beantwoord

Transcript helpdesk - Opzegtermijn -aanmaning

• 16 januari 2015
  • 1 reactie
  • 150 x bekeken

Sinds wanneer betaal je een opzegtermijn?

Wat moet ik hier nu mee?

Hoop dat iemand op dit forum nog eens oppikt

Tele2 zegt:Welkom bij de Klantenservice van Tele2. Waarmee kan ik je van dienst zijn?
Jij zegt:aanmaning
Tele2 zegt:Ik snap niet echt wat je bedoelt. Mag ik je nog eens vragen waar het over gaat?
Jij zegt:een vraag over een aanmaning
Tele2 zegt:Sorry. Wil je me nogmaals vertellen wat je bedoelt?
Jij zegt:foutieve factuur
Tele2 zegt:Wil je weten waarom er een ander factuurbedrag op je factuur staat dan je had verwacht?
Jij zegt:ja
Tele2 zegt:Over welke dienst van Tele2 gaat je vraag?
Jij zegt:internet
Tele2 zegt:Gaat het over je internet thuis of via je mobiel?
Jij zegt:thuis
Tele2 zegt:Ik kan samen met je een aantal stappen doorlopen om te kijken wat er aan de hand is met de factuur. Wil je dat?
Tele2 zegt:Betreft het de allereerste factuur die je van Tele2 hebt ontvangen?
Jij zegt:nee
Tele2 zegt:Laten we dan nog even verder kijken... Heb je tijdens het aansluiten van je abonnement gebruik gemaakt van een speciale actie?
Tele2 zegt:Heb je in de afgelopen twee maanden je abonnement gewijzigd?
Tele2 zegt:Dan gaan we verder kijken. Heb je al naar je specificatie binnen MijnTele2 gekeken?
Tele2 zegt:Gaat het dan misschien om een dubbel betaalde factuur?
Tele2 zegt:In dat geval kan ik je geloof ik niet verder helpen. Mijn collega's mogelijk wel. Op welke manier wil je contact opnemen? Wil je een live chatgesprek voeren of bellen?
Jij zegt:chat
Tele2 zegt:Voordat ik je kan doorverbinden heb ik nog enkele gegevens van je nodig, dan kan de klantenservice gelijk je gegevens erbij pakken. Wat zijn je voorletters en achternaam?
Jij zegt:
Tele2 zegt:Wat is je adres?
Jij zegt:
Tele2 zegt:Okay.
Tele2 zegt:Ik ga je nu doorverbinden met een echte medewerker. Het duurt maximaal 2 minuten voordat een medewerker zal reageren via dit chatgesprek, een moment geduld alsjeblieft...
Gerda zegt:Het doorverbinden is gelukt. Binnen enkele seconden zal een medewerker dit chatgesprek verder oppakken.
Gerda zegt:Hallo, leuk dat je via de live chat van Tele2 je vraag stelt. Je chat nu met Gerda de Fries. Heb ik contact met de heer of mevrouw van Engelen?
Jij zegt:Dat klopt
Jij zegt:Wat is de status rond de foutive factuur met nr NL1404105613
Jij zegt:Er is hier in november en december al contact over geweest
Gerda zegt:Goedemiddag. Ik wil graag ook even de factuur NL1404105613 erbij pakken om met je mee te kunnen kijken.
Gerda zegt: In verband met je privacy en om fraude tegen te gaan, wil ik graag eerst een paar vragen stellen om je identiteit te controleren. Wil je me daarom je volledige adres incl. postcode en woonplaats en je bankrekeningnummer of geboortedatum doorgeven? Dan pak ik de gegevens er even bij.
Jij zegt:Prima, bedankt
Jij zegt:Adre:
J
Jij zegt:Geb. Dat.

