beantwoord

Verhuizing en contractovername

  • 13 September 2019
  • 9 reacties
  • 316 x bekeken

Hallo allemaal,

Over een week ga ik verhuizen en neemt mijn huisgenoot het internet contract over. Echter toen we de tele2 box bij hem hebben aangesloten om uit te proberen werkte deze niet. Het internet lampje op de box bleef hierbij rood. Nu hebben we dit probleem ook gehad toen ik de eerste keer internet ging regelen hier en toen werkte de box niet bij mijn aansluiting. Een bezoek van een monteur heeft dit toen opgelost maar nu blijkt het dus andersom niet te werken.
Kunnen mijn huisgenoot en ik hiervoor een afspraak met een monteur aanvragen?

Mvg,
R Hillen
icon

Beste antwoord door eric 13 September 2019, 17:47

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Als het een andere fysieke aansluiting betreft (en daar lijkt het op), dan is het niet de volgende bewoner (op dezelfde aansluiting) die de overeenkomst van je over neemt maar dan wil je je overeenkomst dus overdragen aan iemand op een andere fysieke aansluiting? Naar mijn idee kan dat niet, want dat is hetzelfde als je overeenkomst overdragen aan de buren.
Het zou wel kunnen dat het om dezelfde fysieke aansluiting gaat, maar bijvoorbeeld een ander aderpaar van dezelfde telefoonlijn. E.e.a. hangt af van de aansluiting in het pand. Je kunt het beste even de klantenservice bellen om te horen wat de mogelijkheden zijn en mogelijk een afspraak in te plannen.
Het is inderdaad een ander aderpaar van dezelfde telefoonlijn. Dit zijn studentenkamers met hetzelfde huisnummer maar blijkbaar dus niet exact dezelfde aansluiting.
Reputatie 7
Badge +12
Dat wordt dus een verhuizing aanvragen bij Tele2. Of hij moet gewoon een kabel vanaf jouw modem doortrekken naar zijn kamer, of wifi gebruiken.
Reputatie 4
Weet je ook wat die monteur toen gedaan heeft, was dat in huis of een aanpassing in een wijkkast?
Als je in de meterkast een ISRA punt hebt met beide aderparen zou het verwisselen van de aderparen voldoende moeten zijn.
Hallo Malamute,
De monteur heeft destijds een aanpassing gedaan in de wijkkast voor zover ik me kan herinneren.
Reputatie 4
Hallo R Hillen,

Dan is het helaas alleen weer door een monteur aan te passen in diezelfde wijkkast.
Waarschijnlijk zitten die draden in huis ergens weggewerkt zodat je er niet bij kan anders had die monteur het in het huis zelf wel aangepast lijkt mij.
Reputatie 7
Badge +12
Aanpassing door een monteur in de wijkkast = een verhuizing. Als je nu ADSL / internet llight hebt tot 20Mb kun je een verhuizing aanvragen bij Tele2. Als je een hogere snelheid hebt kun je alleen een nieuw abonnement bij T-mobile thuis afsluiten.
Reputatie 7
Naar mijn idee neemt een nieuwe bewoner het abo over of verhuist het mee met de klant. In dit geval zou het dus een overdracht naar een ander zijn, zowel contractueel als adres (zoals in mijn eerste reactie) en dat is volgens mij niet een mogelijkheid.
Reputatie 5

Topic vanwege inactiviteit gesloten