakketten zit!

Ik ga met de MTU omvang aan de slag en als het onverhoopt niet werkt laat ik het wel weer weten.

thx.