beantwoord

Verschrikkelijk internet en geen hulp

  • 12 May 2019
  • 9 reacties
  • 870 x bekeken

Ik ben al bijna 8 jaar klant bij Tele2. Ik heb altijd al slecht internet gekregen 10 a 15 procent minder dan dat ik al zou moeten krijgen. Hierbij voornamelijk via WIFI. Ik kan begrijpen dat bij WIFI internet minder kracht geeft. Helaas daalt dit 1 muur later tot 90 procent dan wat ik moet krijgen. Ik woon in een kleine huis maar heb afschuwelijke internet. Ik heb letterlijk 6 keer gebeld en elke keer half uur aan de lijn gezeten. De ene keer zeiden ze dat ik mijn internet kanaal op handmatig moest zetten ( wat al zo was) en de andere keer zei hij gewoon U MOET ZELF MAAR UITZOEKEN EN PROBEREN met uw extender. Deze extender heb ik zelf aangeschaft en dit verlaagt de 90 procent naar 60 procent krachtverlies. Ik geef het op en wil dat Tele2 dit zelf maar oplost want ik ben het zat om achter jullie afschuwelijke klantenservice te lopen. Jullie moeten nu gewoon iemand sturen die dit gaat fixen op jullie kosten. Want ik betaal al zo lang voor een afschuwelijke service.
icon

Beste antwoord door Anonymous 12 May 2019, 16:15

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Je betaald voor je internet verbinding met Tele2, Wifi perikelen vallen daarbuiten.
Extenders staan er om bekend dat ze van de snelheid eten, daarom kun je beter bv een router op het Modem aan sluiten via een UTP kabel en dan zet je de router daar neer waar de Wifi verbinding slecht is "achter het muurtje"
Reputatie 7
Badge +12
Tele2 levert geen mannetjes die je wifi komen fixen. Maar zo'n extender is eigenlijk een extra storingsbron. Beter is het om een mesh wifi oplossing te kopen. Zie als voorbeeld: https://www.coolblue.nl/routers/wifi-mesh
Ik ben al bijna 8 jaar klant bij Tele2. Ik heb altijd al slecht internet gekregen 10 a 15 procent minder dan dat ik al zou moeten krijgen. Hierbij voornamelijk via WIFI. Ik kan begrijpen dat bij WIFI internet minder kracht geeft. Helaas daalt dit 1 muur later tot 90 procent dan wat ik moet krijgen. Ik woon in een kleine huis maar heb afschuwelijke internet. Ik heb letterlijk 6 keer gebeld en elke keer half uur aan de lijn gezeten. De ene keer zeiden ze dat ik mijn internet kanaal op handmatig moest zetten ( wat al zo was) en de andere keer zei hij gewoon U MOET ZELF MAAR UITZOEKEN EN PROBEREN met uw extender. Deze extender heb ik zelf aangeschaft en dit verlaagt de 90 procent naar 60 procent krachtverlies. Ik geef het op en wil dat Tele2 dit zelf maar oplost want ik ben het zat om achter jullie afschuwelijke klantenservice te lopen. Jullie moeten nu gewoon iemand sturen die dit gaat fixen op jullie kosten. Want ik betaal al zo lang voor een afschuwelijke service.

Dit zelfde probleem heb ik al binnen 2 jaar jammer genoeg. Krijg niet het aantal MBs waar ik voor betaal.
Het aantal Mbps waarmee geadverteerd wordt is geen garantie, het is ook ''tot'' bv 20Mbps dat is dus in theorie de max snelheid die je ''kunt'' halen
De praktijk is meestal anders, helemaal als je via de Wifi internet/verbonden bent.
Stoorfactoren zoals andere Wifi kanalen en betonijzer in muren, hoeveel er tegelijkertijd van de verbinding gebruik maken.
Heb je ook TV en bellen van Tele2 dan eten die ook bandbreedte, dat zijn gebruikers van het signaal (de koek wordt verdeeld, des te meer er eten des te minder krijg je per persoon)
Dus om je echte snelheid te testen dan doe je dat bedraad via een UTP kabel, zo een test geeft het echte beeld weer over de snelheid.
Ook mag de kabel die van het ISRA punt naar het Tele2 Modem gaat niet langer dan twee meter zijn, en haal de splitter er eens tussen uit als je gaat testen (mocht je er een gebruiken)

Vroeger moest een provider minimaal 60% van het beloofde max haalbare resultaat leveren, nu is dat 80%.
Reputatie 7
Badge +12
Tegenwoordig zie je als je de postcode check gebruikt hoeveel Mbit er verwacht wordt op jouw adres. Daar moet 80% van behaald worden. Ik heb bij mij thuis bij Internet light b.v. 11 Mbps als verwachting.. Daar dus 80% van is de ondergrens.
Tegenwoordig zie je als je de postcode check gebruikt hoeveel Mbit er verwacht wordt op jouw adres. Daar moet 80% van behaald worden. Ik heb bij mij thuis bij Internet light b.v. 11 Mbps als verwachting.. Daar dus 80% van is de ondergrens.

Nou als een provider 80% van het max beloofde haalbare resultaat moet leveren horen ze bij mij thuis 80mb minimaal te leveren maar raar genoeg krijg ik dat niet.
Dus hierbij wordt gewoon gezegd 'Wij als Tele2 geven alleen via kabel ene goede verbinding en wifi boeit ons niet, hierbij mag ik ook niet mijn eigen router gebruiken maar die aan de Tele2 router verbinden.'. Wat een onzin gewoon mensen bedriegen op een legale manier. Ik krijg zonder die extender ook hetzelfde mbps dus niet zeggen dat het komt door de extender. Ik moet dus gewoon 20 mbps wifi accepteren 2 m van de modem . Okey, Dit vertelt mij weer waarom ik nooit meer een product moet kopen bij Tele2.
Reputatie 7
Badge +8
Je zou eens uit kunnen zoeken waarom een extender nooit een verbetering geeft. Alleen de verkoper zal je iets anders vertellen. Een extender kan niet tegelijkertijd ontvangen en zenden. Dus daar word je al 50% kwijt. Wat je over de kabel binnenhaalt, dan maak je een WiFi signaal van, en daarna deel je het signaal door twee met de extender.
Zoek maar naar de stoorzender van de WiFi, electrische apparaten, controleer of je kanalen niet gestoord worden door de buren.
Ik had ook grote problemen ermee. Het lag bij mij aan een DECT telefoon. Staat nu dertig centimeter hoger en WiFi tot de zolder en in de tuin. Mijn extender ligt inmiddels in de kliko. Daar hoort ie thuis. Dat is alleen maar een stoorzender. Ik zou mijn geld van die extender terug vragen bij tele2. Dat is genept.
Reputatie 5
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag en groetjes,
Jasper