Gerda zegt:Dank je wel. Ik pak ondertussen de gegevens er even bij.
Gerda zegt:Bedankt voor het wachten. Ik heb de factuur erbij gepakt en voor me. Wat is precies de vraag over de factuur en wat kan ik voor je doen?
Jij zegt:Op deze factuur staat een rest termijn a 20 eur. Echter, het abonnement was maandelijks opzegbaar, dus is er geen resttermijn.
Jij zegt:Direct na ontvangs van de factuur gebeld, en er zou een restitutie plaatsvinden van de 20 eur.
Jij zegt:Inmiddels niets ontvangen, dus heb ik de gehele factuur gestorneerd met als gevolg een aanmaning (Voor het volledige bedrag; 7.10 eur was logisch geweest)
Gerda zegt:Ik heb de eerdere communicatie er even bijgepakt. Er is reeds naar onze financiele administratie een bericht verzonden met de vraag of er een credit gegeven mag worden. De credit is afgewezen. Er is als kanttekening bij gemaakt dat wanneer je schriftelijk kunt overleggen dat het abonnement gratis opzegbaar is dan wordt het bedrag in mindering gebracht. Anders niet. Ik hou me aan voorgaande.
Jij zegt:Hoezo schriftelijk overleggen dat het abonnement gratis opzegbaar is? Waar staat dat er kosten verbonden zijn aan het opzeggen van een abonnement?
Gerda zegt:Wanneer je een maandelijks opzegbaar contract hebt dan zal de maand nog in rekening gebracht worden. Dit is in dit geval gebeurd.
Jij zegt:De maand volgend op de opzegging is normaal gefactureerd, gevolgd door de laatste dagen van de volgende maand a 7.10
Gerda zegt:Dat komt doordat je een maand opzegtermijn hebt.
Gerda zegt:Hier heeft Tele2 zich correct aan gehouden.
Jij zegt:daar heb ik mij aan gehouden
Gerda zegt:Kan ik verder nog wat voor je doen?
Gerda zegt:Dat is correct. Deze maand wordt dan nog wel in rekening gebracht.
Gerda zegt:Dit is dan de maand opzegtermijn en tevens de laatste factuur.
Gerda zegt:Is deze vraag voor jou zo voldoende beantwoord en/of heb je nog andere aanvullende vragen voor mij?
Jij zegt:ik heb mijn abonnement per 10 oktober opgezegd. Dit is bevestigd dat per 10 november heb abonnement stopt. De facturen zijn betaald to 10 november. Waar komt deze 20 euro dan vandaan?
Gerda zegt:De kosten zijn van de maand opzegtermijn.
Jij zegt:of die 20 euro is fout, of de 7,10 klopt niet
Jij zegt:Dat is onzin. De maandopzegtermijn viel samen met de laatste maand van het abonnement
Gerda zegt:Je betaald je maand opzegtermijn. Deze is niet gratis. Dit is tevens de laatste factuur.
Jij zegt:Waar staat daat je de opzegtermijn betaald?
Gerda zegt:Ik hoop je zo voldoende te hebben geinformeerd over de maand opzegtermijn en de kosten van de laatste factuur.
Gerda zegt: Ik wil je bedanken voor dit chatgesprek en wens ik je een hele fijne dag verder. Na dit gesprek heb je de mogelijkheid om een aantal vragen te beantwoorden. Wanneer je daar je mening wilt geven dan stellen wij dit op prijs.
Tele2 zegt:Het gesprek met de Live Chat agent is beëindigd. Welkom terug bij de Virtuele Assistent van Tele2. Wij vinden jouw mening zeer belangrijk! Om inzicht te krijgen in jouw tevredenheid en wensen verzoeken wij je deze Vragenlijst in te vullen. Alvast vriendelijk bedankt! Kan ik je verder nog ergens mee van dienst zijn?
icon

Beste antwoord door Velma van Tele2 17 januari 2015, 14:36

Hoi Dingetje,

Je had nog een topic geplaatst met dezelfde vraag. Ik heb je een reactie gegeven in het andere topic en wil je vragen om de conversatie daar verder af te maken. Zo blijft alles overzichtelijk en gaan de gesprekken niet door elkaar heen lopen.

Groetjes,

Velma
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 4
Badge +5
Hoi Dingetje,

Je had nog een topic geplaatst met dezelfde vraag. Ik heb je een reactie gegeven in het andere topic en wil je vragen om de conversatie daar verder af te maken. Zo blijft alles overzichtelijk en gaan de gesprekken niet door elkaar heen lopen.

Groetjes,

Velma