beantwoord

TV op wifi niet te doen met zoveel signaal uitval!

  • 25 July 2019
  • 4 reacties
  • 296 x bekeken

Ik ben al lang klant en op zich tevreden met mijn bescheiden internet verbinding van 20mb. was altijd genoeg voor wat ik doe. Nu heb ik mijn nieuwe tv aangesloten via wifi (ethernetkabel kan ik niet makkelijk bij de tv krijgen) en ik gebruik geen topdesk of tv-abbo dus direct tv via internet. Maar de verbinding valt er soms elke 2 uur wel uit en dan stagneert mijn tv. Ik kan nu dus pas merken hoe slecht mijn verbinding is. Het moment dat de verbinding afvalt zie ik dat ook op mijn pc en gsm, het was me gewoon niet eerder opgevallen. Ondanks dat ik maar 20mb internet heb mag ik toch wel verwachten dat de verbinding optimaal is? Hoe is dit op te lossen volgens jullie?
icon

Beste antwoord door Malamute 26 July 2019, 17:22

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Gewoon ervoor zorgen dat je een goede sterke router hebt die de rest wegdrukt, dan hebben anderen de problemen en niet jij 😎
Reputatie 4
Hallo Moniqie,

Hoe vol de WiFi kanalen zijn heeft Tele2 (of andere providers) geen invloed op, dit ligt aan het gebruik ervan in de buurt waar je woont.

Er zijn maar een beperkte hoeveelheid WiFi kanalen beschikbaar, b.v. op 2.4GHz zijn dat er maximaal 13, de kanalen overlappen elkaar ook nog eens dus wat er b.v. op kanaal 1 gebeurd heeft ook invloed op kanaal 2.
Vaak worden er ook meerdere kanalen tegelijk gebruikt om een hogere doorvoersnelheid te halen en dan blijft er nog minder over voor de rest.
Als jij een heleboel buurtgenoten hebt die ook allemaal 1 of meerdere WiFi kanalen gebruiken kan je je dus voorstellen dat de kanalen op een gegeven moment vol raken, zeker als er veel dataverkeer via WiFi gebruikt wordt, zoals voor TV kijken.

Het beste zou je de TV toch bedraad aan moeten sluiten als je, nadat je internet verbinding weer stabiel is, toch nog problemen via WiFi hebt.
Anders zoals Cypher zegt een sterke router kopen of een apart (bedraad aangesloten) WiFi Access Point wat je ergens in de buurt van de TV kan plaatsen.
Dat laatste heb ik bij mij ook gedaan en dat werkt vele malen sneller en beter dan via de modem/router die ergens in de meterkast staat.
Reputatie 3
Hoi Moniqie,
Wat voor type tv heb je nieuw aangesloten? Heb je hetzelfde probleem als je de televisie bekabelt aansluit op het modem? Ik zie dat in een eerder topic al is geconcludeerd dat de wifi kanalen bij jou zo vol zijn dat dat de kwaliteit beïnvloed.
Groetjes Michiel
Hoi Michiel
Inmiddels contact gehad met klanten service. Ik heb zowel op vast als wifi internet problemen en dat lijkt extern te worden veroorzaakt er is een monteur voor op pad gestuurd. Dat hele kanalen verhaal snap ik nog steeds niet.. waar betaal ik dan voor?