beantwoord

type aansluiting

  • 2 August 2019
  • 8 reacties
  • 633 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 2 reacties
Weet iemand wat voor type aansluiting dit is? Geen van de types sluit helemaal aan bij de instructies van Tele2.

Ik zie geen dikke blauwe kabel maar in mijn meterkast zit een kabel die eindigt met een aansluiting die past in de WAN of ethernet maar niet in DSL. Er zitten ongeveer acht draadjes in, waaronder oranje en groen-wit. Kan ik hiermee aansluiten?

icon

Beste antwoord door Malamute 3 August 2019, 00:37

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 4
Hallo jbk,

Dat is een UTP netwerk kabel met UTP stekker, dit soort kabels zijn nooit gebruikt voor binnenkomende telefoonlijnen.
Lijkt meer op iets wat iemand zelf heeft aangelegd, waarschijnlijk komt het andere eind ergens in huis uit met ook zo'n stekker eraan.

Je kan hem helaas dus niet gebruiken om je modem mee aan te sluiten.
Als er in de meterkast verder niets zit, heb je niet ergens anders een telefoonaansluiting in huis, b.v. in de woonkamer?
Dankjewel! Ik ga nog eens rondkijken in de meterkast en elders in het huis. Heb even geen idee hoe het hier geïnstalleerd is (jaren 30 huis)
Reputatie 4
Als het een jaren 30 huis is zou het ook nog een hele oude aansluiting kunnen zijn, het ISRA punt is dan een soort loden kokertje en de binnenkomende kabel is ook niet blauw.
Daar vandaan zou dan een kabel naar zo'n aansluitdoos (waar een grote 4 polige stekker in past) moeten lopen, maar die kan natuurlijk weg zijn gehaald door een vorige bewoner.
Zit meestal langs een gevel, ik heb wel eens in een jaren 40 huis gewoond, daar kwam hij bij de voorgevel in de woonkamer naar binnen.
Nogmaals veel dank. Nog een speurtocht gedaan en ook eens bij de buren gekeken. Overal ziet er het anders uit! Er is wel een normale tv aansluiting (kabel) in huiskamer maar telefoonaansluiting hebben we nog niet gevonden. Misschien is dat bij een verbouwing allemaal veranderd.

Ik heb geprobeerd contact op te nemen met Tele2 om dan toch een monteur langs te sturen, maar lijkt er op dat ze vandaag niet bereikbaar zijn. Hopelijk na het weekend beter.
Reputatie 4
Ja dat hij verwijderd of ergens achter gestopt wordt gebeurd wel vaker, hopelijk kan een monteur hem wel ergens vinden.

Vreemd dat je geen contact krijgt met Tele2, volgens de website zouden ze op zaterdag wel telefonisch bereikbaar moeten zijn:

[h5]Telefoonnummer service[/h5]
Bel onze klantenservice op https://tel:020-754%204444. Of op 1200 als je jouw mobiele nummer van Tele2 gebruikt. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.
Even de kruipruimte induiken zal ik maar zeggen, en dan zoeken naar een uhm bommetje "zo ziet dat ding eruit"



En een UTP plug heeft meer kabels, de plug die je gepost hebt lijkt een telefoonkabel plug.
Gebruik de rode en de blauwe kabel van deze plug eens, grote kans dat het de goede zijn.
Reputatie 5
Hé Jbk,

Is het aansluiten inmiddels al gelukt met alle tips?
Reputatie 5
Topic vanwege inactiviteit gesloten