beantwoord

VPN doet het niet op de nieuwe ZTE modem

• 6 februari 2017
  • 17 reacties
  • 6281 x bekeken

• Is lekker bezig
  • 8 reacties
Hoi allemaal ik heb hulp nodig,
Ik heb mijn nieuwe ZTE modem aansluiten, om meer snelheid te hebben, en kann nu niet mer connectie met mijn VPN server/verbinding maken.

Met det oude Versatel Davolink 602AMR was er geen problem daarmee.

Moet ik wat an den modem veranderen of instellen ?

(Sorry voor Mijn nederlands, ik ben Deen)

Alvast bedankt.
Otte
icon

Beste antwoord door Gela 6 februari 2017, 22:27

Je probeert dus gewoon een VPN server naar buiten toe te benaderen en dat is een uitgaande communicatie en daar zijn geen port-forwardings voor nodig.

Van de Davolink naar een ZTE modem heb je vrijwel zeker een ander ip adres gekregen maar dat weet de server nog niet, die zal je dat eerst moeten vertellen in de instellingen.

En anders moet de oorzaak toch echt gezocht worden aan de VPN server zijde:
Account geblokkeerd vanwege teveel foutieve logins?
VPN is gebaseerd op partner IP adressen en jouw publieke IP adres is veranderd.
Ook het juiste protocol is belangrijk om in te stellen: of TCP =http of UDP =HTTPS.

Heb je ook al eens geprobeerd de VPN verbinding vanaf een ander apparaat op te zetten, bijvoorbeeld een iPhone, Android telefoon of Tablet? Liefst mobiel dan sluit je de ZTE uit als mogelijke oorzaak.

Probeer maar eerst of je het IP adres of de URL van de VPN server wel kan pingen.
Om dit te doen open je op je Windows machine een CMD box. Klik op de startknop -> alle programma's -> accessoires -> command prompt. Dan krijgt je een zwart scherm met witte letters.
Tik hier in: ping xx.xxx.xxx.xxx waarbij xxx ip het adres van de server is. Bij een Mac OS moet je de terminal openen en toets je hetzelfde in.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je zult de poorten die jouw vpn server gebruikt moeten forwarden in het modem.
Je zult de poorten die jouw vpn server gebruikt moeten forwarden in het modem.
Kan jij dat en betje meer uitleggen, misschien en voorbeeld geven, eventueel en foto van so en forwarden ?.
De VPN server, QNAP server, staan buiten mijn eigen netwerk.
Badge +2
Je probeert dus gewoon een VPN server naar buiten toe te benaderen en dat is een uitgaande communicatie en daar zijn geen port-forwardings voor nodig.

Van de Davolink naar een ZTE modem heb je vrijwel zeker een ander ip adres gekregen maar dat weet de server nog niet, die zal je dat eerst moeten vertellen in de instellingen.

Ook het juiste protocol is belangrijk om in te stellen: of TCP =http of UDP =HTTPS.

Heb je ook al eens geprobeerd de VPN verbinding vanaf een ander apparaat op te zetten, bijvoorbeeld een iPhone, Android telefoon of Tablet? Liefst mobiel dan sluit je de ZTE uit als mogelijke oorzaak.

Probeer maar eerst of je het IP adres of de URL van de VPN server wel kan pingen.
Om dit te doen open je op je Windows machine een CMD box. Klik op de startknop -> alle programma's -> accessoires -> command prompt. Dan krijgt je een zwart scherm met witte letters.
Tik hier in: ping xx.xxx.xxx.xxx waarbij xxx ip het adres van de server is. Bij een Mac OS moet je de terminal openen en toets je hetzelfde in.

Hoi Gela,
Ik was nu net bij en collega, op zijn KPN Experia Box V8 router/modem daar werkt mijn VPN op mijn IPad PERFECT, zonder probleme.

Dus de problem MOET alleen de Experia box V10 (ZTE router) zijn !!!!, Ik hebben op de KPN forum gezien dat er ook problemen met VPN op de Experia Box V10 modem zijn.

Weet jij of misschien iemand anders hier op de forum wat ik/wij moeten doen om deze heel erg irritante problem op te lossen.

Gisteren avond toen ik met TELE2 "Klantenservice" contact hebben gehad, heb ik geen hulp, geen service, gekregen, helaas.
Badge +2
Klantenservice kan daar ook niet bij helpen. Het is immers een VPN verbinding.

Kijk eens of je met deze Tutorial van QNAP verder komt.
https://www.qnap.com/nl-nl/tutorial/con_show.php?op=showone&cid=3
Klantenservice kan daar ook niet bij helpen. Het is immers een VPN verbinding.

