vraag

Verhuizen.. Alleen met nieuw jaarcontract?

Tot mijn grote verbazing kwam ik er tijdens mijn contact met de klantenservice achter dat verhuizen inhoudt dat mijn oude contract wordt opgezegd en ik een nieuw jaarcontract aan moet gaan.

Op de website wordt hier niet over gesproken. Hier staat alleen:

Wij zorgen ervoor dat de aansluiting op je oude adres wordt opgeheven en dat de aansluiting op het nieuwe adres wordt geactiveerd.

Ook in de Algemene Voorwaarden staat iets compleet anders:

Internet - Tele2-Multimedia-Diensten-vanaf-27-maart-2018.pdf
10.3
Indien je verhuist naar een ander adres wordt de Overeenkomst onveranderd voortgezet, tenzij dit redelijkerwijs niet mogelijk is (bijvoorbeeld omdat de Dienst op je nieuwe postcode niet geleverd kan worden). In dat geval zijn jij en Uploadsnelheid is 256 Kb/s. De Normaliter Beschikbare Download- en Uploadsnelheid is gelijk aan 80% van de Maximale Download- en Uploadsnelheid.

Televisie - 490.3675-AV-Tele2-TV-via-Digitale-TV-juni-2014-int.pdf
6.5
Indien je verhuist naar een ander adres wordt de Overeenkomst onveranderd voortgezet, tenzij dit redelijkerwijs niet mogelijk is (bijvoorbeeld omdat de Dienst op jouw nieuwe postcode niet geleverd kan worden). Je stelt Tele2 onverwijld van de verhuizing op de hoogte.

Door een medewerker van de klantenservice werd mij verteld dat 'onveranderd' moet worden uitgelegd als 'Met dezelfde snelheid'.

Het gaat hier echter om de 'Overeenkomst' die gedefinieerd wordt als:

Overeenkomst: de overeenkomst, waarvan deze Algemene Voorwaarden en de Prijslijst deel uitmaken, tot het leveren van de Dienst (inclusief het bijbehorende Installatiepakket) aan jou.

Aangezien ik niet echt tevreden ben over de kwaliteit van de verbinding van televisie en het wifi signaal van de router, is het opnieuw aangaan van een jaarcontract even geen optie. Door de klantenservice werd mij de keuze aangeboden: Verhuizen (met nieuw jaarcontract) of opzeggen met afkoopsom. Ik heb dus noodgedwongen mijn contract laten ontbinden, met een afkoopsom tot gevolg. Deze bekijk ik samen met mijn advocaat nog wel even, maar mijn vraag is eigenlijk:

Hoe zit het nou echt? En als het anders is dan in de Algemene Voorwaarden, waar staat het dan?
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Dat is normaal wel de voorwaarden inderdaad. Maar ik kan kijken of ik wat voor je kan betekenen. Zou je hiervoor een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens: je naam, volledig oud en nieuw adres en geboortedatum?

Hier stuur je een privébericht naar Jasper
Reputatie 4
Badge +3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Als je de tijd hebt, heb ik nog wel een privébericht gestuurd met een tevredenheidsonderzoek. We zijn zeer benieuwd naar je ervaring op dit forum en de afhandeling van je topic.

Fijne dag en groetjes,
Jasper