beantwoord

Trage internet snelheid in de avond.

• 19 juni 2018
  • 7 reacties
  • 940 x bekeken

Sinds een paar maanden wordt de internet snelheid zowel bekabeld als draadloos verschrikkelijk traag (van 15 mbps naar 3, 30ms naar 400) in de avonden en op zondag overdag ook. Dit is alleen zo op die momenten. De rest van de dag is de snelheid acceptabel voor het abonnement. In het router paneel ziet men op de homepage onder aan de status tabel twee onderwerpen:
- Line Rate - Upstream (Kbps): #####
- Line Rate - Downstream (Kbps): #####
Hier staat vrijwel altijd ~1000Kbps en ~20000Kbps. Als ik bv mijn Adobe software update, merk ik dat de connectie traag wordt en kan ik niet echt veel meer. Echter blijven deze getallen gelijk. Op de eerder beschreven momenten gaan deze getallen omlaag, terwijl ik dan vaak niks zwaars uitvoer op het internet. Zelf heb ik altijd gedacht van, we zitten verderop de kabel, helemaal bij de grens, en dan in de avond, wanneer iedereen lekker op internet gaat. Maar helaas, ik wil dan natuurlijk ook op internet, en die trage download snelheid valt wel mee dan, ik download wel een film overdag, maar de ping is verschrikkelijk als ik even wil gamen met wat vrienden. Ik kan vrijwel geen enkel spel spelen. Dit gebeurd op alle apparaten, waaronder de bekabelde en niet bekabelde dicht bij het modem. Soms wil de DSL verbinding nog wel eens wegvallen, dit kan meteen weer opgelost worden door het modem opnieuw op te starten.
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 21 juni 2018, 16:54

Jammer dat het nog niet goed werkt Simon, als je wil kan ik naar je verbinding kijken of ik nog tips kan geven of een oplossing voor je heb. Zou je daarvoor een privébericht naar mij kunnen sturen met je:

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin.

Groet, Kevin
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Beste Simon,

Apart probleem dat in de avond uren je internet langzamer wordt, hier heb ik zo geen verklaring voor. Voor wat betreft het weg vallen van de DSL , ik had dit zelf ook af en toe. Het nakijken van het ISRA puntje heeft bij mij geholpen omdat er net een kabeltje niet goed vast zat wat dus bij mij zorgde voor heel veel storing.

Schroef het ISRA puntje maar eens los en kijk of daar iets mis mee is 🙂
Bedankt! Ik zal dit proberen!
Reputatie 5
Badge +2
Hé Simon,

Ik was even benieuwd of je er al mee aan de slag bent geweest en of het beter is geworden, zou je ons een update kunnen geven? Bedankt!

Groet, Kevin
DSL is tot nu toe in stand gebleven, internetsnelheid ging gisteravond wel weer achteruit. Minder extreem dan de dagen hiervoor, maar deze verschillen waren er eerder ook.
Reputatie 5
Badge +2
Jammer dat het nog niet goed werkt Simon, als je wil kan ik naar je verbinding kijken of ik nog tips kan geven of een oplossing voor je heb. Zou je daarvoor een privébericht naar mij kunnen sturen met je:

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin.

Groet, Kevin
Reputatie 5
Badge +2
Ik heb geen privé bericht van je mogen ontvangen en zal het topic sluiten.

Groet, Kevin
Reputatie 5
Badge +2
Omdat ik geen privébericht of nieuwe reactie heb mogen ontvangen sluit ik nu dit topic