Kijk eens of je met deze Tutorial van QNAP verder komt.
https://www.qnap.com/nl-nl/tutorial/con_show.php?op=showone&cid=3

Hot Gela,
Bedankt for de antwoord. Maar de problem is alleen bij de Eperia Box V10 / helaas. Wat exact de problem is, ja dat weet ik tot nu niet.

Als ik uitlegt, dan is er geen problemen op de buurmans WiFi, de KPN met de Experia Box V8 / ik vind echt rare.
Badge +2
Probeer maar eerst of je het IP adres of de URL van de VPN server wel kan pingen, en wel vanaf de ZTE bij jou.
Heb je dat al gedaan? Wat is de uitkomst?

De Experia Box V10 is niet van Tele2.
Hos Gela,
Ik heb nu via Mijn oude laptop geprobeerd te pinge. Uitkomst: "Timed out". Dus geen connectie. Bij pinge aan andere ip of bijvorbeeld www.fyens.dk, en Deense krant, dar werkt het heel fijn.

M.b.t. Experia Box V10, heb ik op de internet gezien dat zij dar schrijft, H369A, en dat is volgens mij dezelfde als de ZTE H369A, of niet ?.

Ok, wat is nu de volgende stap ?.
Hoi Otte,

Ik had exact hetzelfde probleem. VPN opzetten met nieuwe modem niet mogelijk, oude modem weer teruggeplaatst en toen werkte de VPN weer.

Uiteindelijk met wat hulp opgelost. Log in op het modem, ga naar Internet -> Security -> DMZ.

DMZ On
LAN Host
192.168.1.2

Hiermee werkt mijn VPN weer.
Hoi t.toele. NU WERKT DE VPN WEER........BEN IK BLIJ, HARTSTIKKE BEDANKT VOOR DE HULP.
Ook bedankt aan alle andere de en antwoord heeft gegeven.:):D
Hoi t.toele,
Helaas is mijn probleem niet heel opgelost, want af en toe kreeg ik geen toegang tot mijn VPN, soms werkt dit wel, dat find ik rare.

Heb jij misschien en voorstel om dit problem op te lossen ?.

De IP adres op mijn ZTE H396A modem is 192.168.1.1, en ik heb 192.168.1.2 bij de DMZ ingetoetst, net als jij hier boven schrijft.

HULP HULP A.U.B.
Reputatie 5
Badge +2
Hoi Otte,

Ik zie dat het probleem grotendeels opgelost is, werkt het inmiddels al volledig?
Hoi Kevin,
Helaas is het niet opgelost. Vandaag kan ik helemaal niet mijn vpn servere bereiken. I

k vind het echt rare, want met de oude Versatel Davolink modem was er nooit problemen, en bij buren met Ziggo of KPN is er ook geen problem - dus welke instelling moet ik op de ZTE H369A anders instellen, of is het TELE2 dit moet iets doen bij de instellingen bij hun ??

Ik wil heel graag en oplossing hebben, ik ben niet tevreden met de nieuwe zte modem/router.

Alvast bedankt.
Reputatie 5
Badge +2
Jammer om te horen dat het toch niet naar wens werkt met je VPN verbinding. Omdat we vanuit Tele2 een VPN verbinding niet ondersteunen heb ik niet genoeg kennis om je hierbij verder te helpen.

Wellicht is er nog een ander forumlid of goldmember die je wat tips kan geven.

Groet,
Kevin
Reputatie 7
Badge +5
Ik ken de G.U.I. van het Tele2 Modem's niet, maar ik waag toch een poging (tegen beter weten in)

Log in op je Router en klick op de tab ''NAT/QoS" dan naar de tab ''Port Forwarding'' klick op ''Add'' en maak een regel om de poort door te sturen.
In het vakje Application vul je bv ''VPN'' in, bij ''Port from'' en ''Port to'' gebruik je dit poort nummer ''1723'' in (het poortnummer voor het PPTP-protocol dat door de Windows VPN-software gebruikt wordt)
Bij ''IP address'' vul je het ''IP adress'' van je Computer in, bij Protocol klik je op TCP. Vink Enable aan.
Dan klick je op ''Add'' om de regel toe te voegen, daarna op ''Save en Apply''

Je PC moet wel een statisch IP adress hebben.

Thats it.
Reputatie 5
Badge +2
Hopelijk is het gelukt met de tips van eric, Gela, t.toele en Cypher (waarvoor bedankt!).

Gezien er al geruimte tijd niet meer meer gereageerd is sluit ik het topic

Groet, Kevin