VPN verbinding niet mogelijk voor ZTE Modem (2018)

• 7 december 2018
  • 7 reacties
  • 483 x bekeken

dag allen,

Ik heb onlangs een Tele2 internet abbonoment afgesloten en nu is het niet mogelijk om een VPN verbinding (ivm werk) aan te maken. Nu zie ik dat hier al een aantal topics over zijn, met ook een aantal oplossingen maar deze werken helaas niet bij mij. Er komt een melding dat de poort gesloten is. Onderstaande heb ik al geprobeerd:

Hoop dat er iemand is die nog een tip heeft.

Alvast dank

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je zult nog een vast IP adres moeten definieren op je Laptop en deze bij LAN host invullen.
Dag Eric,

Bedankt voor je antwoord. Deze heb ik ook gedefinieerd (met behulp van mijn ICT collega) en ingevuld bij Lan Host. Het aanmaken van z'n onderwerp (door op apply te klikken) lukt wel, maar met het verbinden krijg ik weer dezelfde foutmelding.
Je zult nog een vast IP adres moeten definieren op je Laptop en deze bij LAN host invullen.

Dag Eric,

Bedankt voor je antwoord. Deze heb ik ook gedefinieerd (met behulp van mijn ICT collega) en ingevuld bij Lan Host. Het aanmaken van z'n onderwerp (door op apply te klikken) lukt wel, maar met het verbinden krijg ik weer dezelfde foutmelding.

Maar wellicht gaat het dus fout bij het definieren van het IP adres. Ik heb het nummer ingevuld wat vergelijkbaar is met IPv4 adres (alleen dan een 2 op het einde i.pv. een 1)
Badge +2
Probeer eens of het volgende werkt. Het gaat om het Mac adres van het aangesloten apparaat.
Onder Windows kijk je bij Netwerkinstellingen naar het adres van de netwerkkaart en je ziet Fysiek adres staan. Schrijf dat op.

Dan log in op de ZTE en ga naar: local Network >Lan en DHCP Binding. Klik op “Create New Item”.
Vul hier het gevonden Mac adres in en het IP nummer van je apparaat wat je ziet in de Lan Client Status en controleer dat Mac adres.

Nu heb je het adres van je apparaat vast gezet en zou je Poort Forwarding moeten kunnen werken.
Die poorten dan ook pas invullen als de router weet waar hij moet zoeken. Daarvoor heeft hij een vast adres nodig los van de DHCP want die veranderd telkens weer bij het opstarten of soms niet.
Good Luck.
Hartelijk dank voor je uitgebreide antwoord. Helaas krijg ik de volgende melding (zie afbeelding). Is er nog een andere mogelijkheid?

Reputatie 3
Het is me niet helemaal duidelijk wat je nu wilt opzetten (ja, een VPN ;)), maar welke .. Want je forward poort 1723 en de melding in je bijlage gaat het over L2TP/IPsec. 🤔

PPTP = Poort 1723(tcp) en Protocol GRE(47)

L2TP/IPsec = Poort 1701(udp),500(udp),4500(udp) en protocol ESP(50)

Dus eerst een VPN type kiezen en dan de juiste poorten en protocollen instelling in je router.

Succes!
Reputatie 5
Badge +2
Topic wegens inactiviteit gesloten