vraag

Uitvallen internet thuis vast en wifi / storing

• 5 juni 2020
  • 5 reacties
  • 309 x bekeken

ik heb laatst een vraag gesteld over het uitvallen van internet (wifi en vast) waar bij het oplossen van problemen verbroken DNS is. Dit speelt nu al meerdere maanden en er is al een monteur thuis geweest die heeft bevestigd dat in huis alles ok is. Als de storing komt is er een tijdsruimte van ongeveer een halve minuut tussen het wegvallen van internet en de melding dat internet is uitgevallen. Alle lampjes op het modem zijn groen (gelijk als bij goede werking) het uit en aanzetten van het modem is voldoende om internet terug te krijgen. Als ik tele2 bel dan word er een meting gedaan waarbij ze niets kunnen constateren. Ik heb ook al gebeld toen ik geen internet had en toen deden ze de meting en zeiden niets te constateren maar tijdens de meting kwam internet terug als bij aan uit zetten. Resetten van het modem heeft geen resultaat. Ik heb dit probleem al eerder aangekaart in het forum en mij werden 2 opties voor het oplossen van het probleem genoemd. Modem of een ticket voor een Kpn onderzoek. Tele2 heeft mij een nieuw modem gestuurd, maar het probleem herhaalt zich gewoon. Sinds ik het nieuw modem heb was het droog weer en geen problemen, gisteren heeft het geregend en viel hij weer uit, of dit er mee te maken kan hebben is niet duidelijk. Vandaag is na een meting die niets opleverde het modem weer gereset en toen weer gemeten door tele2 en ze kunnen niets vinden, daarom is het voor hen ook geen mogelijkheid om Kpn in te schakelen.

Intussen betaal ik veel voor internet welk het niet naar behoren doet en bel ik mij arm met tele2 zonder dat er een oplossing komt.

heeft iemand de oplossing voor mij zodat ik weer van internet gebruik kan maken zoals het word aangeprezen zonder dat ik telkens word onderbroken door uitval van internet? 

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Verbroken DNS?

Als je in jouw PC een  alternatieve DNS server plaats, heb je dan geen probleem?

vandaag viel internet weer uit en heb ik zoals jij adviseerde een alternatieve DNS server ingesteld op de computer en dan heb ik internet op de vaste aansluiting. De router veranderen gaat mij een beetje te ver met betrekking tot mijn kennis en ik wil niet meer kapot maken als iets anders.

Nu blijkt dat dit helpt hoe nu verder? 

Ik ga natuurlijk tele2 informeren, maar of zij een oplossing hebben betwijfel ik gezien ze al meerdere maanden geen oplossing aanbieden.

ik heb inmiddels 4 modems in huis welke niet werken zoals dit hoort en waar de technische dienst aangeeft ook niet verder te kunnen. Van de eerste 2 modems viel dns uit en de 2 daaropvolgende modems had ik 2 Lan aansluitingen minder waardoor ik niet alle apparatuur kon aansluiten. De technische dienst meerdere keren lang gebeld maar zij hadden helaas geen oplossing. Zaterdag kreeg ik een nieuw modem maar dit werkte niet, ondanks dat in de geleide brief stond dat dit wel op deze datum het geval zou zijn. De technische dienst weer gebeld maar deze gaven aan door TELE2 te zijn verrast met dit modem en nog niet goed genoeg op de hoogte was van dit modem om mij te helpen. Daarom zou hulp ten kosten gaan van andere bellers. Ik kan wel later deze week in de avond bellen en dat kon hij gaan proberen er uit te komen maar er waren geen garanties.

Nu heb ik het gehad met TELE 2 en zou ik graag een andere provider zoeken omdat tele2 mijn inziens in gebreke blijft en mij al langer als 3 maanden geen internet levert als waar ik voor betaal. De technische dienst gaf wek een optioneel advies om een andere en duurder abonnement te nemen dat kreeg ik ook een ander modem en zou alles wel correct werken.

Maar dit is niet mijn optie want waar ik voor betaal moet correct geleverd worden en dat is niet zo.

Maar nu houd die juffrouw op kantoor vol dat ik een boete van 100 euro moet betalen om over te stappen naar een andere provider, terwijl het product tele2 niet werkt zoals het hoort.

Wie o wie kan mij helpen om zonder boete op een werkend internet ofwel een andere provider over te stappen?

Reputatie 7
Badge +1

Ik vermeld even @Rox van Tele2 en @Cas van Tele2 om jou te helpen met je vragen.

Reputatie 5
Badge

Hoi @hbruls,
Bedankt voor je duidelijke verhaal! 

Ik ga er alles aan doen om dit voor je op te lossen.
Dat kan betekenen een goede stabiele verbinding met onze producten, of een andere oplossing.
Hiervoor moet ik een aantal dingen voor je uitzoeken. 

Stuur mij een privébericht met de volgende gegevens :

• Naam
  • Adres
  • Laatste 4 cijfers van jouw IBAN-rekeningnummer
  • Geboortedatum

Gebruik de volgende link om mij een bericht te sturen: Privébericht naar Cas
Dan duik ik er meteen voor je in.

Ik hoor graag van je! :thumbsup:

Reageer