beantwoord

Usb poort modem?

  • 16 June 2019
  • 12 reacties
  • 1203 x bekeken

Bij het aanzetten vh modem, heb ik na 10 minuten wifi en tv ontvangst. Streaming van muziek via mijn Heos boxen werkt dan nog niet. Pas na circa 1 uur, zie ik dat bij het modem ook "unix lan" actief is. Het modem heeft dan dus 2 ip adressen en ja, dan werken mijn Heos boxen. Waarom die "getrapte" opstart vh modem?
icon

Beste antwoord door Rena Chan 17 June 2019, 20:01

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Je titel is "usb poort modem". De usb poort van het Tele2 modem wordt niet ondersteund. Zijn je heos speakers niet gewoon via Wifi met internet verbonden? Kun je na die 10 minuten je wifi wel gebruiken voor b.v. een mobiel of laptop?
Klopt de speakers werken wifi. Laptop, phone werken wel. De boxen doen pas mee als de unix lan (die naam staat bij dat 2e ip adres vh modem) aktief wordt. De naam vh unix lan was oorspronkelijk 'onbekend'. Ik las ergens dat het een virtuele usb poort vh modem is. Daarom heb ik de naam veranderd in "usb modem".
Reputatie 5
Hé HagenG,

Helaas durf ik je niet te zeggen waarom je pas na een uur geluid ontvangt via je draadloze speakers en of dit te maken heeft met het feit dat je unix lan ook pas na een uur actief ziet worden. Ons advies is het modem niet uit te zetten, deze is gemaakt om continu aan te staan en je probleem zal daar dan ook mee opgelost moeten zijn.

Groet, Kevin
Bedankt Kevin. Ik was gewend als ik een paar dagen van huis ben, het (Ziggo) modem uittezetten (milieu ...). Ik zal deze aan laten. Weet jij waarom het modem 2 IP adressen gebruikt?

Mvg, Hagen.

PS met de Tele2 Light internet gaat t streamen prima! Daar was ik bang voor of die capaciteit met 1 mobiel, 1 laptop, die 2 boxen en tv + opnemen wel genoeg zou zijn. Enige makke is kanaal A tv kijken en kanaal B opnemen: kanaal A hapert dan. Maar dat zou internet Medium oplossen, heb ik middels dit forum al begrepen.
Reputatie 5
Hé Hagen,

Weet jij waarom het modem 2 IP adressen gebruikt?

Het modem krijgt via de verbinding maar één IPV4 IP-adres waar al het verkeer over gaat, mogelijk heb je het over de lokale IP-adressen die door het modem aan je apparaten uitgedeeld worden.

Voor het opnemen en TV tegelijkertijd heb je bij internet light minimaal 9mbit/s nodig voor een goed beeld/geluid. Als je op dat moment ook andere apparaten hebt die van het internet gebruik maken dan kan dit invloed hebben op de kwaliteit van je TV verbinding. Met meer bandbreedte zoals Internet Basis of Extra lost je inderdaad dit probleem op.

Groet, Kevin
Die uitgedeelde ip's kan is thuis brengen, voor mn mobiel, 2 voor mn heos boxen etc.
Bij het uitzetten van alle wifi gebruikende toestellen, blijven er 2 over, volgens mij vh modem. Bij de ene staat modem, bij de andere staat onbekend "unix lan". Wellicht maken die heos speakers die aan om met elkaar te communiceren? .Dat ip adres blijft wel bestaan, ook al staan de speakers uit.
Ik las ergens dat unix lan t virtuele ip adres was vd usb poort vh modem. Maar dat klopt wellicht niet.
Reputatie 5
Ik heb er niet eerder van gehoord maar dat sluit niet uit dat het met de USB poort te maken kan hebben. Gebruik van de USB poort wordt overigens ook niet ondersteund en ik heb nog niet eerder gehoord dat er daadwerkelijk iets op werkt.

Als je de info uit het modem hebt gehaald dan zou er ook een mac adres moeten staan per IP adres dat uitgedeeld is, Je kan het mac adres dan opzoeken via bijvoorbeeld https://macvendors.com/ en zien van welke fabrikant het afkomstig is.
Bedankt voor de tip, Kevin. Ik ben nu niet thuis, maar zal vd week kijken van welke fabrikant het afkomstig is.
Mvg, Hagen.
Reputatie 5
Geen probleem Hagen, fijne dag verder!
Reputatie 7
Dat "unix lan" kan de file server van het modem zelf. Die wordt dan apart vermeld als een tweede aparaart.

Waarom je speakers pas 1 uur na het aanzetten van je modem pas gaan werken is me een raadsel, dat zou geen invloed op je spakers moeten hebben. Ik zou kijken als een reset van je modem en/of sneakers het probleem verhelpen.
Dag Kevin,
De fabrikant kan ik niet vinden met jou tool en diverse andere tools. Het moet haast wel Technicolor zijn omdat het mac adres, op 1 cijfer na, identiek is aan dat vh modem. Bij het aanzetten vh modem, verscheen nu wel direct unix.lan en werkten de speakers ook meteen. Ik zal t modem aan laten vanaf nu, kan dit mysterieuze "Unix.lan" topic worden afgesloten. Bedankt Rena en Kevin!
Reputatie 5
Hé Hagen,

Als het mac adres vrijwel hetzelfde is dan bevestigd dit het vermoeden van Rena Chan en zal het ongetwijfeld onderdeel van het modem zijn, weten we dat ook weer ☺️

Dan zal ik het topic op jouw verzoek sluiten.

Fijne dag verder!